bądź na bieżąco
Zapisz się do naszego newslettera BLOG’owego
Zgadzam się na otrzymywane komunikatów marketingowych drogą mailową od FEB

Audyt SEO konkurencji

GooglePorady
Dodano 03.06.2019

Audyt SEO konkurencji teoretycznie nie jest obowiązkowy. Praktyka pokazuje jednak, że warto trzymać rękę na pulsie i orientować się, czym aktualnie„żyje”nasza branża. Wiedza o kierunku obranym przez konkurentów może pomóc w opracowaniu najskuteczniejszej strategii dla własnych działań. Audyt SEO pomocy jest również w sytuacji, gdy nie wiesz co zrobić, by osiągnąć jeszcze lepszą pozycję na rynku. 

Zanim jednak zdecydujesz się na zlecenie audytu agencji, powinieneś jakie dane możesz dzięki niemu uzyskać. 

Kim jest konkurencja?

Dobrze jest wiedzieć, z jakimi konkretnie markami stajesz w szranki o najlepsze pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania. Jeżeli jednak nie potrafisz ich wskazać, zrobią to za Ciebie narzędzia analityczne m.in. SEMSTORM i SENUTO.

Niemniej ważną kwestią jest umiejętność odnalezienia konkurentów. Możesz to zrobić analizując wyniki wyszukiwania lub Wspomagając się narzędziami. Pierwsza metoda polega na ręcznym wpisaniu w wyszukiwarkę interesujących Cię słów kluczowych i skatalogowaniu firm, które wyświetlają się w TOP 10. Druga opiera się o wykorzystanie narzędzi: SEMSTORM lub SENUTO, które w kilka sekund tworzą kompletną listę stron, dla których wspólnym mianownikiem jest wybrane słowo kluczowe.

Informacje o domenie

Analizując konkurencyjną domenę, jednocześnie bada się jej kluczowe parametry:

  • wiek,
  • autorytet,
  • trust rank.

Wiek pozwala zorientować się, jak długo marka obecna jest na rynku. To oczywiście wartość stała, na którą nie można wpłynąć w żaden sposób. Inaczej jest w przypadku pozostałych wskaźników; autorytet wraz z trust rank domeny mają szansę zwiększyć się dzięki linkom przychodzącym wysokiej jakości.

Widoczność w wynikach wyszukiwania

O widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google decyduje suma słów kluczowych, które prowadzą do niej z naturalnych. W analizie tego wskaźnika pomocne okażą się narzędzia, które zdążyłeś już poznać, tj. SEMSTORM i SENUTO. Pierwsze prezentuje podział TOP 10/50 (po zastosowaniu odpowiednich filtrów także TOP 3), drugie TOP 3/10/50.

Dlaczego to aż tak ważne? Znając stopień widoczności strony konkurentów, będziesz w stanie określić ich realną siłę i jednocześnie dowiedzieć się, jak na ich tle radzi sobie Twoja marka.

Linki przychodzące do stron konkurentów

Siłą napędową dla stron internetowych pod kątem naturalnym wyników wyszukiwania Google są niezmiennie wartościowe linki przychodzące. To one budują autorytet witryny w oczach robotów Google oraz wpływają na jej pozytywną ocenę.

W analizie linków przychodzących wykorzystywane są dwa (płatne) narzędzia: MAJESTIC i AHREFS. Są płatne, ale i warte każdej zainwestowanej złotówki. Z ich pomocą bowiem możliwe staje się dokładne sprawdzenie wartości linków przychodzących dla dowolnej strony internetowej. To pozwala w przemyślany sposób budować profil wartościowych linków, co z kolei przyczynia się do zwiększenia pozycji Twojej domeny wśród konkurencji.

Stopień optymalizacji on-site strony konkurencji

Czy możesz skorzystać na informacji o stopniu optymalizacji SEO strony konkurenta? Oczywiście! Wiedząc, że spełnia ona Wytyczne Google dla Webmasterów, możesz ze spokojnym sumieniem zrezygnować z konieczności testowania zróżnicowanych rozwiązań w obrębie własnej domeny i wdrożyć gotowe działania. Dzięki temu masz szansę na szybkie osiągnięcie satysfakcjonujących efektów w zakresie zwiększania ruchu organicznego prowadzącego do strony.

Czy wszystkie te informacje naprawdę są aż tak ważne?

Poprzez audyt SEO konkurencji możesz dowiedzieć się, które z firm są Twoimi największymi rywalami w walce o klienta i co zrobić, by z nimi wygrać. Poznasz listę precyzyjnych słów kluczowych pomocnych w ściągnięciu większego ruchu na swoją stronę. Zaoszczędzisz także cenny czas, który dotychczas musiałeś poświęcać zarówno na poszukiwaniu źródeł wysokich jakości linków przychodzących, jak i optymalizację strony pod kątem prowadzonych działań.

Biorąc pod rozwagę wszystkie argumenty przemawiające na korzyść audytu SEO konkurencji, warto zlecić jego opracowanie ekspertom. Szybko przekonasz się, że inwestycja w tego rodzaju działania przyczynia się do lepszego poznania branży, a co za tym idzie – efektywniejszego rozwoju własnej marki.

autor artykułu

Dominik Niedźwiecki
Specjalista ds. SEO

Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.