Audyt SEO konkurencji

SEO / SEMPorady

Audyt SEO konkurencji teoretycznie nie jest obowiązkowy. Praktyka pokazuje jednak, że warto trzymać rękę na pulsie i orientować się, czym aktualnie„żyje” nasza branża. Wiedza o kierunku obranym przez konkurentów może pomóc w opracowaniu najskuteczniejszej strategii dla własnych działań. Audyt SEO pomocny jest również w sytuacji, gdy nie wiesz, co zrobić, by osiągnąć jeszcze lepszą pozycję na rynku. 

Zanim jednak zdecydujesz się na zlecenie audytu agencji, powinieneś wiedzieć jakie dane możesz dzięki niemu uzyskać. 

 

Identyfikacja konkurencji w Internecie

Konkurencja w sieci to nie to samo co konkurencja na rynkach lokalnych czy krajowych. W kontekście sieci, konkurencja jest znacznie bardziej złożona i rozproszona, jako że każdy, kto prowadzi stronę internetową (czy to sklep e-commerce, blog, strona informacyjna czy portal społecznościowy), staje się potencjalnym konkurentem.

Również samo rozpoznanie, kto tak naprawdę jest konkurencją, nie jest proste. Wynika to z faktu, że konkurencją są nie tylko bezpośrednie strony sprzedające te same produkty lub usługi, ale także wszelkie witryny, które rywalizują o uwagę i czas użytkowników Internetu, a przede wszystkim te, które są związane z tymi samymi frazami kluczowymi.

Frazy kluczowe odgrywają istotną rolę w identyfikacji konkurencji w Internecie, ponieważ to one są uznawane za jedną z podstawowych metryk opisujących, co strona może zaoferować użytkownikom. Dzięki frazom kluczowym strony internetowe są indeksowane i kategoryzowane przez wyszukiwarki, co pozwala użytkownikom na łatwe znalezienie poszukiwanych informacji, produktów lub usług. Z tego względu, strony o podobnej tematyce i pokrywające się frazy kluczowe będą bezpośrednio rywalizować o pozycje w wynikach wyszukiwania, co definiuje je jako konkurencję.

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Skontaktuj się

 

Jak znaleźć swoją konkurencję w sieci?

Dobrze jest wiedzieć, z jakimi konkretnie markami stajesz w szranki o najlepsze pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania. Jeżeli jednak nie potrafisz ich wskazać, zrobią to za Ciebie narzędzia analityczne m.in. SEMSTORM i SENUTO. Wystarczy wprowadzić adres swojej domeny, by wyświetlić inne strony, które również pozycjonują się na podobne frazy kluczowe. Narzędzia wskażą stopień podobieństwa i różnice między domenami, na podstawie których będzie można opracować strategię dalszych działań SEO.

Niemniej ważną kwestią jest umiejętność odnalezienia większej liczby konkurentów. Możesz to zrobić analizując wyniki wyszukiwania, lub wspomagając się narzędziami. Pierwsza metoda polega na ręcznym wpisaniu w wyszukiwarkę interesujących Cię słów kluczowych i skatalogowaniu firm, które wyświetlają się w TOP 10. Druga opiera się o wykorzystanie wspomnianych wcześniej narzędzi: SEMSTORM lub SENUTO.

 

Jakie parametry strony konkurenta sprawdza specjalista SEO?

Istnieje wiele czynników, które można porównywać między stronami internetowymi. W analizie SEO, za najważniejsze parametry można jednak uznać profil linków, widoczność na podobne frazy kluczowe oraz parametry domeny. Znaczenie ma także optymalizacja samej strony – jeżeli nie jest ona dostosowana do potrzeb użytkowników, szansa na sukces będzie o wiele mniejsza.

 

Informacje o domenie konkurenta

Analizując konkurencyjną domenę, jednocześnie bada się jej kluczowe parametry:

  • wiek,
  • autorytet,
  • trust rank.

Wiek pozwala zorientować się, jak długo marka obecna jest na rynku. To oczywiście wartość stała, na którą nie można wpłynąć w żaden sposób. Inaczej jest w przypadku pozostałych wskaźników; autorytet wraz z trust rank domeny mają szansę zwiększyć się dzięki linkom przychodzącym wysokiej jakości.

 

Widoczność konkurencji w wynikach wyszukiwania

O widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google decyduje suma słów kluczowych, które do niej prowadzą. W analizie tego wskaźnika pomocne okażą się narzędzia, które zdążyłeś już poznać, tj. SEMSTORM i SENUTO. Pierwsze prezentuje podział TOP 10/50 (po zastosowaniu odpowiednich filtrów także TOP 3), drugie TOP 3/10/50.

Dlaczego to aż tak ważne? Znając stopień widoczności strony konkurentów, będziesz w stanie określić ich realną siłę i jednocześnie dowiedzieć się, jak na ich tle radzi sobie Twoja marka.

 

Linki przychodzące do stron konkurentów

Siłą napędową dla stron internetowych pod kątem naturalnych wyników wyszukiwania Google są niezmiennie wartościowe linki przychodzące. To one budują autorytet witryny w oczach robotów Google oraz wpływają na jej pozytywną ocenę.

W analizie linków przychodzących wykorzystywane są dwa (płatne) narzędzia: MAJESTIC i AHREFS. Są płatne, ale i warte każdej zainwestowanej złotówki. Z ich pomocą bowiem możliwe staje się dokładne sprawdzenie wartości linków przychodzących dla dowolnej strony internetowej. Narzędzia pozwalają także sprawdzić, które strony internetowe prowadzą do witryny konkurenta. Specjalista SEO na podstawie takich informacji może wyciągnąć bardzo ważne wnioski, które pozwalają lepiej przygotować strategię działań. To pozwala w przemyślany sposób budować profil wartościowych linków, co z kolei przyczynia się do zwiększenia pozycji Twojej domeny wśród konkurencji.

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Skontaktuj się

 

Stopień optymalizacji on-site strony konkurencji

Czy możesz skorzystać na informacji o stopniu optymalizacji SEO strony konkurenta? Oczywiście! Wiedząc, że spełnia ona Wytyczne Google dla Webmasterów, możesz ze spokojnym sumieniem zrezygnować z konieczności testowania zróżnicowanych rozwiązań w obrębie własnej domeny i wdrożyć gotowe działania. Dzięki temu masz szansę na szybkie osiągnięcie satysfakcjonujących efektów w zakresie zwiększania ruchu organicznego prowadzącego do strony.

 

Czy wszystkie te informacje naprawdę są aż tak ważne?

Poprzez audyt SEO konkurencji możesz dowiedzieć się, które z firm są Twoimi największymi rywalami w walce o klienta i co zrobić, by z nimi wygrać. Poznasz listę precyzyjnych słów kluczowych pomocnych w ściągnięciu większego ruchu na swoją stronę. Zaoszczędzisz także cenny czas, który dotychczas musiałeś poświęcać zarówno na poszukiwaniu źródeł wysokich jakości linków przychodzących, jak i optymalizację strony pod kątem prowadzonych działań.

Biorąc pod rozwagę wszystkie argumenty przemawiające na korzyść audytu SEO konkurencji, warto zlecić jego opracowanie ekspertom. Szybko przekonasz się, że inwestycja w tego rodzaju działania przyczynia się do lepszego poznania branży, a co za tym idzie – efektywniejszego rozwoju własnej marki.

 

Jeżeli chcesz sprawdzić jak działa Twoja konkurencja  – skontaktuj się z nami!

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.