
Designerskie wyposażenie wnętrz z najwyższej półki, czyli kampania e-commerce zaprojektowana „na wymiar”. Case study
O Kliencie
9design to polska marka oferująca szeroki asortyment oryginalnych, designerskich mebli oraz dodatków od uznanych światowych producentów.
Firmie przyświeca idea stworzenia miejsca, które będzie czymś więcej niż tylko sklepem internetowym z meblami – mowa tu zatem nie tylko o sprzedaży, lecz także doradztwie. Zarówno w obrębie salonu stacjonarnego w Warszawie, jak i sklepu online: https://9design.pl/
Specyfika branży
Branża ekskluzywnego wyposażenia wnętrz wymaga z jednej strony dotarcia do precyzyjnie określonej grupy docelowej. Z drugiej skierowania do niej komunikacji, która ma szansę zaintrygować i zachęcić do zapoznania się z ofertą a finalnie - zakupu.
Wysoka jakość oferowanych produktów, a co za tym idzie, odpowiednia cena, sprawiają, że decyzja zakupowa jest powyżej średniej. Co w praktyce oznacza konieczność stworzenia dla Klienta możliwie największej liczby bezpośrednich interakcji ze stroną oraz konkretnym produktem, którego zakup rozważa.
Cele
-
Wzmacnianie świadomości i obecności marki na rynku.
-
Generowanie przychodów w sklepie internetowym.
-
Generowanie klientów i przychodów w salonie stacjonarnym w Warszawie.
Wyzwanie
Głównym wyzwaniem był odpowiedni, geograficzny podział kampanii w oparciu o lokalizację salonu stacjonarnego, a także uwzględnienie w strategii i komunikacji sprzedaży online oraz offline.
Realizacja
Bardzo ważne z perspektywy kampanii było nie tylko zrozumienie grupy docelowej, ale także modelu sprzedażowego samego sklepu – punktem wyjścia był geograficzny podział kampanii na Warszawę (gdzie znajduje się salon stacjonarny, co wiąże się z koniecznością dostosowania komunikacji) oraz pozostałą część Polski.
Fundamentem działań były reklamy w sieci wyszukiwania. Dynamiczna kampania tekstowa początkowo funkcjonowała na podstawie całej witryny, jednak w procesie optymalizacji została z czasem podzielona na odpowiednie kategorie.
Zastosowanie takiego schematu pozwoliło na wyeliminowanie kategorii produktów, które charakteryzowały się wysoką liczbą wyszukań i niskim współczynnikiem konwersji. Innymi słowy, przenieśliśmy ciężar budżetowy na kategorie o większym potencjale sprzedażowym.
Koniecznie było także zagospodarowanie przy pomocy reklam tekstowych frazy brandowej „9design”, której drugi człon powoduje wyświetlanie reklam konkurencji.
Dzięki mocnemu kręgosłupowi w postaci reklam tekstowych - efektywnych pod kątem sprzedażowym - rozpoczęliśmy działania w obrębie kampanii zakupowej PLA. Początkowo bazowaliśmy na standardowej konfiguracji, z czasem przeszliśmy na rozwiązania inteligentne.
Wykres miesięcznych przychodów z kampanii w Google Analytics
Efekty
-
wzrost liczby transakcji o 208%,
-
wzrost przychodu bezpośredniego z kampanii o 312%
Prowadzona kampania właściwie od pierwszych miesięcy zaczęła przynosić bardzo dobre efekty, choć największe zmiany zostały wprowadzone na przełomie marca i kwietnia 2020. Wówczas uruchomiliśmy kampanię zakupową PLA i zreorganizowaliśmy prowadzone do tej pory działania w obrębie kampanii w sieci wyszukiwania.
Porównując 2 kwartał 2020 do 1 kwartału 2020, zanotowaliśmy wzrost liczby transakcji o 208% oraz wzrost przychodu bezpośredniego z kampanii o 213%. To wszystko przy wzroście kosztów o 138%.
Co ciekawe, wraz z wprowadzeniem kampanii zakupowej PLA obserwujemy spadek zaangażowania użytkowników, jeśli chodzi o korzystanie z witryny. Mając jednak na uwadze duże wzrosty w efekcie sprzedażowym, możemy wnioskować, że kampania zakupowa PLA wykazuje się (nawet w branży mebli designerskich) dużo krótszą ścieżką prowadzącą do konwersji.
Podsumowanie
Przedstawione efekty pokazują, jak ważna jest odpowiednia komunikacja pomiędzy klientem a agencją – obustronna wymiana pomysłów i uwag to klucz do sukcesu i solidny fundament pod długofalową współpracę.
Co możesz zrobić, by zwiększyć potencjał sprzedażowy swojego sklepu internetowego - osiągać większe przychody przy redukcji kosztów kampanii reklamowych?
Skontaktuj się z nami! Nasi certyfikowani specjaliści od kampanii Google Ads zaproponują rozwiązania najkorzystniejsze dla Twojego biznesu, a przy tym dostosowane do specyfiki zarówno branży, w jakiej działasz, jak i Klientów, na jakich najbardziej Ci zależy.
Rozmowa nie zobowiązuje do współpracy.