Online first - sprzedaż przenosi się do sklepów internetowych
Najważniejsze wnioski
-
Nie dajcie się oszukać, nikt nie wie co przyniesie przyszłość
-
Nadszedł czas przyspieszonego rozwoju sprzedaży online - sklepy przenoszą się do Internetu
-
Teraźniejszość choć trudna nie jest beznadziejna i dowodzą temu twarde dane
-
Nie dajcie się ogarnąć poczuciu beznadziei – róbcie co możecie tam, gdzie możecie – do normy wrócimy tylko dzięki małym krokom i małymi zwycięstwom, które wszystkich nas kosztują wiele wysiłku
Kryzys zdrowotny, ekonomiczny, polityczny, migracyjny. W gąszczu prognoz, analiz i wszelkiego rodzaju przepowiedni znajdziemy całe spektrum możliwych scenariuszy. Nikt jednak nie wie co będzie dalej. Sytuacja jest bezprecedensowa i dynamiczna. W momencie, gdy piszemy ten artykuł, żadne dane nie wskazują na rychłe zakończenie pandemii, o związanych z nią konsekwencjach nawet nie wspominając. Czy w takiej rzeczywistości można znaleźć przypadki firm, które dobrze sobie radzą? Można, a my przygotowaliśmy zestawienie, które być może obudzi w Was ducha optymizmu!
E-commerce branży dziecięcej - produkty i akcesoria dla dzieci głównie 0-4 lata i rodziców
Zostajemy z dziećmi, pracujemy zdalnie i wierzymy, że to wszystko nie potrwa w nieskończoność, uzupełniamy więc potrzebny sprzęt. Co to oznacza dla sklepu? Mniej odwiedzin, wyższy współczynnik konwersji. Użytkownicy przechodzący z reklam są bardziej zainteresowani zakupem. Zauważyliśmy, że od kilku dni użytkownicy kupują głównie dwie kategorie produktów:
-
wózki spacerowe i przyczepki rowerowe oraz nosidełka
-
bramki zabezpieczające i leżaczki
Możemy tu postawić pewną hipotezę dotyczącą zachowań odbiorców. Być może pierwsza grupa wierzy w szybką poprawę sytuacji i przygotowuje się na wiosenne spacery, podczas gdy druga doposaża mieszkanie w akcesoria niezbędne przy pracy zdalnej z maluchem. Takie motywacje Klientów pasowałyby do zachowań które obserwujemy w panelu analitycznym. Co nam to daje? Na bieżąco sprawdzamy tego typu wnioski w komunikacji reklamowej i przekonujemy się czy ma wpływ na sprzedaż.
Przez ostatnie dni kampanii, współczynnik konwersji wyraźnie ruszył do góry. 25 marca 2020 odnotowaliśmy CR na poziomie 2,68% Przychody są porównywalne do analogicznego okresu w poprzednim roku, przy jednoczesnym spadku kosztów o blisko 23%. Możemy więc założyć, że optymalizacja przebiega pomyślnie.
E-commerce branży oświetleniowej
Polacy siedzą w domach i… remontują. Okazuje się, że spędzając więcej czasu w domach zauważamy niedoróbki, budzi się w nas chęć zmian, lub po prostu doświetlamy swoje nowe zdalne miejsce pracy. To dobry czas, by zoptymalizować kampanię zakupową w Google. Dzięki prostym optymalizacjom, które wdrożyliśmy zdecydowanie wzrosła odwiedzalność strony, zmniejszyła się średnia stawka za kliknięcie i z pojedynczych sprzedaży w sporadyczne dni liczba konwersji wzrosła do kilku każdego dnia.
E-commerce ze sprzętem i akcesoriami IT wyłącznie dla segmentu B2B
Zdalna praca, zdalna nauka, zdalny relaks? Ogólnopolski trend, czy może. konieczność #zostańwdomu rozbudza apetyt odbiorców na sprzęt, a firmy zmusza do inwestycji. W marcu zanotowaliśmy znaczący wzrost skuteczności kampanii promujących konkretne serie laptopów i komputerów. Trend ten jak widać utrzymuje się w ostatnich dniach. Porównując dziesięć ostatnich dni w stosunku do roku poprzedniego odnotowaliśmy 321% wzrost przychodów przy wzroście kosztów o 38%.
Rzeczywistość wokół nas zmieniła się nie do poznania, przenieśliśmy się z biura do pracy z ulubionego fotela w domu, ze szkolnej klasy do lekcji przy komputerze. Do tego wszystkiego potrzebujemy sprzętu, który za tymi zmianami nadąży. Kampania wystrzeliła, ROAS za ostatnie dni marca poszybował do 7827% O ile nic nie zachwieje łańcucha dostaw, możemy powiedzieć, że ten trend sprzedażowy będzie się utrzymywał.
E-commerce z chemią budowlaną i akcesoriami ogrodowymi
Unikaj ludzi, zostań w domu. I wyjdź do ogrodu? Dobra pogoda uświadamia użytkownikom, że wiosna już tu jest, trzeba więc zadbać o zakup impregnatów, farb i różnego rodzaju sprzętu ogrodowego. Sezon skutecznie równoważy spadki spowodowane pandemią pozwalając utrzymywać ROAS na poziomie 1430%.
Jak widać, współczynnik konwersji (CR) zdecydowanie rośnie w czasie, a 25 marca 2020 osiągnął poziom 2,6%. Czy nie wygląda to bardzo obiecująco?
Co robić?
Nie poddawajmy się, e-commerce nadal dobrze radzi sobie z kryzysem. Wiele firm w pośpiechu się digitalizuje lub przenosi budżety online, ponieważ tu nadal jest Klient i nadal jest sprzedaż. Miła odmiana po początkowym szale zakupów spożywczych i obecnych pustkach na ulicach czy w zamkniętych centrach handlowych. Co to oznacza dla biznesu? Wzrost konkurencji? Wzrost kosztów marketingu online? Możliwe. Pewne jest natomiast to, że wszyscy musimy się przygotować do ciężkiej pracy i zmiany części swoich przyzwyczajeń. Kto do tej pory nie zdobył się na cyfrową transformację teraz może nie mieć wyboru odbywając ją w tempie przyspieszonym i obarczonym sporym ryzykiem. Nadszedł czas na naukę, optymalizację i eksperymenty, ponieważ nikt nie wie co i jak długo będzie działało na konsumenta oraz na słupki sprzedaży. W całym tym bałaganie jak nigdy ważna będzie solidarność, współpraca i partnerskie podejście w biznesie. Czas wracać do pracy! Ten test nie zda się sam.
Rozmowa nie zobowiązuje do współpracy, zapraszamy do kontaktu!