Case study: jak w miesiąc zwiększyć potencjał sprzedażowy i obniżyć koszty CPC o 84%

Case study
Dodano 08.02.2022

Thoro to polska marka oferująca oryginalne, designerskie i ekskluzywne oświetlenie do domu. Firmie przyświeca idea poszukiwania równowagi pomiędzy funkcjonalnością i designem, odpowiadając tym samym na zróżnicowane potrzeby klientów indywidualnych.

 

Specyfika branży

Branża ekskluzywnego oświetlenia wnętrz jest bardzo wymagająca - konieczne jest tutaj dotarcie do precyzyjnej, bardzo wąskiej grupy docelowej, która będzie w stanie docenić wysoką jakość produktów oferowanych na sklepie, a co za tym idzie zapłacić za nie odpowiednio wyższą cenę.

Powyższe czynniki sprawiają, że decyzja zakupowa może być znacznie wydłużona i potencjalny klient będzie potrzebował większej liczby interakcji ze stroną i produktem, którego zakup rozważa.

 

Początkowe wyzwania

Uruchomienie kampanii zakupowej Google Ads, która powinna być podstawowym źródłem sprzedaży bardzo szybko pokazało problemy, z jakimi dane nam będzie się zmierzyć. Mała liczba produktów połączona z bardzo ogólnymi opisami sprawiła, że w początkowych dniach funkcjonowania kampanii koszty kliknięcia sięgały prawie 12 zł - nie jest to kwota, na której podstawie można myśleć o budowie i skalowaniu sprzedaży na sklepie.

 

Krok 1 - zwiększenie ilości produktów

Podstawowym wyzwaniem dotyczącym rozbudowy pliku produktowego była ilość produktów w sklepie - mimo że każdy z nich występował w wielu, możliwych do wyboru wariantach (wielkość, kolor czy też barwa światła) to na stronie widniał jako jeden produkt. 

 

Możliwe opcje konfiguracji produktu

O słuszności tego kroku zadecydowała prosta matematyka, jeśli konkretny produkt występuje w 3 opcjach kolorystycznych, 4 rozmiarach i 2 wariantach barwy światła to otworzyła się przed nami możliwość stworzenia 24 odrębnych, dedykowanych wersji na bazie zaledwie pojedynczego produktu. To z kolei w pozwoliło na lepsze dopasowanie ich do haseł wyszukiwanych przez użytkowników 

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Skontaktuj się

 

Krok 2 - rozbudowa tytułów produktów

Podjęta w pierwszym kroku rozbudowa ilości produktów - a właściwie wyodrębnienie wersji danego produktu - sprawiły, że koniecznie było ich zróżnicowanie. Co osiągnęliśmy, poprzez uwzględnienie w tytule konkretnych, wybranych parametrów.

 

Zróżnicowane tytuły w wersjach produktu

 

Sama rozbudowa tytułów nie tylko pomogła zróżnicować wyodrębnione wersje produktu, ale wpłynęła na liczbę fraz, na które mógł się on wyświetlać w zakupach Google (nie mówiąc o samej kwestii atrakcyjności produktu prezentowanego w wynikach wyszukiwania).

 

Produkt w wynikach wyszukiwania przed i po wprowadzeniu zmian

 

Krok 3 - rozbudowa opisów produktów

Chcąc dodatkowo zadbać o ilość i rodzaj fraz, na które wyświetlane będą produkty skupiliśmy się równie mocno na rozbudowie ich opisów. Obok istniejących (oryginalnych), opis każdego produktu uzupełniliśmy o nowy content, uwzględniając popularne frazy znacznie mocniej powiązane z przeznaczeniem danego modelu lampy z poszczególnych kolekcji  oferowanych przez Thoro. Typu “lampa do salonu”, “lampa do sypialni”. Zaszycie tych fraz w opisach pozwoliło zwiększyć ekspozycję produktów w wynikach wyszukiwania.

 

Podsumowanie

Rozbudowa pliku produktowego zdecydowanie pomogła w rozkręceniu kampanii Google Ads - po dokonaniu zmian wskaźniki miękkie w kampanii zostały mocno poprawione i ustabilizowane.

Porównując okres 1-30 listopada 2021 do 1-31 października 2021 (czyli okresy przed i po rozbudowie pliku produktowego) zaobserwowaliśmy spadek średniego kosztu kliknięcia w kampanii zakupowej z 8,02 zł do 1,27 zł, mówimy zatem o spadku o 84,1%. Co ważniejsze, w Google Analytics zaczęliśmy odnotowywać pierwsze dane transakcyjne, właśnie z wymienionej wyżej kampanii zakupowej.

Przedstawione powyżej efekty pokazują, jak ważna jest odpowiednia konfiguracja pliku produktowego - szczegółowe opisy i tytuły wpływają nie tylko pozytywnie na odbiór samego produktu w wynikach wyszukiwania, lecz także zwiększają procentowe pokrycie fraz, na które dany produkt ma szansę się wyświetlić. Takie przygotowanie pliku to bardzo mocny fundament pod długofalową współpracę.

Jeśli masz pytania dotyczące prowadzenia płatnych kampanii Google Ads albo chciałbyś dopiero z nimi wystartować, wyślij brief. Pomożemy Ci rozwinąć Twoją markę! Konsultacja nie zobowiązuje do podjęcia współpracy. 

Wypełnij brief

Wypełnij brief’a i poznaj naszą ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.