bądź na bieżąco
Zapisz się do naszego newslettera BLOG’owego
Zgadzam się na otrzymywane komunikatów marketingowych drogą mailową od FEB

Czy SEO umarło?!

Google
Dodano 03.06.2019

Umarł król…

Jeszcze … lat temu skuteczne pozycjonowanie stron internetowych bazowało wyłącznie na umiejętności zdobycia odpowiednio wysokiej liczby pozyskiwanych linków; najlepiej najtańszych, pochodzących z własnych źródeł: katalogów, czy blogów. Im było ich więcej, tym szybciej witryny osiągały pożądane miejsce w wynikach wyszukiwania. Jakość, optymalizacja, standardy Google dla Webmasterów? Żadne z tych zagadnień nie było traktowane poważnie. Po co, skoro do osiągnięcia przez witrynę wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania wystarczyło nasycić tekst frazami kluczowymi? 

Content, jak nietrudno się domyślić, ignorowano. Copywriterem był każdy, kto potrafił pisać artykuły z synonimami w formie: {Ala|Alina|Alinka} {ma|posiada|jest w posiadaniu} {kota|kotka|koteczka}. W rezultacie, Internet regularnie zalewany był przez falę, niemalże identycznych oraz bardzo słabych pod kątem merytorycznym, treści. Generowane przez nie wyniki wyszukiwania były równie złe.

Na podstawie jednego tekstu z szerokim wachlarzem synonimów w treści powstawały kolejne. Każdy z nich zaś“podpinano”pod odpowiedni serwis www. Nic więc dziwnego, że działania w ramach SEO nazywano otwarcie SPAMerstwem.

…niech żyje król!

Współczesne SEO kładzie nacisk na przemyślaną optymalizację stron pod kątem Wytycznych Google dla Webmasterów; bez kombinowania i sztucznego nasycania treści frazami kluczowymi“nachybił trafił”. 

Rewolucyjne zmiany objęły również działania w zakresie linkowania. Katalogi wraz z stronami zapleczowymi z niewiarygodnymi tekstami straciły na znaczeniu. Ilość odeszła w niepamięć, teraz liczy się jakość!

SEO narodziło się na nowo, jako integralna część marketingu internetowego. W połączeniu z Content i Buzz Marketingiem, potrafi sprowadzić ogromny ruch na strony internetowe. Ruch relatywnie tani, ale za to cieszący się wysokimi konwersjami.

autor artykułu

Dominik Niedźwiecki
Specjalista ds. SEO

Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.