Designerskie wyposażenie wnętrz z najwyższej półki, czyli kampania e-commerce zaprojektowana „na wymiar”. Case study

Case study
Dodano 23.11.2020

 

O Kliencie

9design to polska marka oferująca szeroki asortyment oryginalnych, designerskich mebli oraz dodatków od uznanych światowych producentów.

Firmie przyświeca idea stworzenia miejsca, które będzie czymś więcej niż tylko sklepem internetowym z meblami – mowa tu zatem nie tylko o sprzedaży, lecz także doradztwie. Zarówno w obrębie salonu stacjonarnego w Warszawie, jak i sklepu online: https://9design.pl/

 

Specyfika branży

Branża ekskluzywnego wyposażenia wnętrz wymaga z jednej strony dotarcia do precyzyjnie określonej grupy docelowej. Z drugiej skierowania do niej komunikacji, która ma szansę zaintrygować i zachęcić do zapoznania się z ofertą a finalnie -  zakupu.

Wysoka jakość oferowanych produktów, a co za tym idzie, odpowiednia cena, sprawiają, że decyzja zakupowa jest powyżej średniej. Co w praktyce oznacza konieczność stworzenia dla Klienta możliwie największej liczby bezpośrednich  interakcji ze stroną oraz konkretnym produktem, którego zakup rozważa.

 

Cele

  • Wzmacnianie świadomości i obecności marki na rynku.

  • Generowanie przychodów w sklepie internetowym.

  • Generowanie klientów i przychodów w salonie stacjonarnym w Warszawie.

 

Wyzwanie

Głównym wyzwaniem był odpowiedni, geograficzny podział kampanii w oparciu o lokalizację salonu stacjonarnego, a także uwzględnienie w strategii i komunikacji sprzedaży online oraz offline.

 

Realizacja

Bardzo ważne z perspektywy kampanii było nie tylko zrozumienie grupy docelowej, ale także modelu sprzedażowego samego sklepu – punktem wyjścia był geograficzny podział kampanii na Warszawę (gdzie znajduje się salon stacjonarny, co wiąże się z koniecznością dostosowania komunikacji) oraz pozostałą część Polski.

Fundamentem działań były reklamy w sieci wyszukiwania. Dynamiczna kampania tekstowa początkowo funkcjonowała na podstawie całej witryny, jednak w procesie optymalizacji została z czasem podzielona na odpowiednie kategorie. 

Zastosowanie takiego schematu pozwoliło na wyeliminowanie kategorii produktów, które charakteryzowały się wysoką liczbą wyszukań i niskim współczynnikiem konwersji. Innymi słowy, przenieśliśmy ciężar budżetowy na kategorie o większym potencjale sprzedażowym.

Koniecznie było także zagospodarowanie przy pomocy reklam tekstowych frazy brandowej „9design”, której drugi człon powoduje wyświetlanie reklam konkurencji. 

Dzięki mocnemu kręgosłupowi w postaci reklam tekstowych - efektywnych pod kątem sprzedażowym - rozpoczęliśmy działania w obrębie kampanii zakupowej PLA. Początkowo bazowaliśmy na standardowej konfiguracji, z czasem przeszliśmy na rozwiązania inteligentne.

Wykres miesięcznych przychodów z kampanii w Google Analytics

Efekty

  1. wzrost liczby transakcji o 208%,

  2. wzrost przychodu bezpośredniego z kampanii o 312%

Prowadzona kampania właściwie od pierwszych miesięcy zaczęła przynosić bardzo dobre efekty, choć największe zmiany zostały wprowadzone na przełomie marca i kwietnia 2020. Wówczas uruchomiliśmy kampanię zakupową PLA i zreorganizowaliśmy prowadzone do tej pory działania w obrębie kampanii w sieci wyszukiwania.

Porównując 2 kwartał 2020 do 1 kwartału 2020, zanotowaliśmy wzrost liczby transakcji o 208% oraz wzrost przychodu bezpośredniego z kampanii o 213%. To wszystko przy wzroście kosztów o 138%. 

Co ciekawe, wraz z wprowadzeniem kampanii zakupowej PLA obserwujemy spadek zaangażowania użytkowników, jeśli chodzi o korzystanie z witryny. Mając jednak na uwadze duże wzrosty w efekcie sprzedażowym, możemy wnioskować, że kampania zakupowa PLA wykazuje się (nawet w branży mebli designerskich) dużo krótszą ścieżką prowadzącą do konwersji.

 

Podsumowanie

Przedstawione efekty pokazują, jak ważna jest odpowiednia komunikacja pomiędzy klientem a agencją – obustronna wymiana pomysłów i uwag to klucz do sukcesu i solidny fundament pod długofalową współpracę.

 

Co możesz zrobić, by zwiększyć potencjał sprzedażowy swojego sklepu internetowego - osiągać większe przychody przy redukcji kosztów kampanii reklamowych?

Skontaktuj się z nami! Nasi certyfikowani specjaliści od kampanii Google Ads zaproponują rozwiązania najkorzystniejsze dla Twojego biznesu, a przy tym dostosowane do specyfiki zarówno branży, w jakiej działasz, jak i Klientów, na jakich najbardziej Ci zależy.

Rozmowa nie zobowiązuje do współpracy.

Wypełnij brief

Wypełnij brief’a i poznaj naszą ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.