Grafiki na fanpage Facebook’a. Jakie wymiary i jak je prawidłowo dopasować?

Social Media
Dodano 21.12.2020

Facebook jest trzecią najczęściej odwiedzaną witryną na świecie i liczy aktualnie około 2,7 mld aktywnych użytkowników. Kwestia promowania swojego biznesu na tej platformie obecnie więc nie powinna podlegać już żadnej dyskusji.

Skoro zdecydowałeś się prowadzić firmowy fanpage warto zadbać o to, by dobrze się prezentował. Szczególnie dlatego, że często to nie główna strona internetowa firmy, a właśnie media społecznościowe są pierwszym miejscem zetknięcia się potencjalnego klienta z Twoją marką. 

Z artykułu dowiesz się do jakich wymiarów przyciąć grafiki, by pasowały do aktualnych standardów FB oraz jak je prawidłowo dopasować.

 

1. Wymiary zdjęcia w tle i istotna wersja mobilna

Zdjęcie w tle wyświetlane jest na dwa różne sposoby. 

W przypadku wersji na komputer jest to wymiar 820x312, a w przypadku wersji na smartfony i tablety 640x360. 

Zalecany przez nas wymiar zdjęcia w tle to 820x360 lub o 100% większy 1640x720. 

Grafika powinna być wykonana w przestrzeni kolorów sRGB i wyeksportowana do formatu PNG. Chcąc maksymalnie uniknąć kompresji, możesz zdecydować się również na format JPG, jednak jest to opcja niewskazana w sytuacji, kiedy na jeżeli na Twoim cover photo znajduje się logo lub tekst.

Poniżej zamieszczamy gotowy szablon zdjęcia w tle: 

 

Pozostałe wymiary grafik na Facebook fanpage

  • Wymiary wideo: 720p (1280 x 720)

  • Wymiary grafiki do linku: 1200 x 628

  • Wymiary grafiki na event: 1000 x 524

  • Wymiary posta pionowego: 640 x 960

  • Standardowe wymiary posta: 940 x 788

  • Wymiary zdjęcia w tle grupy: 1640 x 922

  • Maksymalny czas trwania wideo: 240 minut

  • Wymiary karuzeli: 1200 x 1200 lub 600 x 600

  • Wymiary Facebook ad: 1200 x 628 (1200 x 630 również będzie ok)

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Skontaktuj się

 

2. Jak dopasować zdjęcie profilowe (avatar)?

W sieci odnajdziesz wiele sugestii co do rozmiaru zdjęcia profilowego, dlatego najprostsza zasada jaką powinieneś się kierować w tej kwestii, to ta, by przesłana grafika miała po prostu proporcje 1:1 czyli innymi słowy była wykadrowana w kwadrat. 

Polecane przez nas wymiary to 960x960, ale zarówno 180x180 jak i np. 2048x1048 spełnią swoje zadanie. Nie zalecamy jednak przesyłania plików o tych skrajnych rozmiarach. 

W pierwszym wypadku logo twojej firmy może być nieczytelne, gdy ktoś spróbuje je powiększyć klikając na nie. W drugim przypadku logo może znacznie stracić na jakości. Dzieje się tak, ponieważ zasoby Facebooka są ograniczone i ten próbuje oszczędzić miejsce na swoich dyskach, kompresując przesyłane przez użytkowników grafiki i filmy. Warto więc celować w złoty środek.

A skoro już o środku mowa… umieszczając logo firmy na avatarze postaraj się je jak najlepiej wyśrodkować, zostawiając przy tym pewien margines z każdej strony. Jednak uwaga, niech narzędzie do centrowania logo w Twoim programie graficznym będzie dla Ciebie pomocą, a nie wyrocznią. 

Czasami zdarza się tak, że by logo wydało się być równo paradoksalnie musi być troszkę przesunięte względem środka. 

Jeżeli nie jesteś pewien jak to zrobić - poproś o pomoc doświadczonego grafika, który ma wprawne oko i dla którego pojęcie przestrzeni negatywowej nie jest tajemnicą.

 

Prawidłowo wyśrodkowane logo na zdjęciu profilowym (avatarze) na Facebooku

 

Dodatkowo, choć przesyłane przez nas zdjęcie profilowe jest kwadratowe, to należy pamiętać również, że Facebook przytnie je później do kształtu koła i w związku z tym na etapie projektowania należy to uwzględnić. 

Niech żaden z istotnych elementów znaku graficznego firmy nie znajduje się w żadnym z czterech rogów przesłanej grafiki. Jeśli to możliwe, nie umieszczaj na grafice sloganu lub logotypu (w skrócie: warstwy tekstowa w logo). Nazwa firmy i tak wyświetlana jest zaraz obok zdjęcia profilowego, dlatego warto zrezygnować z niej, zyskując tym samym możliwość powiększenia samego sygnetu.

Grafiki na Facebooku to oczywiście jednak nie tylko te wyżej opisane. W następnej kolejności należy zwrócić uwagę również na ujednolicony styl grafik dodawanych do postów, miniaturki filmów czy np. angażujące kreacje reklam karuzelowych. Zdjęcie profilowe i tło to jednak swego rodzaju twarz fanpage’a Twojej marki i warto zadbać o to, by grafiki były dopasowane i bardzo dobrze się prezentowały.

Masz pytania i chciałbyś żeby szata graficzna mediów społecznościowych Twojej firmy była wykonana na najwyższym poziomie? Zapraszamy do kontaktu.

autor artykułu

Maksymilian Myśliwiec

 Senior Graphic Designer 

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.