bądź na bieżąco
Zapisz się do naszego newslettera BLOG’owego
Zgadzam się na otrzymywane komunikatów marketingowych drogą mailową od FEB

Jak mierzyć efekty działań SEO?!

GooglePorady
Dodano 03.06.2019

Wszystkie działania prowadzone przez Agencję SEO powinny być raportowane. Jako klient, masz prawo swobodnego wglądu do wszystkich informacji dotyczących optymalizacji swojej strony. W jaki sposób samodzielnie monitorować postępy? 

Kto pyta…

Osoba, która odpowiedzialna jest za optymalizację i pozycjonowanie Twojego serwisu jest jednocześnie pierwszym źródłem informacji o dotychczasowych efektach działań. 

Google Analytics

Google Analytics dostarcza szczegółowych danych dotyczących zachowań użytkowników na stronie. Z punktu widzenia klienta kluczowe są:

  • liczba wejść (sesji),
  • uzyskany przychód / stopień realizacji założonego celu kampanii.

W oparciu o powyższe informacje możesz na bieżąco śledzić wzrosty i spadki ruchu indywidualnie dla każdego ze źródeł (w tym organicznego, tj. z wyszukiwarki).

Jak uzyskać dostęp do powyższych danych? Kieruj się ścieżką: logowanie do panelu Google Analytics > Pozyskiwanie > Kanały > Organic Search

SEMSTORM

Służy do badania widoczności strony. Sprawdzając za jego pomocą dowolną domenę, otrzymasz informację o liczbie słów kluczowych znajdujących się w TOP50 oraz TOP10. Dane te świadczą o poziomie widoczności strony w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Narzędzie w wersja premium pozwala na wgląd do: 

  • fraz kluczowych, które bezpośrednio prowadzą do strony, 
  • aktualnej pozycji strony w wyszukiwarce Google,
  • liczbę wyszukań,
  • adres docelowy.

Narzędzia wykorzystywane do analizy danych na temat strony i wpływu działań SEO nie różnią się niczym po stronie klientów jak i agencji SEO. Powyższe dwa narzędzia stanowią jedynie przykład i wgląd w najważniejsze dane.

autor artykułu

Dominik Niedźwiecki
Specjalista ds. SEO

Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.