Online first - sprzedaż przenosi się do sklepów internetowych

Sklep internetowy
Dodano 27.03.2020

Najważniejsze wnioski

  • Nie dajcie się oszukać, nikt nie wie co przyniesie przyszłość

  • Nadszedł czas przyspieszonego rozwoju sprzedaży online - sklepy przenoszą się do Internetu

  • Teraźniejszość choć trudna nie jest beznadziejna i dowodzą temu twarde dane

  • Nie dajcie się ogarnąć poczuciu beznadziei – róbcie co możecie tam, gdzie możecie – do normy wrócimy tylko dzięki małym krokom i małymi zwycięstwom, które wszystkich nas kosztują wiele wysiłku

Kryzys zdrowotny, ekonomiczny, polityczny, migracyjny. W gąszczu prognoz, analiz i wszelkiego rodzaju przepowiedni znajdziemy całe spektrum możliwych scenariuszy. Nikt jednak nie wie co będzie dalej. Sytuacja jest bezprecedensowa i dynamiczna. W momencie, gdy piszemy ten artykuł, żadne dane nie wskazują na rychłe zakończenie pandemii, o związanych z nią konsekwencjach nawet nie wspominając. Czy w takiej rzeczywistości można znaleźć przypadki firm, które dobrze sobie radzą? Można, a my przygotowaliśmy zestawienie, które być może obudzi w Was ducha optymizmu!

 

E-commerce branży dziecięcej - produkty i akcesoria dla dzieci głównie 0-4 lata i rodziców

Zostajemy z dziećmi, pracujemy zdalnie i wierzymy, że to wszystko nie potrwa w nieskończoność, uzupełniamy więc potrzebny sprzęt. Co to oznacza dla sklepu? Mniej odwiedzin, wyższy współczynnik konwersji. Użytkownicy przechodzący z reklam są bardziej zainteresowani zakupem. Zauważyliśmy, że od kilku dni użytkownicy kupują głównie dwie kategorie produktów:

  • wózki spacerowe i przyczepki rowerowe oraz nosidełka

  • bramki zabezpieczające i leżaczki

Możemy tu postawić pewną hipotezę dotyczącą zachowań odbiorców. Być może pierwsza grupa wierzy w szybką poprawę sytuacji i przygotowuje się na wiosenne spacery, podczas gdy druga doposaża mieszkanie w akcesoria niezbędne przy pracy zdalnej z maluchem. Takie motywacje Klientów pasowałyby do zachowań które obserwujemy w panelu analitycznym. Co nam to daje? Na bieżąco sprawdzamy tego typu wnioski w komunikacji reklamowej i przekonujemy się czy ma wpływ na sprzedaż. 

Przez ostatnie dni kampanii, współczynnik konwersji wyraźnie ruszył do góry. 25 marca 2020 odnotowaliśmy CR na poziomie 2,68% Przychody są porównywalne do analogicznego okresu w poprzednim roku, przy jednoczesnym spadku kosztów o blisko 23%. Możemy więc założyć, że optymalizacja przebiega pomyślnie. 

 

E-commerce branży oświetleniowej

Polacy siedzą w domach i… remontują. Okazuje się, że spędzając więcej czasu w domach zauważamy niedoróbki, budzi się w nas chęć zmian, lub po prostu doświetlamy swoje nowe zdalne miejsce pracy. To dobry czas, by zoptymalizować kampanię zakupową w Google. Dzięki prostym optymalizacjom, które wdrożyliśmy zdecydowanie wzrosła odwiedzalność strony, zmniejszyła się średnia stawka za kliknięcie i z pojedynczych sprzedaży w sporadyczne dni liczba konwersji wzrosła do kilku każdego dnia.

 

E-commerce ze sprzętem i akcesoriami IT wyłącznie dla segmentu B2B 

Zdalna praca, zdalna nauka, zdalny relaks? Ogólnopolski trend, czy może. konieczność #zostańwdomu rozbudza apetyt odbiorców na sprzęt, a firmy zmusza do inwestycji. W marcu zanotowaliśmy znaczący wzrost skuteczności kampanii promujących konkretne serie laptopów i komputerów. Trend ten jak widać utrzymuje się w ostatnich dniach. Porównując dziesięć ostatnich dni w stosunku do roku poprzedniego odnotowaliśmy 321% wzrost przychodów przy wzroście kosztów o 38%. 

Rzeczywistość wokół nas zmieniła się nie do poznania, przenieśliśmy się z biura do pracy z ulubionego fotela w domu, ze szkolnej klasy do lekcji przy komputerze. Do tego wszystkiego potrzebujemy sprzętu, który za tymi zmianami nadąży. Kampania wystrzeliła, ROAS za ostatnie dni marca poszybował do 7827% O ile nic nie zachwieje łańcucha dostaw, możemy powiedzieć, że ten trend sprzedażowy będzie się utrzymywał. 

 

E-commerce z chemią budowlaną i akcesoriami ogrodowymi

Unikaj ludzi, zostań w domu. I wyjdź do ogrodu? Dobra pogoda uświadamia użytkownikom, że wiosna już tu jest, trzeba więc zadbać o zakup impregnatów, farb i różnego rodzaju sprzętu ogrodowego. Sezon skutecznie równoważy spadki spowodowane pandemią pozwalając utrzymywać ROAS na poziomie 1430%. 

Jak widać, współczynnik konwersji (CR) zdecydowanie rośnie w czasie, a 25 marca 2020 osiągnął poziom 2,6%. Czy nie wygląda to bardzo obiecująco? 
 

Co robić?

Nie poddawajmy się, e-commerce nadal dobrze radzi sobie z kryzysem. Wiele firm w pośpiechu się digitalizuje lub przenosi budżety online, ponieważ tu nadal jest Klient i nadal jest sprzedaż. Miła odmiana po początkowym szale zakupów spożywczych i obecnych pustkach na ulicach czy w zamkniętych centrach handlowych. Co to oznacza dla biznesu? Wzrost konkurencji? Wzrost kosztów marketingu online? Możliwe. Pewne jest natomiast to, że wszyscy musimy się przygotować do ciężkiej pracy i zmiany części swoich przyzwyczajeń. Kto do tej pory nie zdobył się na cyfrową transformację teraz może nie mieć wyboru odbywając ją w tempie przyspieszonym i obarczonym sporym ryzykiem. Nadszedł czas na naukę, optymalizację i eksperymenty, ponieważ nikt nie wie co i jak długo będzie działało na konsumenta oraz na słupki sprzedaży. W całym tym bałaganie jak nigdy ważna będzie solidarność, współpraca i partnerskie podejście w biznesie. Czas wracać do pracy! Ten test nie zda się sam. 

 

Rozmowa nie zobowiązuje do współpracy, zapraszamy do kontaktu!

 

 

Wypełnij brief

Wypełnij brief’a i poznaj naszą ofertę

Wypełnij brief

Wyślij wiadomość

Wolisz wiadomość? Skorzystaj z formularza!

Wyślij wiadomość
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.