Sposoby na zwiększenie CTR w wynikach organicznych

Google
Dodano 25.01.2021

Osiągnięcie topowych pozycji w wynikach organicznych nie musi oznaczać znaczącego wzrostu CTR. Co zrobić, aby poprawić współczynnik kliknięć organicznych? Przedstawimy w poniższym artykule.

 

Czym właściwie jest CTR?

CTR to nic innego jak liczba kliknięć podzielona przez liczbę wyświetleń. Przykładowo strona w wynikach organicznych posiada 10 kliknięć przypadających na 100 wyświetleń wówczas współczynnik kliknięć wyniesie 10%. CTR może odnosić się do wyników wyszukiwania jak i kampanii reklamowych. Współczynniki dotyczące wyników organicznych znajdziemy w Google Search Console natomiast w przypadku Google Ads w panelu kampanii.

Wraz ze wzrostem pozycji w wynikach wyszukiwania wzrasta CTR. Mimo że strona znajduje się na pierwszym miejscu, niekoniecznie musi być wybierana przez użytkownika. Bardzo ważny jest tutaj czynnik merytoryczny oraz wizualny. Dlaczego tak się dzieje? 

Najprawdopodobniej konkurencja wykorzystała sposoby na zwiększenie współczynnika kliknięć. Metod optymalizacji nie ma zbyt wiele, natomiast wykorzystanie ich jest niezwykle istotne. W ten sposób maksymalizujemy potencjał strony, która znalazła się na szczycie wyników wyszukiwania lub się do niego zbliża.

 

Które adresy optymalizować w pierwszej kolejności?

Idealnym rozwiązaniem jest zoptymalizować wszystkie adresy w obrębie witryny, które chcemy pozycjonować, natomiast byłoby to bardzo czasochłonne. Najlepszym rozwiązaniem w pierwszej kolejności będzie wybranie fraz kluczowych i adresów, które znajdują się minimum w TOP 10 oraz generują ruch organiczny. Dane możemy zebrać w panelu Google Serach Console w zakładce Skuteczność.

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

SKONTAKTUJ SIĘ

 

Dodatkowo listę można przefiltrować po najniższym współczynniku kliknięć, ponieważ to właśnie te  adresy mogą mieć największy problem z optymalizacją.

 

Jak wyszukać frazy z najniższym współczynnikiem kliknięć?

 1.       Przechodzimy do panelu wybranej witryny w Google Search Console.

2.       Wybieramy sekcję skuteczność.

3.       Klikamy w zakładkę zapytania.

4.       Filtrujemy listę po CTR.

 

Skuteczne tytuły

Maksymalna długość meta tittle to około 65-70 znaków. Pozornie jest to niewiele natomiast, element ten ma kolosalny wpływ na CTR organiczny. Odbiorca w pierwszej kolejności zwraca uwagę na tytuł, dlatego zawartość musi przykuwać uwagę i zainteresowanie. Meta tittle musi jasno odzwierciedlać zawartość podstrony oraz posiadać element zachęcający do jej wybrania.

 

Stosuj znaki specjalne

Znaki specjalne a w szczególności nawiasy mogą podnieść skuteczność wyników organicznych nawet o 40%. Konkurencyjne wyniki bardzo często nie posiadają znaków specjalnych, dlatego jest to skuteczne i stosunkowo prosta metoda na podniesienie CTR.

 

Cyfry

Stosowanie cyfr a w szczególności list numerowanych wg Conductor podnosi CTR wyników organicznych o 36%.

Przykład:

Metody zwiększenia sprzedaży w Internecie zmień na 5 metod zwiększenia sprzedaży w Internecie

 

Aktualność wpisów

Nakieruj odbiorcę, że twój wpis jest aktualny dodając rok, którym został napisany. Rozwiązanie to sprawdza się w szczególności dla wpisów blogowych oraz portali informacyjnych. Dodanie bieżącego roku to meta tittle może poprawić skuteczność organica w bardzo krótkim okresie. Pamiętajmy o systematycznym aktualizowaniu dat!

 

Twórz przyjazne SEO adresy URL

Witryny stosujące opisowe adresy URL cieszą się większym zaufaniem od pozostałych.

 

Przykład:

Feb.net.pl/blog/wpis-blogowy jest lepszy niż feb.net.pl/blog-page/32239523

 

Przyjazne adresy nie tylko wpływają na pozycjonowanie, lecz również dla na CTR, dlatego warto popracować nad tym elementem. Jeśli wdrażamy nową strukturę URL, to pamiętajmy o przekierowaniu poprzednich.

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Skontaktuj się

 

Meta description

Maksymalna długość meta description to około 160 znaków. Zawartość tego elementu nie wpływa na pozycjonowanie, natomiast może znacząco podnieść współczynnik kliknięć organicznych. Opis powinien przyjąć charakter zachęcający do przejścia na stronę oraz odzwierciedlać jej zawartość. Dodatkowo można wykorzystać symbole, które znacząco poprawiają aspekt wizualny oraz wyróżniają się na tle konkurencji.

 

Dane strukturalne

Dane strukturalne to dodatkowe formy prezentacji informacji w wynikach organicznych. Projekt zwany również jako Schema.org powstał przy współpracy największych wyszukiwarek internetowych. Dane uporządkowane mogą wyświetlać w formie tekstowej lub graficznej i dedykowane są dla poszczególnych typów wyników ujętych na stronie Schema.org.

Dane strukturalne nie są często wykorzystywane przez konkurencję, dlatego jest to świetna szansa na pozyskanie ruchu organicznego z dodatkowych miejsc w wynikach wyszukiwania. Nie są one przeznaczone dla wszystkich stron, natomiast liczba typów schema.org systematycznie się powiększa.

 

Wielkość liter

Wielkość liter w meta tittle może podnieść współczynnik kliknięć. Jest jedno „ale”. Musimy to robić umiejętnie. Nie używajmy Caps Locka dla wszystkich słów w tytule. Wybierzmy te, które mogą mieć największą wartość, czyli na przykład brand lub najważniejszą frazę kluczową dla tej podstrony. 

 

Szybkość ładowania strony

W skrajnych przypadkach szybkość ładowania strony może wpływać na CTR. Jeśli czas wczytywania  przekroczy cierpliwość użytkownika wówczas zamknie on okno przeglądarki i sesja nie będzie uwzględniona w statystykach. Są to skrajne przypadki, natomiast trzeba mieć na uwadze szybkość ładowania, która jest jednym z czynników rankingowych Google.

 

Podsumowując

Najważniejszym czynnikiem podnoszącym CTR  wynikach organicznych jest pozycja frazy kluczowej. Im wynik znajduje się wyżej tym zwiększamy szansę na jego kliknięcie. Jeśli zależy nam na maksymalizacji efektów kampanii SEO niezwykle istotne jest wdrożenie elementów przedstawionym w powyższym artykule. Jeśli zasoby nie pozwalają na wdrożenie wszystkich sposobów na zwiększenie współczynnika kliknięć wybierz te, które wymagają najmniej pracy oraz ingerencji w strukturę witryny. 

 

Wypełnij brief

Wypełnij brief’a i poznaj naszą ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.