Nietypowe strategie pozyskiwania linków zewnętrznych w 2024 roku

PoradySEO / SEM
Dodano 12.01.2024

 

Nowości w link building! Co warto przetestować w 2024 roku?

 

Jednym z ważniejszych aspektów działań SEO jest pozyskiwanie linków odsyłających do podstron docelowej witryny. Dobre linki to coś więcej niż zwykłe odnośniki – dzięki nim, automatyczne systemy Google zaczną lepiej oceniać wartość strony internetowej. Uzasadnione jest to faktem, że wstawiając link do witryny, strony posiadające duże zaufanie wyszukiwarki w pewien sposób polecają jej treść. 

W jaki sposób można pozyskać wartościowe linki? Okazuje się, że możliwości są niemal nieograniczone. Sprawdź nietypowe strategie pozyskiwania linków zewnętrznych, które możesz przetestować w 2024 roku!

 

Znajdź i napraw uszkodzone linki

Internet stale się rozrasta – aktywne portale są w stanie opublikować nawet kilkadziesiąt artykułów każdego dnia. Z tego względu dość ciężko jest opanować wszystkie linki wchodzące i wychodzące z jednej domeny. Często okazuje się, że portal, do którego odsyła domena o wysokim zaufaniu, przestaje istnieć. Obecność linków kierujących na nieistniejący już adres to złe doświadczenie dla użytkowników, dlatego systemy Google mogą zacząć oceniać portal nieco bardziej rygorystycznie. Dla specjalisty SEO taka sytuacja to jednak przestrzeń do działań link buildingowych. Jak wykorzystać uszkodzone linki na swoją korzyść? 

W pierwszej kolejności należy znaleźć portal, który tematycznie odpowiada pozycjonowanej domenie. Linki tematyczne pozwalają zwiększać wiarygodność witryny, która z czasem może stać się autorytetem w danej branży. Kolejnym krokiem będzie uruchomienie narzędzia umożliwiającego ujawnienie zepsutych linków, na przykład Ahrefs. Po wybraniu listy niedziałających linków pozostaje już tylko skontaktować się z właścicielem domeny. W wiadomości warto przekazać informacje takie jak:

  • znaczenie niedziałających linków,

  • adresy URL posiadające uszkodzone linki zewnętrzne,

  • sugestie dotyczące rozwiązania problemu (możesz zasugerować podmianę linka na taki, który będzie kierować na Twoją stronę – o ile pozostanie użyteczna dla użytkowników).

Pamiętaj, że Twoim celem jest jednak budowanie pozytywnych relacji z właścicielami innych stron internetowych. Kontakt powinien zostać nawiązany ze szczerą chęcią pomocy w tworzeniu przyjaznych i użytecznych witryn.

Przeczytaj także: Link-building w branży modowej - dobre i sprawdzone pomysły

 

W sytuacji gdy marka jest już w pewnym stopniu rozpoznawalna, portale internetowe i użytkownicy sieci mogą zacząć o niej wspominać. Rolą specjalisty SEO jest nieustanne badanie, co w sieci słychać na temat konkretnej firmy lub domeny. W tym celu pomogą dodatkowe parametry wyszukiwarki Google, które stanowią pewnego rodzaju filtr. 

Przykład:

“feb.net.pl” -inurl:feb.net.pl

Formuła wyświetli wszystkie strony, na których pojawia się ciąg znaków “feb.net.pl” z pominięciem domeny feb.net.pl. Oznacza to, że wyszukiwarka zwróci jedynie wzmianki o stronie internetowej. Oczywiście kombinacji może być wiele – wyszukiwać można też pełną nazwę firmy, skróconą nazwę firmy, czy nawet błędnie wpisaną nazwę (o ile ma się pewność, że nadal chodzi o konkretną domenę). 

Informacje o wzmiankach może przesłać także sam Google. W tym celu należy odpowiednio skonfigurować usługę Google Alerts - wystarczy dodać generowanie powiadomień o stronie internetowej. Ponieważ istnieje wiele sposobów na jej opisanie, warto ustawić alert dla różnych fragmentów tekstu. 

Przykład:

FEB, feb.net.pl, feb net pl, Fabryka e-biznesu

W zdobywaniu większej liczby wzmianek pomaga tworzenie unikalnych treści – zarówno tekstowych, jak i graficznych. Opisany wyżej ciąg znaków bardzo często pojawia się jako źródło zdjęć na stronach z aktualnościami, które nierzadko wykorzystują opracowany projekt. Wzmianka może pojawić się także w bibliografii pod tekstem, jeżeli na podstawie treści znalezionych pod linkiem przygotowano inny artykuł. 

A jak przekształcić wzmiankę w link? Podobnie jak w pierwszym przypadku, konieczne będzie skontaktowanie się z właścicielem odsyłającej strony internetowej. Warto przedstawić argument, że dodanie linka może być wartościowe dla użytkowników, którzy chcieliby dowiedzieć się więcej o źródle treści.

 

Stwórz bazę danych i wyciągnij wnioski

Jedną z najważniejszych intencji użytkowników korzystających z wyszukiwarki jest pozyskiwanie informacji. Z tego względu warto znaleźć w tematyce prowadzonej domeny niszowe zapytanie, które sugeruje, że użytkownikom zależy na uzyskaniu danych. Dane mogą mieć formę listy, tabeli czy innej uporządkowanej struktury. 

Przykład: 

W przypadku portalu udzielającego informacji o działaniu urzędów w Polsce może to być wykaz ulic podlegających pod dany Urząd Skarbowy. 

Jeżeli dane są prawidłowe, a dodatkowo nie można znaleźć ich nigdzie indziej (przynajmniej nie w zorganizowanej formie), bardzo łatwo jest uzyskać naturalny link odsyłający. Najczęściej powstaje on na skutek oznaczenia domeny jako źródła danych.

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Wyślij briefa

 

Infografiki jako źródło wiedzy

Można zwiększyć szanse na pozyskanie linka zwrotnego w sposób naturalny, przygotowując użyteczny projekt graficzny. Tworząc tekst na stronę internetową w danej tematyce lub odpowiadając na konkretne pytanie, można wyodrębnić najważniejsze fakty i wnioski. Gdy pozwala na to sytuacja, warto wykorzystać też zbudowaną wcześniej bazę wiedzy. Następnie wystarczy zapewnić im przejrzystą graficzną reprezentację, by powstała unikatowa infografika przekazująca użytkownikom czystą wiedzę.

Skuteczna grafika może krążyć po sieci, szczególnie wśród osób zainteresowanych konkretną niszą, co zwiększa obecność witryny w internecie i zachęca do jej odwiedzenia. To również okazja do uzyskania linka lub wzmianki, zbudowania pozytywnych relacji i zwiększenia autorytetu domeny.

 

Pozyskaj linki ze stron rządowych

Subdomeny zawierające w adresie URL końcówkę .gov.pl są wyjątkowo zaufanymi witrynami. Zawierają one najczęściej jedynie zweryfikowane informacje. Decyduje o tym fakt, że domena .gov.pl jest zarezerwowana dla podmiotów rządowych. Jak więc uzyskać link z tak wyjątkowej strony? Sytuacja jest wyjątkowo prosta przede wszystkim dla przedsiębiorców. 

Każda zarejestrowana działalność gospodarcza może pojawić się na stronie ceidg.gov.pl. Co najważniejsze, witryna oferuje możliwość dodania adresu URL strony internetowej, która należy do danej firmy. Dzięki temu można z łatwością uzyskać wyjątkowo mocny link zwiększający zaufanie docelowej domeny. Jeżeli nie znalazłeś firmy po podaniu jej numeru NIP, KRS lub REGON, skontaktuj się z Centrum Pomocy.

Istnieje również możliwość stworzenia wizytówki firmy na stronie trade.gov.pl. Wystarczy zarejestrować się w domenie i uzupełnić dane przedsiębiorcy. Ostatnim krokiem będzie edytowanie nowego profilu i określenie adresu URL kierującego do domeny docelowej.

A co jeśli witryna nie dotyczy bezpośrednio działalności przedsiębiorcy, lub prowadzi ich wiele? Pozostaje jeszcze kilka innych możliwości. Wiele gmin i powiatów (a także placówek oświatowych) udostępnia aktualności z regionu w ramach systemu wchodzącego w skład domeny .gov.pl.

Przykład:

samorzad.gov.pl/web/gmina-branszczyk

Są to domeny zarządzane niezależnie. Oznacza to, że wystarczy wykazać się aktywnością w regionie, by mieć szansę na link zwrotny z aktualności. Pełna lista samorządów dostępna jest pod adresem: samorzad.gov.pl.

Przedstawione wyżej metody nie należą do standardowych. Charakteryzują się tym, że nie wymagają sporego wkładu finansowego. Trzeba jednak poświęcić sporo czasu na umiejętny research i przygotowanie wyjątkowo przydatnych treści. W rzeczywistości jednak taka praca przekłada się na wyjątkowej jakości linki, które naturalnie będą budować zaufanie witryny na przestrzeni kolejnych lat. Treści mogą zapewnić także uznanie innych podmiotów zainteresowanych konkretną niszą, co może zaowocować ciekawą współpracą. Z tego względu warto poświęcić środki na nietypowe strategie i wyprzedzić konkurencję! 

 

A jeśli chcesz mieć pewność, że działania przełożą się na wyniki, powierz je naszym specjalistom SEO i buduj swoją przewagę z Fabryką e-biznesu!

 

Autor artykułu

Marcel Pękala

JUNIOR SEO SPECIALIST 

 

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.