Kampanie PLA

Tworzymy skuteczne kampanie produktowe dla e-commerce. Dbając o estetyczną prezentację produktów w wyszukiwarce Google, zwiększamy ich atrakcyjność dla potencjalnych Klientów, a przez to - potencjał sprzedażowy.

Tworząc reklamy z wykorzystaniem zdjęcia produktu, informacji o cenie oraz z nazwą sklepu, zapoznajemy potencjalnych Klientów z Twoją ofertą już na poziomie wyszukiwarki Google. W ten sposób zwiększamy współczynnik konwersji, jednocześnie obniżając jej koszt do minimum.

Standardowa kampania produktowa Google PLA (Product Listign Ads) to jedna z najskuteczniejszych technik sprzedaży dedykowana branży e-commerce. Reklama, gdzie zaprezentowane jest zdjęcie produktu wraz z ceną przyciąga odbiorców realnie zainteresowanych kupnem.

Jeśli sklep internetowy, to koniecznie reklama produktowa Google Shopping.
Zamów ofertę dostosowaną do potrzeb Klientów i specyfiki Twojego biznesu.

Porozmawiajmy o marketingu dla Twojej firmy. Zapewniamy niezobowiązujące konsultacje i darmową ofertę.

Joanna Kowalczyk-Puc

Joanna Kowalczyk-Puc

Sales Officer

Kluczowe korzyści Google PLA

Zalety kampanii Google Shopping:

1.

Efektywna sprzedaż

co jest zasługą niskich kosztów pozyskania nowych Klientów i wysokiego współczynnika konwersji.

2.

Atrakcyjna wizualnie prezentacja produktu

Reklama produktowa wyświetlana w wynikach wyszukiwania korzystnie wyróżnia się na tle tekstowych.

3.

Zawsze aktualna oferta produktowa

Google na bieżąco aktualizuje informacje o cenie i dostępności oferty. Co więcej, nowości w ofercie dodawane są do listy produktowej automatycznie.

4.

Precyzyjne dotarcie do kluczowych odbiorców

Reklamy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe, jakich używają użytkownicy szukający produktów obecnych w Twoim sklepie. W rezultacie precyzyjnie odpowiadają na potrzeby Twoich potencjalnych Klientów.

5.

Jeszcze więcej wyświetleń i kliknięć

Świetna ekspozycja reklam (w wynikach wyszukiwania, w boksach produktowych) przy niewysokich kosztach za kliknięcie (porównywalnych do CPC w kampaniach tekstowych) sprawia, że generują zarówno większy zasięg, jak i CTR.

Zwiększamy sprzedaż sklepów internetowych, obniżając koszty działań marketingowych.
Sprawdź nas!

Stosując kampanię produktową PLA, skutecznie wypromujemy Twoją ofertę (internetową lub lokalną) w wyszukiwarce Google. Twoje reklamy pojawią się w wynikach wyszukiwania - z prawej strony lub bezpośrednio nad nimi, a także w zakładkach “Grafika” oraz “Zakupy”. Co więcej, jeśli w kampanii uwzględnimy wyświetlanie w sieci wyszukiwania, to reklama stanie się obecna we wszystkich witrynach partnerskich Google.

Czym są kampanie Google PLA?

Kampanie PLA (Product Listing Ads) to rodzaj kampanii reklamowych Google, które umożliwiają wyświetlanie oferty sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Reklamy PLA prezentują produkty wraz z ich zdjęciami, cenami oraz nazwami sklepów, które je oferują. Po kliknięciu w reklamę użytkownik jest przekierowywany bezpośrednio na stronę produktu w sklepie online.

Jak działają kampanie PLA?

Kampanie Product Listing Ads (PLA), znane także jako reklamy z listą produktów, są specyficznym rodzajem reklam w marketingu cyfrowym. Są one szczególnie popularne w ramach platform takich jak Google Shopping. Kampanie PLA opierają się na modelu kosztu za kliknięcie (CPC), co oznacza, że płacisz wyłącznie w momencie, gdy użytkownik kliknie w Twoją reklamę. Jest to korzystne dla reklamodawców, ponieważ płatność następuje tylko wtedy, gdy reklama generuje ruch na stronie.

Jednym z kluczowych aspektów kampanii PLA jest to, że są one wyświetlane użytkownikom na podstawie pasujących zapytań wyszukiwania. Oznacza to, że Twoja reklama pojawia się tylko wtedy, gdy ktoś szuka produktu lub usługi, którą oferujesz. To zwiększa prawdopodobieństwo dotarcia do potencjalnych klientów, którzy są już zainteresowani tym, co masz do zaoferowania, co może prowadzić do większej liczby konwersji.

Kampanie Product Listing Ads są szczególnie skuteczne w e-commerce, ponieważ pozwalają na prezentację konkretnych produktów wraz z ich cenami, zdjęciami oraz krótkimi opisami bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu potencjalni klienci mogą szybko ocenić ofertę i podjąć decyzję o kliknięciu, co prowadzi do bezpośredniego przekierowania na stronę produktu w sklepie internetowym.

Dodatkowo, kampanie PLA umożliwiają zaawansowane targetowanie i optymalizację. Możesz dostosować swoje reklamy do konkretnych grup odbiorców, wykorzystując dane demograficzne, zainteresowania, historię wyszukiwania oraz inne czynniki. To pozwala na bardziej skuteczną i celowaną komunikację marketingową.

Rodzaje kampanii PLA

Istnieją różne rodzaje kampanii Product Listing Ads, które można dostosować do swoich potrzeb. Kampanie PLA mogą być standardowe, inteligentne lub Performance Max. Każdy typ kampanii ma swoje unikalne cechy i korzyści, a wybór między nimi zależy od Twoich celów i budżetu.

Jak rozpocząć kampanie PLA?

Aby rozpocząć kampanię Google PLA, musisz najpierw zarejestrować się w Google Merchant Center i załadować tam swoje dane produktowe. Następnie, możesz utworzyć kampanię PLA w Google Ads, wybierając odpowiedni typ kampanii, ustawiając budżet i stawki licytacji, a także wybierając słowa kluczowe i segmenty produktów.

Optymalizacja kampanii Google PLA

Oprócz wyboru odpowiedniego typu kampanii PLA ważne jest również optymalizowanie swoich kampanii, aby osiągnąć najlepsze wyniki. Optymalizacja kampanii PLA obejmuje szereg działań, takich jak optymalizacja danych produktowych, wybór odpowiednich słów kluczowych, segmentacja produktów, ustawianie konkurencyjnych stawek licytacji oraz monitorowanie i optymalizacja wyników.

Kampanie PLA a SEO

Podobnie jak inne formy reklam online, kampanie PLA mogą również korzystać z technik SEO (Search Engine Optimization) w celu zwiększenia ich widoczności w wynikach wyszukiwania.

Ważnym aspektem jest użycie odpowiednich słów kluczowych. Dzięki starannemu dobieraniu fraz, które potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarkę, reklamy PLA mogą być bardziej trafne i skuteczne. Jest to kluczowe, ponieważ odpowiednie słowa kluczowe pomagają w dopasowaniu reklam do zapytań wyszukiwania, co zwiększa szanse na kliknięcie.

Optymalizacja metadanych, takich jak tytuły, opisy i atrybuty produktów w kampaniach PLA, również odgrywa istotną rolę. Przyciągające uwagę i precyzyjne opisy mogą poprawić wydajność reklam, ponieważ użytkownicy częściej klikają w reklamy, które jasno i dokładnie prezentują poszukiwane produkty.

Kolejnym ważnym elementem jest tworzenie atrakcyjnych i wartościowych treści. W przypadku kampanii PLA, oprócz tekstu, ważna jest także jakość grafik produktów. Wysokiej jakości zdjęcia, które wyraźnie prezentują produkt, mogą znacznie zwiększyć atrakcyjność reklamy.

Korzyści z kampanii Google PLA

Korzyści płynące z kampanii PLA są liczne. Przede wszystkim, kampanie pozwalają Ci dotrzeć do osób, które są już zainteresowane Twoimi produktami. Ponadto, dzięki wizualnej prezentacji produktu, kampanie mogą przyciągać uwagę potencjalnych klientów i zwiększać prawdopodobieństwo kliknięcia na Twoją reklamę. Kampanie PLA mogą również pomóc Ci odzyskać "straconych" klientów dzięki możliwości wdrożenia tzw. remarketingu dynamicznego.

Jakie typy reklam obejmuje standardowa kampania produktowa Google Shopping?

1.

Reklamy tworzone na podstawie aktualnych danych produktu, które pochodzą z Google Merchant Center.

Google korzysta z tego narzędzia, by trafnie przyporządkować zapytania użytkowników do reklam w zależności od ich treści.

2.

Reklamy katalogowe produktów dostępnych lokalnie (w sklepie stacjonarnym).

Wyświetlają się Klientom, którzy za pośrednictwem wyszukiwarki Google poszukują konkretnych artykułów, a znajdują się w bliskim sąsiedztwie sklepu.

Czy warto postawić na kampanię Product Listing Ads?

Kampanie PLA są potężnym narzędziem marketingowym dla sklepów e-commerce, które mogą przyczynić się do zwiększenia sprzedaży online. Dzięki różnym typom kampanii PLA, możliwościom optymalizacji, a także przestrzeni na wykorzystanie technik SEO, kampanie PLA mogą być skutecznym sposobem na zwiększenie widoczności Twojego sklepu online, przyciągnięcie zainteresowanych klientów i zwiększenie sprzedaży.

Zwiększ potencjał sprzedażowy każdego ze swoich produktów dzięki kampanii Google Shopping

Skontaktuj się z nami!

Case Study

STIGA

Producent sprzętu ogrodnicznego

MOODO

E-commerce branży modowej 

SCANDINAVIAN BABY

Sklep internetowy z wysokiej jakości produktami dla dzieci. Skandynawski rodowód produktów łączy się z doskonałą jakością i designem.

Odpowiadaj na potrzeby swoich Klientów, wyświetlając im produkty ze swojej oferty w momencie, kiedy poszukują ich za pośrednictwem wyszukiwarki Google.
Zainwestuj w skuteczną kampanię PLA!

Polecają nas

Tworzymy, prowadzimy i optymalizujemy najskuteczniejsze kampanie sprzedażowe dedykowane dla branży e-commerce.
Poznaj możliwości reklam PLA (Google Shopping)!

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.