CASE STUDY
Branża upominkowa – sklep z prezentami
Specjalizacją strony są prezenty: personalizowane balony, albumy, kartki, flowerboxy, kieliszki, plakaty, statuetki i świece na każdą okazję.
Narzędzia
- GoogleAds
Wyzwanie
- Cel działań został ustalony z Klientem przed nawiązaniem współpracy: poprawa efektywności działań w ramach Google Ads i skalowanie wydatków kampanii z zachowaniem ustalonego poziomu ROAS
Rozwiązanie
- Wdrożenie CSS i standardowego feedu Google pozwoliło nam na większą ekspansję produktów w wyszukiwarce, co przełożyło się na wzrost kalorycznego ruchu (zwiększenie ruchu w postaci użytkowników szukających produktów bestsellerowych Klienta)
- Na podstawie analizy danych historycznych wyodrębniliśmy do osobnych kampanii produkty bestsellerowe sezonowo, co pozwoliło na skuteczniejsze wykorzystanie ich potencjału w okresie poprzedzającym sezon i w samym sezonie
- Stworzenie duplikatów produktów z różnymi wersjami tytułów zawierających różne słowa kluczowe związane z produktem pozwoliło na zwiększenie ekspozycji produktów w Google Shopping i poszerzenie dotarcia do klientów szukających tego samego produktu
- Dodatkowo w ramach procesu optymalizacji wdrożyliśmy również różne warianty zdjęć produktów, które pozwoliły na podniesienie CTR
Efekty
- Podjęte działania w ramach Google Ads przełożyły się na następujące rezultaty w pierwszych 3 miesiącach współpracy (styczeń - marzec 2023 vs analogiczny okres 2022):
- Przychody +136,44%
- Budżet +81,56%
- ROAS +30,23%