Marketing Automation

Marketing automation wykorzystuje e-maile, powiadomienia web-push, pop-upy oraz treści dynamiczne do optymalizacji komunikacji z klientami i zwiększenia konwersji.

Automatyzacja marketingu (ang. marketing automation) to rozległy obszar, obejmujący szereg procesów i technologii, których celem jest optymalizacja działań marketingowych poprzez ich automatyzację. Podstawową funkcją tego rozwiązania jest gromadzenie, analizowanie oraz wykorzystywanie danych o zachowaniach konsumenckich w celu personalizacji komunikacji marketingowej.

Co więcej, technologia automatyzuje proces umożliwiający dostarczanie treści, które odpowiadają konkretnym potrzebom Klienta na każdym etapie lejka sprzedażowego. Kluczowe korzyści z implementacji w sklepie internetowym to: lepsza komunikacja z klientami, zwiększanie konwersji z dostarczanego ruchu i budowanie długofalowych relacji mających wpływ na LTV.

Jesteśmy partnerem najpopularniejszych rozwiązań technologicznych marketing automation na polskim rynku. Wykorzystując reguły automatyczne powiązane z działaniami oraz zainteresowaniami Klienta znacznie zwiększamy sprzedaż w e-commerce. Sprawdź jak działa marketing automation dla sklepów internetowych!  

Porozmawiajmy o marketingu dla Twojej firmy. Zapewniamy niezobowiązujące konsultacje i darmową ofertę.

Joanna Kowalczyk-Puc

Joanna Kowalczyk-Puc

Sales Officer

Podnieś liczbę konwersji dzięki marketing automation – zapytaj o darmową konsultację i strategię dla Twojego sklepu internetowego.

Jak działa marketing automation?

Poznaj korzyści, które daje automatyzacja marketingu z agencją e-commerce!

1.

Ratuje porzucone koszyki

Pozwala zwiększyć liczbę konwersji bez konieczności dostarczania dodatkowego ruchu. 

2.

Rozbudowuje bazę kontaktów

Baza jest nieustannie rozwijana dzięki implementacji formularzy i reguł automatycznych.

3.

Usprawnia sprzedaż

Dzięki personalizacji komunikacji i oferty w reakcji na działania Klienta możemy lepiej odpowiadać na jego potrzeby co prowadzi do zwiększenia sprzedaży. 

4.

Utrzymuje zainteresowanie

Umożliwia budowę lejka konwersji, który prowadzi nowego Klienta przez wszystkie etapy procesu zakupowego.

5.

Ulepsza reklamy 

Efektywność kampanii płatnych rośnie dzięki segmentacji odbiorców i integracji systemu z panelami reklamowymi.

 

Poprzez gromadzenie i analizę danych systemy marketing automation tworzą dogłębne profile konsumentów, stanowiące fundament dla precyzyjnej segmentacji i personalizacji komunikacji. Dzięki automatyzacji działań marketingowych, takich jak e-mail marketing, dynamiczne treści na stronach WWW czy kampanie w mediach społecznościowych, firmy mogą docierać do klientów z dopasowanymi ofertami w optymalnym momencie i za pośrednictwem preferowanych kanałów. Realizuj kampanie reklamowe odpowiadające na potrzeby swoich odbiorców, dzięki systemom marketing automation, w których się specjalizujemy: SALESmanago i GetResponse.

Na czym dokładnie polega marketing automation?

Fundamentem automatyzacji marketingu jest pozyskiwanie danych behawioralnych – informacji o aktywnościach i preferencjach użytkowników. Proces ten odbywa się za pośrednictwem plików cookie, śledzących zachowania konsumentów na stronie internetowej, w aplikacjach mobilnych czy mediach społecznościowych. Zebrane dane obejmują m.in. odwiedzane podstrony, czas spędzony na konkretnych treściach, interakcje z formularzami i produktami, a także źródła ruchu.

Zgromadzone dane behawioralne są następnie łączone z informacjami deklaratywnymi (np. dane kontaktowe, preferencje komunikacyjne) oraz danymi transakcyjnymi (historia zakupów, wartość zamówień). Ta kompleksowa baza danych umożliwia stworzenie wszechstronnych profili klientów. Dzięki zaawansowanej analizie tych profili, firmy zyskują dogłębne zrozumienie potrzeb i oczekiwań swoich konsumentów.

Na podstawie profili klientów, automatyzacja marketingu umożliwia precyzyjną segmentację bazy danych według zdefiniowanych kryteriów, takich jak zachowania, preferencje czy historia zakupów. Posegmentowana baza stanowi fundament dla personalizacji komunikacji marketingowej – kluczowego aspektu automatyzacji. Dzięki temu, każdy klient otrzymuje dopasowane treści, oferty i rekomendacje w optymalnym dla niego momencie i za pośrednictwem preferowanego kanału komunikacji.

Kanały komunikacji marketing automation

Kluczową funkcją rozwiązań z zakresu marketing automation jest możliwość zautomatyzowania szeregu działań marketingowych, takich jak:

  • wysyłka wiadomości e-mail,
  • wyświetlanie dynamicznych treści na stronie WWW,
  • publikacja postów w mediach społecznościowych
  • uruchamianie kampanii reklamowych, 
  • przesyłanie powiadomień push,
  • kontakt z klientem przez komunikatory.

Automatyzacja tych procesów połączona z personalizacją na podstawie zebranych danych pozwala na oszczędność czasu i zwiększenie efektywności działań. 

Zapytaj ekspertów marketing automation – to nic nie kosztuje!

W ramach darmowych konsultacji marketing automation, które oferujemy naszym nowym Klientom dowiesz się: 

  • jakie są kroki do integracji Twojego sklepu z systemem marketing automation,
  • czy jesteś we właściwym miejscu by zainwestować w ten kanał marketingowy,
  • jaki system wybrać,
  • jakie automatyzacje wybrać na obecnym poziomie rozwoju Twojego e-commerce,
  • jakie są koszty narzędzia i optymalizacji marketing automation.

E-commerce marketing automation

Konsumenci, mając do dyspozycji porównywarki produktów, w ciągu kilku chwil mogą przejrzeć ofertę tysięcy sklepów internetowych. W konsekwencji trudnością jest zarówno pozyskanie nowych, jak i utrzymanie stałych klientów. Dzięki marketing automation budujemy silne relacje z kupującymi, minimalizując ryzyko porzucenia koszyka.

  • zatrzymujemy odwiedzających, którzy odchodzą bez dokonania zakupu,
  • zachęcamy obecnych klientów do częstszych powrotów i regularnych zakupów.

FEB to agencja marketing automation, której możesz zaufać. Poprzez stały monitoring, analizę zachowań użytkowników w obrębie Twojej www, optymalizujemy i systematycznie udoskonalamy przyjęte rozwiązania. W ten sposób wykorzystujemy pełen potencjał narzędzi dostępnych w zakresie marketing automation, co w praktyce przekuwa się na maksymalizację wyników sprzedażowych.

Wdrożenie automatyzacji marketingu niesie ze sobą szereg korzyści, w tym optymalizację kosztów, pozyskiwanie wysokiej jakości leadów, budowanie lojalności klientów, zwiększenie elastyczności kampanii oraz usprawnienie procesów sprzedażowych. Ponadto, integracja z rozwiązaniami opartymi na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym otwiera nowe możliwości w zakresie predykcyjnej analizy zachowań konsumenckich, rekomendacji produktowych oraz optymalizacji treści i kanałów komunikacji.

Marketing automation to kolejny element układanki, który warto dołączyć do strategii promocji sklepu internetowego. Dzięki tej technologii możesz wyciągnąć więcej korzyści i realnych zysków z inwestycji w ruch, które i tak już podejmujesz. 

Usługi towarzyszące

Case Study

Wypełnij brief!

Opowiedz nam więcej o swoim sklepie internetowym, a my nieodpłatnie przygotujemy dla Ciebie strategię implementacji rozwiązań z zakresu marketing automation.

Polecają nas

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.