Jak działają kampanie w modelu programmatic buying?
Na podstawie danych o skuteczności reklam, algorytmy dostosowują strategię zakupu przestrzeni reklamowej w zależności od wybranego celu kampanii. Inna jest dla działań stricte sprzedażowych, a inna dla kampanii zorientowanej na umacnianie świadomości marki. Najważniejsze elementy tego złożonego ekosystemu to:
● Programmatic - technologia umożliwiająca tworzenie i prowadzenie w pełni zautomatyzowanych kampanii reklamowych za pośrednictwem rozbudowanych platform zakupowych. Daje możliwość sprawnego i precyzyjnego dotarcia do ściśle określonych grup docelowych ze spersonalizowanym komunikatem.
● Real Time Bidding (RTB) - O ile programmatic jest schematem zakupu mediów, który opiera się na automatyzacji, o tyle RTB stanowi jedną z jego technik; zakup powierzchni reklamowej odbywa się w czasie ładowania witryny internetowej. Z reguły za pośrednictwem platform, takich jak SSP.
● Suplide Side Platform (SSP) - narzędzie pozwalające na udostępnianie powierzchni reklamowej dla wirtualnego rynku (Ad Exchance), gdzie ma miejsce sprzdaż i zakup reklam. Najpopularniejsze platformy SSP to: Display&Video 360 (dawniej DoubleClick Bid Manager). Najbardziej popularne platformy SSP to: Display & Video 360 (dawniej DoubleClick), AdMob, Admeld czy Revmob.
● Demand Side Platform (DSP) - grupa platform umożliwiających zakup powierzchni reklamowej od SSP w czasie rzeczywistym, na podstawie rzetelnych danych o użytkownikach.
Zwiększaj do maksimum zasięg swojej oferty wśród kluczowych Klientów - oraz ROI.
Zobacz, ile możemy dla Ciebie z(a)robić, dzięki kampanii w modelu programmatic buying!
Obsługa kampanii programmatic
Do obsługi kampanii programmatic wykorzystujemy narzędzia Google Marketing Platform, a konkretnie: Display&Video 360 (dawniej DoubleClick Bid Manager - DBM) wraz z Campaign Manager.
Korzystamy z rzetelnej i aktualnej wiedzy o użytkownikach zgromadzonych w trakcie - realizowanych wcześniej - kampanii Google Ads i YouTube, co z kolei pozwala nam na maksymalnie precyzyjne targetowanie reklam RTB. Mamy również możliwość stworzenia dla Ciebie indywidualnej bazy plików cookies - z uwzględnieniem legalności ochrony danych osobowych i zgodności z RODO.
Dodatkowym atutem Display & Video 360 jest szczegółowa analiza kampanii; narzędzie zawiera ok. 200 metryk weryfikujących wyniki prowadzonych działań. Samo zarządzanie tak imponującą ilością danych ułatwia przejrzysty panel Google Analytics. Możesz do niego zajrzeć w dowolnej chwili, by zweryfikować kluczowe wskaźniki efektywności i ocenić skuteczność naszych działań.
Zwiększymy Twoją sprzedaż wśród kluczowych grup odbiorców dzięki kampanii programmatic!