Bing Ads w praktyce - poznaj formaty i zastosowanie reklam od Microsoftu

Dodano 05.05.2023

Chcesz poznać potencjał reklamowy innych wyszukiwarek niż Google? Przedstawiamy Bing Ads!

Jeśli prowadzisz sklep e-commerce i chcesz zwiększyć swoją widoczność w internecie, z pewnością poszukujesz różnych form reklamy, także tych poza największą przestrzenią reklamową Google. Prawdopodobnie słyszałeś też o Bing Ads, czyli narzędziu reklamowym od Microsoftu, które pozwala na wyświetlanie reklam w sieci reklamowej Bing oraz na innych platformach tego giganta.

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się, czy drzemie w nim reklamowy potencjał i dlaczego odpowiedź brzmi TAK, czytaj dalej!

 

Formaty reklam w Bing Ads

 

Bing Ads oferuje kilka formatów reklamowych, notabene bardzo podobnych do tych od Google. Są nimi:

  • reklamy tekstowe (kampanie searchowe) - to najpopularniejszy format reklamowy w Bing Ads. Składają się one z trzech linii tekstu: nagłówka, opisu i adresu URL. W nagłówku powinny znajdować się słowa kluczowe, które są związane z reklamowanym produktem lub usługą, natomiast opis powinien zawierać informacje na temat oferty i zachęcać do kliknięcia w reklamę. 

Co istotne, na etapie tworzenia grupy reklam narzędzie daje możliwość wyboru, czy będzie to reklama dynamiczna (zaciągająca nagłówki ze strony docelowej), czy standardowa (w której należy samodzielnie wprowadzić wszystkie zasoby). To rozwiązanie jest odwzorowaniem możliwości w kampaniach postawionych na Google Ads.

Reklamy tekstowe wyświetlane są zarówno w wynikach wyszukiwania Bing, jak i w sieci reklamowej Microsoft.

  • reklamy displayowe (kampanie graficzne) - to format reklamowy, który umożliwia wyświetlanie reklam w formie graficznej, wideo lub interaktywnej. 

 

Reklamy display wyświetlane są w sieci reklamowej Microsoft, w tym na portalach Microsoft Network oraz w aplikacjach na urządzenia mobilne z systemem Windows.

  • kampanie produktowe (kampanie shoppingowe, tzw. Shopping Ads Campaigns) - pozwalają na wyświetlanie produktów w sklepie e-commerce bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Bing. Reklama składa się z obrazka produktu, ceny, opisu i nazwy sklepu.

Podobnie jak Google, Bing Ads daje wybór między dwoma rodzajami kampanii zakupowych: Standard Shopping oraz Smart Shopping (w Google obecnie kryje się pod nazwą Performance Max). 

Kampanie produktowe dają możliwość promowania poszczególnych produktów w wynikach wyszukiwania, zaciągając informacje
z katalogów produktowych. Choć katalog musi być skonfigurowany w Bing Ads, to z pomocą przychodzi możliwość importowania danych o produktach z narzędzia Google Merchant Center.

  • kampanie remarketingowe - podobnie jak w przypadku kampanii remarketingowych Google, pozwalają na dotarcie do tych klientów, którzy już odwiedzili Twój sklep i przypomnienie im o Twojej ofercie, zachęcając jednocześnie do powrotu do sklepu i zakupu produktów, którymi byli zainteresowani. Ten format pozwala osiągnąć większą skuteczność reklamowania i zwiększyć konwersję.

  • kampanie na instalację aplikacji - podobnie jak w Google, Bing Ads daje możliwość utworzenia kampanii zachęcającej do instalacji aplikacji mobilnych. Takie reklamy zbudowane są z nazwy aplikacji, krótkiego opisu i przycisku CTA. Przekierowują one do odpowiedniej platformy dystrybuującej aplikacje, dzięki czemu użytkownik może bezpośrednio pobrać daną apkę na swoje urządzenie.

Nie bez powodu tak często zwracamy uwagę na podobieństwo platformy Bing Ads do Google Ads. W zasadzie cały panel Bing wzorowany jest na panelu Google - wygląd jest zbliżony, rodzaje kampanii i reklam wręcz identyczne, co bardzo usprawnia proces stawiania kampanii.

Co więcej z podobieństw - Bing posiada narzędzie Microsoft Advertising Editor, które jest kopią Google Ads Editor. Pozwala ono importować dane z Google Ads, synchronizować kampanie i konta, wprowadzać zmiany offline i przesyłać je jednym kliknięciem, edytować reklamy, zarządzać adresami URL, tekstami reklam, budżetami, stawkami i rozszerzeniami reklam i wiele, wiele więcej.

 

Dodatkowym plusem i ważną informacją dla posiadaczy reklam na Google Ads jest możliwość importowania ich do panelu Bing Ads. 


Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Wyślij briefa

 

Zalety reklamowania się w sieci reklamowej Bing

 

Chociaż Bing cieszy się dużo mniejszą popularnością niż Google, nie powinieneś go bagatelizować. Zakładając w uproszczeniu, że udział przeglądarki Bing w polskim rynku wynosi 3,26% (stan na listopad 2022 wg. Statistica) przy jednoczesnej liczbie internautów 29,6 mln (stan internautów w Polsce na grudzień 2022), daje nam to ponad 960 tysięcy użytkowników przeglądarki Bing! 

Widzisz ten potencjał?

Choć sieć reklamowa Bing cieszy się coraz większym zainteresowaniem, to jednak wciąż możemy mówić o niewielkiej konkurencji reklamodawców (w porównaniu do Google). 

Mniejsza konkurencja to niższy koszt dotarcia do klienta, a zatem niższe koszty reklam (np. PPC).

Podobnie jak w przypadku Google, Bing oferuje możliwość targetowania reklam pod różne kryteria użytkowników (np. wg danych demograficznych i geograficznych oraz zainteresowań), dzięki czemu Twoje reklamy dotrą tam, gdzie powinny.

Reklamowanie w sieci reklamowej Bing przy pomocy kampanii Bing Ads to doskonałe rozwiązanie dla właścicieli e-commerce, którzy chcą zwiększyć widoczność swoich produktów w internecie. Oferowane przez platformę Bing Ads formaty reklamowe, takie jak reklamy tekstowe czy displayowe, kampanie produktowe i remarketingowe pozwalają na precyzyjne targetowanie przekazów i osiągnięcie lepszych wyników sprzedażowych. Jeśli chcesz powierzyć odkrywanie nowych możliwości Twojego sklepu profesjonalistom, napisz do nas!

 

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.