Jak zwiększyć sprzedaż e-commerce bez zwiększania ruchu i wydatków na reklamę?
Odkryj skuteczne strategie zwiększenia sprzedaży e-commerce bez dodatkowych kosztów na reklamę. Przedstawiamy praktyczne porady, które naprawdę działają!
Zwiększ sprzedaż dzięki wytycznym specjalistów SEO!
Nie ma dwóch identycznych sklepów internetowych. Przedsiębiorcy w branży e-commerce konkurują między sobą innowacyjnymi propozycjami asortymentu, który zapewnia im wysokie zyski ze sprzedaży. Sklepów online pojawia się też coraz więcej – niektóre prognozy wskazują, że wielkość rynku e-commerce w Polsce wyniesie aż 155 miliardów złotych do 2025 roku. Jak zapewnić sobie przewagę nad tak ogromną konkurencją? Pomoże Ci w tym wielowymiarowy audyt sklepu internetowego!
Audyt sklepu internetowego to nic innego jak dogłębna analiza wszystkich aspektów serwisu e-commerce. Celem audytu jest wypunktowanie dobrych i słabych stron sklepu online, które mogą mieć wpływ na sprzedaż. W zależności od ustalonego zakresu może obejmować wiele różnych wątków związanych z prowadzeniem witryny umożliwiającej zakup produktów lub usług. Sugerowane zmiany mają najczęściej ułatwiać przeprowadzenie zakupu oraz zwiększyć pozycję sklepu w wyszukiwarce. Wnioski wyciągnięte na podstawie analizy spisuje się w przejrzystej formie raportu do wglądu klienta.
Aby przeprowadzenie audytu mogło przynieść wymierne korzyści dla właściciela sklepu internetowego, specjaliści muszą zweryfikować kilka rozległych obszarów. Zalicza się do nich:
Na każdy z wymienionych obszarów składa się szeroka lista mniejszych elementów cząstkowych. Co więcej, wiele z tych obszarów wzajemnie na siebie oddziałuje. Aby sklep mógł konkurować z największymi graczami w sieci, każdy z nich musi być wdrożony zgodnie z najnowszymi standardami.
Widoczność sklepu internetowego określa, w jaki sposób klienci dowiadują się o sklepie i jak do niego trafiają. Istnieje wiele metod, by zaistnieć w sieci, a każda z nich powinna być dobrana indywidualnie do prowadzonego biznesu.
Audyt widoczności e-commerce skupia się najczęściej na pozycjach sklepu w wyszukiwarce Google. Pozycje mogą być różne w zależności od wyszukiwanej frazy. Skąd wiadomo, co wpisują użytkownicy poszukujący produktów z asortymentu sklepu? Odpowiednie narzędzia są w stanie pokazać najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe. To właśnie one stanowią podstawę optymalizacji treści sklepu internetowego. Lepsze treści to lepsze pozycje, a więc większa sprzedaż! Strony w TOP 3 wyników wyszukiwania gromadzą 63% zainteresowanych użytkowników a w TOP 10 – 96%.
W raporcie wykazywane są różnice w treści między badaną stroną a jej konkurencją. Takie działania pozwalają określić, na jakie frazy widoczna jest konkurencja oferująca podobny asortyment.
W analizie widoczności bada się także status domeny, na której działa sklep internetowy. Kontroli podlega liczba i jakość backlinków, które wpływają na autorytet w branży i zaufanie wyszukiwarki.
Warto pamiętać, że konkurencja w sieci to nie to samo co konkurencja na rynku! Wszystkie domeny poruszające tematykę związaną z danym produktem (nawet takie, które go nie sprzedają) walczą o najwyższe pozycje.
W audycie technicznym weryfikuje się przede wszystkim poprawność, szybkość i jakość wykonywanego kodu. Użytkownik musi jak najszybciej otrzymywać interesujące go treści, by nie opuścił witryny. Kto lubi czekać, aż załaduje mu się kolejna zakładka? Analiza kodu za pomocą odpowiednich narzędzi pozwoli wskazać, które elementy spowalniają działanie witryny. Ich naprawa może być mniej lub bardziej wymagająca, w zależności od systemu, na którym oparta jest witryna. Znaczenie ma nawet serwer, na którym umieszczono pliki!
Audyt techniczny sklepu internetowego obejmuje też w pewnym zakresie bezpieczeństwo strony. Dane użytkowników muszą być chronione zgodnie z najnowszymi wymogami prawnymi. Co więcej, witryna musi być odporna na szkodliwe oprogramowanie, by została zapewniona ciągłość jej działania.
Zmiany techniczne uważa się za najbardziej wymagające. Ich wdrożenie często mocno ingeruje w projekt strony. W większości przypadków zmiana jest jednak konieczna – w przeciwnym wypadku może nigdy nie udać się prześcignąć konkurencji. Nie wszystkie zmiany trzeba jednak wprowadzać w tym samym czasie. Naprawę błędów można rozłożyć na dłuższy okres, by skupić się też na mniej skomplikowanych aspektach.
Jaka jest idealna strona internetowa? Taka, która jest przyjazna swoim użytkownikom. Doświadczenia z użytkowania nigdy nie powinny frustrować osób odwiedzających. Wszystkie procesy powinny być jawne, dobrze opisane i dostępne z każdego urządzenia w takim samym zakresie.
Audyt UX obejmuje weryfikację designu witryny – wszystkie przyciski i treści powinny być dobrze widoczne, spójne i przejrzyste. W czasie analizy bada się także, czy użytkownicy są w stanie wygodnie nawigować po wszystkich zakładkach, by osiągnąć konkretny cel – na przykład zakup produktu.
Audyt SEO można przeprowadzić na każdym etapie życia projektu. Specjaliści zalecają jednak przeprowadzenie takiej analizy jeszcze przed uruchomieniem sprzedaży. Łatwiej jest uniknąć błędów, niż je później korygować!
W rzeczywistości jednak audyt SEO przeprowadza się najczęściej dla już działających sklepów internetowych, które szukają możliwości zwiększenia konwersji. W takich analizach nacisk kładzie się na nieco inne aspekty prowadzonej witryny. Audyty zalecane są także sklepom, które już prosperują na zadowalającym poziomie. Cykliczne audyty e-commerce pozwolą utrzymać zdobytą pozycję na rynku, wskazując które rozwiązania stają się przestarzałe. Pomagają też uniknąć przykrych konsekwencji prawnych w sytuacji, gdy sklep nie spełnia najnowszych wymogów – przykładem może być wejście w życie Dyrektywy Omnibus, która mocno wpłynęła na sklepy internetowe.
Bez względu na to, czy planujesz założenie sklepu internetowego, czy szukasz szansy na zwielokrotnienie dotychczasowej sprzedaży – audyt e-commerce pozwoli Ci zwiększyć swoją szansę na sukces.
Bez audytu sklepu online ciężko czasem zauważyć błędy w prowadzonej stronie internetowej. Wielu aspektów, które mają wpływ na sprzedaż, nie widać gołym okiem. Wiedzą o nich jednak najskuteczniejsze sklepy internetowe w sieci. Dogłębny audyt SEO sklepu internetowego zapewnia więc przede wszystkim konkurencyjność. To szczególnie ważne w dynamicznym świecie zakupów online.
Audyt e-commerce to oczywiście jedynie pierwszy krok na drodze do zwiększenia konwersji. Wykryte błędy trzeba też naprawić! Na tym etapie szczególnie ważna jest współpraca klienta i podmiotu wdrażającego zmiany.
Optymalna sytuacja to taka, w której klient i agencja SEO razem pracują nad wspólnym sukcesem. W takim układzie klient najczęściej odpowiada za dostarczanie jakościowych, specjalistycznych treści umożliwiających dalszy rozwój widoczności sklepu, a agencja wdraża zmiany techniczne na stronie internetowej. Oczywiście dostarczane treści są później dodatkowo optymalizowane. Dzięki temu nie tylko znikają błędy przeszłości, ale też utrzymuje się tendencja rozwojowa posiadanej witryny.
Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by zlecić realizację zmian w pełnym zakresie. Specjaliści pracujący w agencjach są gotowi na podjęcie się nawet najtrudniejszych wyzwań. O wszystkich przeprowadzonych działaniach informuje się wtedy w cyklicznych raportach.
Lepsza pozycja witryny w wynikach wyszukiwania, to większa widoczność firmy w Internecie. Sprawdź, co możesz zrobić, by stać się łatwo dostępny dla Klientów.
Zleć nam audyt SEO!
Od początku współpracy z FEB czuliśmy, że jesteśmy w dobrych rękach. Ich merytoryczne i fachowe podejście przyniosło nam znakomite rezultaty. Czujemy się po prostu dobrze obsługiwani jako klienci.
FEB dba o właściwe wydawanie budżetu, nie przepala powierzonych im środków, ale jednocześnie realizuje obiecane wyniki. Profesjonalizm, zaangażowanie i chęć pomocy czynią ich godnym polecenia partnerem biznesowym.
Dzięki konkretnemu planowi działania udało się wypracować rekordowo wysokie pozycje witryny w wynikach Google. Kampania produktowa w Google Ads również przebiegła modelowo. Podejście specjalistów odpowiedzialnych za wdrożenie i prowadzenie kampanii jest kompleksowe i profesjonalne.
Bardzo polecam FEB do współpracy w zakresie obsługi sklepu internetowego. Strategiczne podejście do osiągania celów, elastyczny dobór narzędzi oraz fachowa pomoc koordynatora kampanii czynią tę agencję wyjątkową.
Efektem prowadzonych przez FEB działań jest rozwój naszych kanałów social media, przyrost sprzedaży realizowanej przez sklep internetowy oraz wzrost zainteresowania naszymi produktami.
Rekomendujemy FEB jako wiarygodnego i rzetelnego partnera, który posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne w prowadzeniu kampanii lead generation.
Właśnie takiej agencji potrzebowałem. FEB to świetna mieszanka elastyczności, skuteczności i pomysłowości, a to sprawdza się w prowadzeniu dużego e-commerce.
Nasza współpraca z FEB rozpoczęła się w połowie 2017 roku i z powodzeniem trwa do chwili obecnej. Podczas dotychczasowej współpracy spotkaliśmy się z profesjonalnym i partnerskim podejściem do realizowanych projektów.
FEB wykazuje się dużym zaangażowaniem, kreatywnością i profesjonalizmem. Efektem prowadzonych działań jest widoczny wzrost zainteresowania produktem Balon Blum.
Dotychczas FEB dał się poznać jako profesjonalna firma z dużym doświadczeniem oraz indywidualnym podejściem do klienta. Współpraca zaowocowała wzrostem sprzedaży oraz zainteresowania marką.
FEB w sposób odpowiedzialny i rzetelny wywiązuje się z realizacji powierzonych celów, komunikacja jest płynna i rzeczowa, a realizowane kampanie w korzystny i mierzalny sposób wpływają na nasze przychody.
Rekomendujemy firmę Fabryka e-biznesu Sp. z o.o. jako rzetelnego partnera i profesjonalnego wykonawcę usług marketingowych. Cenimy doświadczenie i zaangażowanie specjalistów FEB, które przekłada się na satysfakcjonujące wyniki realizowanych działań.
Współpracę z FEB rozpoczęliśmy od kampanii PPC dla e-commerce, następnie zakres działań został poszerzony o usługę pozycjonowania. Rekomendujemy agencję jako rzetelnego partnera i profesjonalnego wykonawcę usług marketingowych.
Specjaliści Fabryki e-biznesu wiedzą, jak skutecznie prowadzić powierzone im projekty, tak by realizować zakładane cele. FEB to partner biznesowy, którego z całą pewnością warto polecać.
Zaproponowane przez FEB działania pozwoliły na znaczącą poprawę efektywności kampanii Google Ads, co dało podstawy do stopniowego podnoszenia budżetu reklamowego i rozwoju sprzedaży w e-commerce.
FEB to synonim kreatywnej pracy zrealizowanej z dbałością o szczegóły. Zespół składa się ze specjalistów, którzy słuchają i chcą słuchać.
Chcesz znaleźć się na wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania?
Na początku sprawdź, czy Twoja witryna spełnia aktualne standardy Google.
Zamów audyt SEO!
Odkryj skuteczne strategie zwiększenia sprzedaży e-commerce bez dodatkowych kosztów na reklamę. Przedstawiamy praktyczne porady, które naprawdę działają!
Czym naprawdę jest outbound marketing, jakie są jego największe zalety i wyzwania, oraz jak skutecznie go stosować w nowoczesnym biznesie?
Konwersje w Google Ads decydują o tym, jak będą działać Twoje kampanie. Błędne ustawienia mogą zniszczyć nawet najlepiej zaplanowaną strategię!