Audyt SEO strony internetowej
Skuteczny audyt to przede wszystkim rzeczowa analiza Twojej obecności w Internecie dostarczająca cennych wniosków o sytuacji firmy na rynku e-commerce. Starannie przeprowadzona analiza (jeszcze przed rozpoczęciem działań pozycjonujących) umożliwia osiągnięcie znacznie lepszych rezultatów oraz redukcję przyszłych wydatków związanych z kampanią.
Z czego składa się profesjonalny audyt SEO?
Płatny audyt SEO to profesjonalna analiza strony, dla której punktem wyjścia jest aktualna kondycja witryny (ruch, widoczność). Wykorzystujemy najpopularniejsze i najlepsze narzędzia do analizy SEO, jakie obecnie dostępne są na rynku – zarówno polskim jak i zagranicznym. Nie zakładamy minimalnej lub maksymalnej liczby stron – pojemność analizy zależy od wielkości serwisu, kondycji, konkurencyjności na rynku oraz branży.
Podczas przygotowania profesjonalnego audytu SEO weryfikujemy zróżnicowane czynniki mające bezpośredni wpływ na pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. W tym między innymi:
- strukturę strony,
- szybkość ładowania,
- elementy UX (użyteczność i nawigację),
- content (treści, grafiki, frazy kluczowe, tytuły i opisy podstron),
- bezpieczeństwo czy wersję mobilną.
Dbając o działania off-site, sprawdzamy profil linków, które kierują do Twojej strony – od początku jej istnienia. Dokument, jaki od nas otrzymujesz, nie jest wyłącznie analizą sytuacji zastanej. To również fachowo opracowane rekomendacje, czyli propozycje konkretnych rozwiązań rozbudowy witryny – najkorzystniejsze z marketingowego i biznesowego punktu widzenia, dostosowane do Twoich oczekiwań oraz specyfiki branży.
Techniczny audyt SEO to nie tylko wnioski i rekomendacje. Plik z analizą obejmuje również załączniki, w których wskazujemy problematyczne adresy URL, które wymagają poprawy, optymalizacji lub rozbudowy.
Masz problem z przekierowaniami w obrębie serwisu? A może bezpłatne narzędzia wykazały, że Twoja strona generuje dużą ilość błędów 404, problemy z serwerem lub duplikacji treści? Profesjonalny audyt SEO rozwiąże te i inne problemy!
Profesjonalny audyt SEO – na co zwracamy uwagę?
Zastanawiasz się, co wchodzi w skład płatnego audytu SEO? Szczegółowe ramy możemy dostosować do Twoich potrzeb – to one zawsze są stawiane na pierwszym miejscu.
Standardowa analiza SEO w audycie płatnym obejmuje m.in.:
- Analizę techniczną, w tym szybkość ładowania strony, responsywność, strukturę URL, linki kanoniczne, prawidłowość struktury kodu.
- Analizę zawartości, czyli ocenę jakości treści na stronie, ich unikalność i optymalizację pod kątem słów kluczowych.
- Analizę linków zwrotnych, w tym profil linków zwrotnych i strategię budowania linków.
- Ocenę użyteczności i doświadczenia użytkownika, w tym design strony, nawigacja i interakcję z użytkownikami.
- Analizę konkurencji, aby zrozumieć, jak strona wypada w porównaniu do konkurentów w branży.
- Bezpieczeństwo witryny.
Omówienie audytu SEO
Nasza praca nie kończy się na przesłaniu pliku ze zbiorem błędów, rekomendacji lub wytycznych dotyczących wdrożeń. Pracujemy z Klientem i dla Klienta – po wykonaniu audytu, specjalista SEO omówi z Tobą każdy punkt, przedstawiając raport z zaleceniami, które pomogą udoskonalić Twoją stronę w celu lepszego spełnienia kryteriów wyszukiwarek. Jest to nic innego jak zaplanowany plan działania, który ma na celu podniesienie Twoich pozycji w Google, zwiększenie liczby odwiedzających i osiągnięcie założonych KPI. W trakcie tego procesu ekspert SEO nadaje hierarchię różnym działaniom optymalizacyjnym i wspólnie z Tobą opracowuje spersonalizowaną strategię optymalizacji, aby osiągnąć założone cele. Dlatego właśnie audyt SEO jest kluczowy dla każdego, kto pragnie zaznaczyć swoją obecność w świecie online.
Bądźmy w kontakcie etapie wdrożenia zaleceń optymalizacyjnych! Nasi specjaliści SEO z chęcią pomogą Twojemu działowi IT – przygotują przejrzysty harmonogram wdrożeń, sprawdzą poprawność poszczególnych implementacji.
Kiedy przeprowadzić profesjonalny audyt SEO?
Zastanawiasz się nad sensownością zamówienia płatnego audytu SEO? Pogłębiona analiza SEO strony sprawdzi się, jeśli:
- chcesz zweryfikować dotychczasowe działania pozycjonerskie,
- jesteś po dużych zmianach w obrębie witryny, planujesz (lub przeprowadziłeś) migrację na inny CMS,
- dotychczasowe działania SEO nie przynosiły pożądanych efektów i nie widzisz realnych wyników z kampanii organicznej,
- aktualizacja algorytmu Google sprawiła, że Twoja pozycja w wyszukiwarce znacząco spadła,
- rozpoczynasz współpracę z nową agencją SEO lub freelancerem.
Narzędzia do przeprowadzenia audytu SEO - sprawdź, jak pracujemy!
Nie ukrywamy metodologii naszej pracy i już od pierwszego dnia współpracy chcemy być jak najbardziej transparentni. Jeśli zamówienie profesjonalnego audytu SEO zależy od tego, z jakich narzędzi korzystamy i w jaki sposób analizujemy uzyskiwane dane - chętnie omówimy ten proces jeszcze przed przystąpieniem do przygotowania analizy SEO.
Płatny audyt SEO opiera się na skorzystaniu z profesjonalnych i specjalistycznych narzędzi, które są często niedostępne dla indywidualnych użytkowników. W naszej pracy skupiamy się m. in. na takich narzędziach jak: Senuto, Semstorm, Ahrefs, Surfer SEO, Sitebulb, a także Google Analytics i Google Search Console. Wymienione narzędzia to zaledwie wycinek tego, na czym pracujemy podczas przeprowadzania audytu SEO.