Zasady skutecznego webwritingu w FEB
Agencja marketingowa Fabryka e-biznesu jest tworzona przez zespół ekspertów, którzy doskonale znają tajniki webwritingu i potrafią je umiejętnie zastosować w praktyce. Oto, jak wygląda nasze podejście do tworzenia treści!
Przed przystąpieniem do pracy nad treściami, przeprowadzamy dogłębną analizę grupy docelowej. Poznajemy jej potrzeby, problemy, zainteresowania i oczekiwania. Dzięki temu możemy stworzyć persony, które stanowią punkt wyjścia do tworzenia treści dopasowanych do preferencji czytelników.
Stosujemy zasadę odwróconej piramidy
Zgodnie z zasadą odwróconej piramidy, najważniejsze informacje powinny być umieszczone na początku tekstu, a kolejne akapity powinny stanowić rozwinięcie, uzupełnienie i wzbogacenie tej kluczowej treści. Dzięki temu czytelnik od razu otrzymuje odpowiedź na swoje pytanie, a jeśli będzie chciał, może zagłębić się w tekst.
Tworzymy intrygujące nagłówki
Nagłówki to kluczowy element webwritingu - to one przyciągają uwagę czytelnika i zachęcają go do dalszej lektury. Dlatego poświęcamy im sporo uwagi, tworząc je w formie pytań, zawierając ciekawostki lub statystyki.
Ułatwiamy skanowanie tekstu
Webwriting musi uwzględniać fakt, że czytelnicy online rzadko czytają teksty dokładnie od początku do końca. Zamiast tego skanują je w poszukiwaniu interesujących informacji. Dlatego dbamy o odpowiednią strukturę tekstu, używając śródtytułów, wypunktowań, pogrubień i innych narzędzi ułatwiających skanowanie.
Piszemy zwięźle i na temat
Webwriting nie lubi rozwlekłości i ozdobników. Czytelnik oczekuje konkretnej, wartościowej wiedzy, podanej w przystępny i zrozumiały sposób. Dlatego unikamy nadmiernej szczegółowości, dygresji i niejasnego słownictwa. Tekst powinien mieć też charakter konwersacyjny – angażować czytelnika, zachęcać go do interakcji i budować poczucie bezpośredniej relacji. Można to osiągnąć, używając formy "Ty", zadając pytania lub umieszczając zachęty do komentowania, udostępniania.
Dbamy o aspekty SEO
Choć webwriting kładzie nacisk na atrakcyjność i użyteczność treści, nie można zapominać o kwestiach związanych z pozycjonowaniem. Dlatego dbamy o optymalizację tekstów pod kątem SEO, wykorzystując odpowiednie słowa kluczowe, linki wewnętrzne i inne techniki.
Zamów usługę webwritingu!