Zasady skutecznego webwritingu w FEB
Agencja marketingowa Fabryka e-biznesu jest tworzona przez zespół ekspertów, którzy doskonale znają tajniki webwritingu i potrafią je umiejętnie zastosować w praktyce. Oto, jak wygląda nasze podejście do tworzenia treści!
Przed przystąpieniem do pracy nad treściami, przeprowadzamy dogłębną analizę grupy docelowej. Poznajemy jej potrzeby, problemy, zainteresowania i oczekiwania. Dzięki temu możemy stworzyć persony, które stanowią punkt wyjścia do tworzenia treści dopasowanych do preferencji czytelników.
Stosujemy zasadę odwróconej piramidy
Zgodnie z zasadą odwróconej piramidy, najważniejsze informacje powinny być umieszczone na początku tekstu, a kolejne akapity powinny stanowić rozwinięcie, uzupełnienie i wzbogacenie tej kluczowej treści. Dzięki temu czytelnik od razu otrzymuje odpowiedź na swoje pytanie, a jeśli będzie chciał, może zagłębić się w tekst.
Tworzymy intrygujące nagłówki
Nagłówki to kluczowy element webwritingu - to one przyciągają uwagę czytelnika i zachęcają go do dalszej lektury. Dlatego poświęcamy im sporo uwagi, tworząc je w formie pytań, zawierając ciekawostki lub statystyki.
Ułatwiamy skanowanie tekstu
Webwriting musi uwzględniać fakt, że czytelnicy online rzadko czytają teksty dokładnie od początku do końca. Zamiast tego skanują je w poszukiwaniu interesujących informacji. Dlatego dbamy o odpowiednią strukturę tekstu, używając śródtytułów, wypunktowań, pogrubień i innych narzędzi ułatwiających skanowanie.
Piszemy zwięźle i na temat
Webwriting nie lubi rozwlekłości i ozdobników. Czytelnik oczekuje konkretnej, wartościowej wiedzy, podanej w przystępny i zrozumiały sposób. Dlatego unikamy nadmiernej szczegółowości, dygresji i niejasnego słownictwa. Tekst powinien mieć też charakter konwersacyjny – angażować czytelnika, zachęcać go do interakcji i budować poczucie bezpośredniej relacji. Można to osiągnąć, używając formy "Ty", zadając pytania lub umieszczając zachęty do komentowania, udostępniania.
Dbamy o aspekty SEO
Choć webwriting kładzie nacisk na atrakcyjność i użyteczność treści, nie można zapominać o kwestiach związanych z pozycjonowaniem. Dlatego dbamy o optymalizację tekstów pod kątem SEO, wykorzystując odpowiednie słowa kluczowe, linki wewnętrzne i inne techniki.
Kanały komunikacji w webwritingu
Webwriting obejmuje wiele kanałów komunikacji, które mogą być skutecznie wykorzystywane do przekazywania treści i angażowania odbiorców. Poznaj najważniejsze z nich:
- E-book – dłuższa forma pisemna, która oferuje szczegółowe informacje na dany temat. Służy budowaniu autorytetu w branży oraz generowaniu leadów poprzez udostępnianie wartościowej treści w zamian za dane kontaktowe.
- Poradnik – instrukcja pomagająca użytkownikowi rozwiązać konkretny problem lub nauczyć się nowej umiejętności. Jest wykorzystywany do edukacji użytkowników, budowania zaufania i lojalności poprzez dostarczanie praktycznych i użytecznych informacji.
- Artykuł na bloga firmowego – forma pisemna obejmująca różnorodne tematy związane z branżą, w której działa firma. Pomaga w poprawie pozycjonowania w wyszukiwarkach, budowaniu społeczności wokół marki oraz informowaniu klientów o nowościach i trendach.
- E-mail – personalizowana wiadomość wysyłana do bazy subskrybentów przez pocztę elektroniczną. Umożliwia bezpośrednią komunikację z klientami, promowanie produktów i usług oraz budowanie relacji z odbiorcami.
- Artykuł prasowy – tekst informacyjny skierowany do mediów. Służy informowaniu szerokiej publiczności o ważnych wydarzeniach i osiągnięciach firmy, a także budowaniu wizerunku i reputacji. Jeżeli zawiera link do witryny klienta, może wspierać też pozycjonowanie strony internetowej.
- Post w mediach społecznościowych – krótka i angażująca treść, często wzbogacona o zdjęcia, filmy lub grafiki. Służy zwiększaniu zaangażowania odbiorców, promowaniu treści i wydarzeń, interakcji z klientami w czasie rzeczywistym oraz budowaniu społeczności.
Efektywnie walczymy o uwagę czytelników
Dbając o strukturę tekstu i poprawność językową oraz wykorzystując odpowiednie frazy kluczowe, docieramy do odbiorców - Twoich potencjalnych klientów - za pośrednictwem ciekawych i angażujących tekstów.
Wykorzystując zdobywaną przez lata praktyki szeroką wiedzę copywriterską, opracowujemy treści, umiejętnie posługując się językiem korzyści. Dzięki temu docieramy do odbiorców na każdym etapie lejka sprzedażowego, wspierając proces podejmowania decyzji.
Tworzymy lekkie i przystępne teksty zapleczowe, istotne również pod kątem działalności SEO. Wykorzystujemy anchory, czyli zakotwiczenia linków w postaci tekstów, które przenoszą czytelników na inne strony lub podstrony danego serwisu, które pomagają odbiorcom poznawać inne treści marki (przekierowując na inne treści contentowe), a także wspierają sprzedaż (przekierowujące na stronę produktową za pomocą landing page).
Zamów usługę webwritingu!