Performance Max - zintegrowana kampania Google Ads

SEO / SEM
Dodano 09.11.2022

Pojawiła się w czerwcu tego roku i już zastąpiła inteligentne kampanie produktowe. Co musisz wiedzieć o Performance Max?

 

Czym jest Performance Max?

Czym jest Performance Max?

Na początek warto wyjaśnić, czym tak właściwie jest Performance Max. Jest to nowa, zintegrowana kampania, która na podstawie dodanych zasobów, realizuje ustawiony cel. Kampania ta pomaga reklamodawcom dotrzeć do większej liczby wartościowych odbiorców oraz poprawić efekty Twojego biznesu.

Docelowo ma zastąpić inteligentne kampanie produktowe oraz kampanie lokalne. Kampanie Performance Max wyświetlają się między innymi w sieci wyszukiwania (w tym w wynikach produktowych), sieci reklamowej na Youtube, na poczcie Gmail, w Google Maps i na kartach Google Discover. Obejmują więc zasięgiem cały ekosystem reklamowy Google. 

 

Jak działa Performance Max?

Kampanie Performance Max opierają swoje działanie na wybranych dla nich celach. Na ich podstawie szukają użytkowników w każdym zakamarku sieci Google i wyświetlają im najlepiej dopasowany przekaz.

Performance Max jest inteligentną kampanią, w której dostępne są dwa automatyczne rodzaje strategii ustalania stawek.

  • Pierwszy - maksymalizacja liczby konwersji, w której możesz ustalić maksymalny koszt pozyskania CPA. 

  • Drugi - maksymalizacja wartości konwersji, w której można  ustawić docelowy ROAS, czyli zwrot kosztów za reklamę. 

W związku z tym, że kampania ta została skoncentrowana na konwersjach, tak istotne jest ich prawidłowe ustawienie na koncie Google Ads.  Nie chcemy przecież, aby nasze reklamy pozyskiwały przede wszystkim kliknięcia w zakładkę “Kontakt”, jeśli planujemy skupiać się na pozyskiwaniu transakcji.

 

Zasoby reklamowe 

Aby kampania działała prawidłowo, konieczne jest dodanie odpowiednich zasobów. Czego potrzebujesz? 

  • Od trzech do pięciu nagłówków (przy czym jeden nagłówek to maksymalnie 30 znaków)

  • Od jednego do pięciu długich nagłówków (jeden długi nagłówek powinien mieć do 90 znaków)

  • Od dwóch do pięciu tekstów reklamy – każdy do 90 znaków. W tym  także musi zawierać 1 tekst, max. 60 znaków czyli opis krótki.  

  • Logo – minimum 1 kwadratowe logo w proporcjach 1:1 o wymiarach 1200 x 1200 px (zalecane). 

  • Obrazu – minimum jeden kwadratowy w proporcjach 1:1 i wymiarach 1200 x 1200 px oraz jeden obraz poziomy w proporcjach 1,91:1 i wymiarach 1200 x 628 px

  • Co najmniej jednego 10-sekundowego filmu. Wideo nie jest obowiązkowe, ale jeśli go nie dodasz, istnieje możliwość, że Google sam stworzy wideo automatycznie na podstawie dodanych przez Ciebie zasobów, a lepiej mieć kontrolę nad tym, co zostanie wyświetlone potencjalnym klientom. 

Protip: Pamiętaj by teksty reklam i nagłówków były tak dopasowane, żeby brzmiały sensownie bez względu na to, w jakiej kolejności się wyświetlają. Google może je dowolnie rotować. 

 

Co ją wyróżnia?

W Google Ads dostępne są już od dawna różne inteligentne kampanie, na przykład elastyczne reklamy w sieci wyszukiwania. Automatyzacja pomaga tutaj przy dostosowaniu stawki i wybraniu najtrafniejszych treści czyli banerów, tekstów i logo, a wszystko po to, by zrealizować jak najefektywniejszą formę reklamy. To, co wyróżnia Performance Max to fakt, że w ramach jednej kampanii możesz realizować wiele formatów reklam (produktowe, graficzne, tekstowe, wideo).  

Sygnały dotyczące odbiorców

Sygnał dotyczący odbiorców to nowa opcja, która pozwala kampanii na szybszą naukę i sprawne dotarcie do wartościowych odbiorców. W praktyce jest to po prostu lista odbiorców, która stanowi punkt wyjścia w procesie nauki i późniejszej optymalizacji.  

 

Zalety Performance Max

Do niewątpliwych zalet kampanii Performance Max należy to, że będą miały pierwszeństwo przed innymi kampaniami produktowymi na koncie reklamowym. Dlatego jeśli masz aktywne inne kampanie reklamowe i uruchomisz Performance Max z tym samym asortymentem produktów, kampania ta będzie miała pierwszeństwo w wyświetlaniu reklam. 

Skuteczność Performance Max opiera się na aktualizacji danych. Odbywa się to w czasie rzeczywistym, dzięki czemu zdołasz przewidzieć, które z reklam i kombinacji kreacji przyniosą najwięcej korzyści w konkretnym terminie. Dodatkowo, nie musisz samodzielnie dobierać odpowiednich reklam na poszczególne kanały, bo system sam wybierze najlepsze. 

Konwertujący użytkownicy

Kampania, skupiając się na konwersjach, szuka najbardziej wartościowych użytkowników. Dodatkowo dzięki temu, że wyświetla się w wielu kanałach reklamowych Google, może docierać do nich wszędzie tam, gdzie aktualnie się znajdują i wyświetlać im najlepszy przekaz. 

Wartość konwersji

Performance Max skupia się na wybranym celu, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty, czyli jak największą liczbę i wartość konwersji, w zależności od wybranej strategii.

Czas

Inteligentna kampania Performance Max to wielka oszczędność czasu. Możesz dodać wszystkie niezbędne zasoby w jednym miejscu, a te dobiorą się w najskuteczniejsze kombinacje. Nie musisz tworzyć kilku kampanii dla każdego kanału Google ani szukać potencjalnych słów kluczowych dla reklam tekstowych. Performance Max będzie wyświetlać się w wyszukiwarce na podstawie sygnałów odbiorców oraz dodanego przez Ciebie pliku produktowego. 

 

Wady Performance Max

Miejsca wyświetlania reklam

Zdecydowanym minusem kampanii Performance Max dla osób, które chcą mieć kontrolę nad swoimi reklamami, jest… jej brak. Nie można z całą pewnością powiedzieć, gdzie będzie wyświetlać się przekaz, ani też jak właściwie będzie wyglądał. Na przykład jeśli wyświetlałeś się w wyszukiwarce Google i widoczność w niej była dla Ciebie najistotniejsza, a reklamy banerowe miały tylko charakter wspierający, może się okazać, że przejście na nowy typ kampanii nie będzie dla Ciebie dobrym rozwiązaniem. 

Koszty kliknięcia

Do wyboru masz tylko dwie strategie czyli: maksymalizacja liczby konwersji i maksymalizacja wartości konwersji. W związku z tym nie ma kontroli nad kosztem kliknięcia. Reklamy mogą być widoczne w różnych miejscach i nie będziesz miał wpływu na koszt pojedynczego kliknięcia w konkretnej sieci. 

 

Mamy nadzieję, że już wiesz, czym jest nowa kampania Performance Max i czym różni się od pozostałych kampanii. Jeśli jednak wiele kwestii pozostaje niejasnych i czujesz, że potrzebujesz pomocy przy włączeniu kampanii skontaktuj się z nami. Nasi specjaliści od kampani Google Ads, posłużą Ci wiedzą i doświadczeniem.    

 

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.