Strategia content marketingowa

Kompleksowo opracujemy plan realizacji Twoich celów contentowych

Strategia content marketingowa to przemyślany plan działania, którego celem jest pomoc w tworzeniu wartościowych i angażujących publikacji. Treści powinny być kierowane do konkretnej grupy docelowej, aby zaspokajać jej potrzeby oraz rozwiązywać często spotykane problemy.

Strategia contentowa obejmuje analizę odbiorców, wybór odpowiednich kanałów komunikacji, planowanie kalendarza publikacji oraz monitorowanie i optymalizację efektów działań content marketingowych. Strategia content marketingowa wspiera budowanie trwałych relacji z odbiorcami, zwiększa ich zaangażowanie oraz przyśpiesza realizację celów biznesowych.

Wdrażamy działania, które przynoszą korzyści w postaci zwiększenia ruchu organicznego na stronie oraz aktywnego generowania leadów. Rodzaj i formę treści dostosowujemy zarówno do kanałów komunikacji, jak i preferencji odbiorców. Zawsze sprawdzamy, jakie są najlepsze miejsca publikacji konkretnych treści, aby najefektywniej docierać do grup docelowych.

Porozmawiajmy o marketingu dla Twojej firmy. Zapewniamy niezobowiązujące konsultacje i darmową ofertę.

Joanna Kowalczyk-Puc

Joanna Kowalczyk-Puc

Sales Officer

Potrzebujesz strategii treści dostosowanej do Twojego biznesu?
Odezwij się do nas!

Zalety strategii content marketingowej

Posiadanie dobrze przemyślanej i udokumentowanej strategii content marketingowej przynosi firmie szereg istotnych korzyści.

1.

Sprowadza

wartościowy ruch na stronę docelową.

2.

Buduje

lepszą widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

3.

Kreuje i umacnia

ekspercki wizerunek marki.

4.

Zwiększa

lojalność klientów wobec marki.

5.

Gromadzi

stałych klientów wokół marki.

6.

Pozyskuje leady

Jak Fabryka e-biznesu tworzy strategię content marketingową?

Agencja marketingowa Fabryka e-biznesu podchodzi do tworzenia strategii content marketingowej w sposób kompleksowy i profesjonalny.

Badanie opublikowanego contentu

Na początku przeprowadzamy szczegółowy audyt treści, które zostały publikowane przez Twoją firmę. Analizujemy ich tematykę, formaty, kanały dystrybucji, a także efektywność w kontekście realizacji celów biznesowych. Pozwala to zidentyfikować mocne i słabe strony dotychczasowych działań content marketingowych.

W oparciu o audyt oraz Twoje cele biznesowe, pomagamy Ci precyzyjnie zdefiniować cele strategii content marketingowej. Mogą to być na przykład: zwiększenie ruchu na stronie, pozyskanie nowych leadów, budowanie wizerunku eksperta w branży czy wzrost sprzedaży. Dla każdego z celów ustalane są też konkretne, mierzalne wskaźniki (KPI).

Analiza grupy docelowej

Kluczowym elementem strategii content marketingowej jest dokładne poznanie Twojej grupy docelowej - jej potrzeb, preferencji, zwyczajów oraz sposobów poszukiwania informacji. Przeprowadzamy szczegółowe badania, na podstawie których tworzą persony Twoich idealnych klientów.

Na podstawie analizy grupy docelowej i Twoich celów biznesowych, określamy najbardziej wartościowe i angażujące tematy, wokół których będą tworzone treści. Ważne jest, aby były one dopasowane do potrzeb i oczekiwań odbiorców, a jednocześnie wspierały realizację Twoich celów.

Wybór kanałów i formatów

Kolejnym krokiem jest dopasowanie kanałów publikacji treści do preferencji Twojej grupy docelowej. Może to być blog, social media, webinary, podcasty, artykuły sponsorowane itp. Rekomendujemy również najefektywniejsze formaty treści, takie jak teksty, grafiki, filmy czy infografiki.

Kluczowym elementem strategii content marketingowej jest szczegółowy kalendarz publikacji, w którym określane są tematy, formaty, daty publikacji oraz osoby odpowiedzialne za realizację poszczególnych treści. Pozwala to na efektywne wdrażanie strategii w wielu kanałach jednocześnie i monitorowanie postępów.

Wdrożenie i optymalizacja strategii content marketingowej

Po opracowaniu strategii content marketingowej, przystępujemy do jej wdrożenia. Systematycznie monitorują efekty podejmowanych działań i w razie potrzeby wprowadzają niezbędne korekty, aby zapewnić maksymalną efektywność strategii.

Na podstawie analizy grup docelowych, konkurencji i dotychczasowych treści dobieramy działania, metody i narzędzia zarówno na kanałach własnych, jak i płatnych, optymalizując publikowane treści.

Co wyróżnia strategię contentową FEB?

1.

Wyznaczamy realne i mierzalne cele

dzięki temu wiemy, do czego dążymy. Wyznacznikami są dla nas konkretne wskaźniki, których wzrost wynika z prowadzenia sprawnych działań.

2.

Badamy konkurencję i rynek, do których trafia content firmy

Sprawdzając jakość publikowanych treści innych marek i aktualnie panujące trendy, dobieramy odpowiednie działania dla Twojego biznesu.

3.

Weryfikujemy dotychczasową działalność contentową firmy

Analizujemy jej mocne i słabe strony, wyciągając wnioski do dalszych działań.

4.

Budujemy persony - definiujemy profil odbiorcy, do którego trafiają przekazy

Odpowiadamy sobie na pytania: kim jest nasz odbiorca, czym się zajmuje, jakie ma zwyczaje, w czym możemy mu pomóc, jakimi wartościami się kieruje i czego się obawia. Ułatwia to dotarcie do niego z interesującym komunikatem.

5.

Określamy budżety i zasoby

potrzebne do efektywnego realizowania założonych działań.

Poprzez wytrwałą i rzetelną realizację wyznaczonych działań dążymy do trwałych efektów, widocznych na wskaźnikach KPI.

Strategia content marketingowa to kluczowy element skutecznych działań marketingowych. Dzięki niej możesz efektywnie realizować cele biznesowe Twojej firmy, budować lojalność klientów oraz zwiększać ruch na stronie i pozycję w wyszukiwarkach.

Opracowanie wysokiej jakości strategii content marketingowej to zadanie wymagające dogłębnej analizy, kreatywnego myślenia i specjalistycznej wiedzy. Dlatego warto skorzystać z usług doświadczonej agencji, takiej jak Fabryka e-biznesu. Kompleksowo zajmiemy się tym procesem - od audytu, przez opracowanie strategii, aż po jej wdrożenie i optymalizację.

W ten sposób zyskasz strategię content marketingową dopasowaną do Twoich indywidualnych potrzeb, która przełoży się na wymierne korzyści dla Twojej firmy. Skontaktuj się z nami już dziś i przekonaj się, jak content marketing może wesprzeć rozwój Twojego biznesu.

Wypełnij brief i dowiedz się jakie działania powinna podjąć Twoja firma!

Case Study

Sprawdź nas i zaplanuj swoje działania ze wsparciem profesjonalistów!

Polecają nas

Zwiększ ruch na swojej stronie dzięki kompleksowej Strategii Contentowej.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.