Audyt contentu

Audyt contentu, czyli analiza treści na stronie (on-site), jak i na zewnątrz (off-site)

To klucz do optymalizacji Twoich działań!

Publikujesz treści na swojej stronie, dbając jednocześnie o uzupełnianie opisów do kategorii lub podkategorii? Prowadzisz bloga? Jesteś aktywny na portalach społecznościowych i innych kanałach komunikacji z klientem? Sprawdzimy, czy publikowane przez Ciebie treści są atrakcyjne dla odbiorców, a także zoptymalizowane pod kątem SEO.

Analiza treści da Ci pogląd na to, co robisz dobrze, a także wskaże obszary działania, które wymagają podjęcia zmian – niedużych lub radykalnych.

Choć treści audiowizualne, ze względu na atrakcyjną formę zaangażowania zmysłu wzroku oraz słuchu są bardzo doceniane przez odbiorców, to podstawowym źródłem komunikacji nadal pozostaje tekst. Taka sytuacja sprawia, że należy skupiać jeszcze większą uwagę na jego trafności oraz wartości dodanej, jaką może stanowić dla czytelników. Obecnie, coraz więcej firm kieruje swoje działania w poprawę jakości tworzonych tekstów. Aby dowiedzieć się, nad czym muszą pracować, żeby ich publikacje przynosiły realne korzyści, często decydują się na poddanie ich dogłębnemu audytowi treści.

Porozmawiajmy o marketingu dla Twojej firmy. Zapewniamy niezobowiązujące konsultacje i darmową ofertę.

Joanna Kowalczyk-Puc

Joanna Kowalczyk-Puc

Sales Officer

Audyt contentowy jest tym, czego potrzebujesz?
Nie zwlekaj dłużej i skontaktuj się z nami!

Jakie zagadnienia obejmuje audyt content marketingu?

1.

Optymalizacja tekstów pod kątem SEO

możliwości osiągnięcia przez witrynę jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki.

2.

Nasycenie frazami kluczowymi

częstotliwość pojawiania się fraz w danej treści, w stosunku do jej całości.

3.

Linkbuilding

optymalizacja witryny dla wyszukiwarek przez wartościowe pod kątem merytorycznym “odsyłacze”.

4.

Linkowanie wewnętrzne

odnośniki znajdujące się na danej stronie internetowej, ułatwiające użytkownikom nawigację.

5.

Kanibalizacja słów kluczowych

walka podstron zoptymalizowanych na to samo słowo kluczowe.

6.

Topical authority

wyróżnienie strony w rankingu przez wyszukiwarkę dzięki wartościowemu contentowi, ściśle związanym z tematyką strony.

Odpowiednie działania contentowe przekładają się na wymierne zyski.
Jeśli Twoje działania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów - treści wymagają audytu.

Dlaczego audyt treści jest tak ważny?

Treść to nie tylko wizualna oprawa Twojej strony – to realny cel, dla którego użytkownicy ją odwiedzają. Czy Twoje publikacje faktycznie dostarczają wartości i rozwiązują problemy klientów? A może są nieaktualne, nieatrakcyjne lub niezgodne z Twoimi celami marketingowymi? Audyt treści pozwala zweryfikować, jak Twój content radzi sobie w osiąganiu zamierzonych celów i wskazać obszary wymagające poprawy. 

Regularne przeprowadzanie audytu treści to nieodzowna część zarządzania stroną internetową. Dzięki niemu możesz:

  • Zidentyfikować treści, które najlepiej i najgorzej radzą sobie pod względem kluczowych metryk, takich jak ruch, czas spędzony na stronie czy współczynnik odrzuceń.
  • Ocenić merytoryczną wartość, aktualność i zgodność z marką Twoich publikacji.
  • Odkryć luki w istniejącym contencie i zidentyfikować tematy, na których warto się skupić.
  • Opracować plan działań naprawczych i rozwojowych, które pozwolą Ci zoptymalizować treści pod kątem SEO i lepiej angażować odbiorców.

Innymi słowy, audyt treści to kluczowy element efektywnego zarządzania stroną internetową i strategii content marketingowej. To inwestycja, która z pewnością Ci się zwróci.

Czego dowiesz się z audytu treści?

Przeprowadzenie kompleksowego audytu treści przez agencję marketingową Fabryka e-biznesu pozwoli Ci uzyskać odpowiedzi na kluczowe pytania związane z publikowanymi tekstami.

Jak Twoje treści radzą sobie pod względem wydajności?

Analiza ilościowa skupia się na mierzeniu efektywności treści za pomocą takich metryk, jak:

  • Liczba odwiedzin
  • Czas spędzony na stronie
  • Współczynnik odrzuceń
  • Pozycje w wyszukiwarce
  • Współczynnik konwersji

Dzięki temu zidentyfikujesz, które z Twoich publikacji przyciągają najwięcej uwagi i angażują użytkowników.

Czy Twoje treści są wysokiej jakości i zgodne z celami biznesowymi?

Analiza jakościowa koncentruje się na merytorycznej wartości Twoich publikacji, ich atrakcyjności dla odbiorców i zgodności z Twoją marką. Przyjrzymy się m.in. takim aspektom:

  • Klarowność i zrozumiałość przekazu
  • Aktualność i adekwatność do potrzeb użytkowników
  • Jakość redakcyjna i stylistyczna
  • Spójność z Twoją tożsamością marki

Dzięki temu określisz, które treści wymagają poprawy, a które możesz z powodzeniem wykorzystywać w dalszych działaniach.

Jakie luki występują w Twoim contencie?

Luki w treści mogą stanowić szansę na zdobycie jeszcze większej widoczności online. Przede wszystkim, ważne jest zidentyfikowanie tematów, które nie zostały opisane, a mogą być istotne dla Twojej grupy docelowej. Audyt treści pozwoli Ci odkryć obszary, których nie poruszano w ramach dotychczasowych działań. Poznasz tematy, na których warto się skupić, aby lepiej odpowiadać na potrzeby Twoich odbiorców. 

Jak usprawnić Twój content marketing?

Na podstawie wyników audytu treści Fabryka e-biznesu opracuje konkretny plan działań, dzięki któremu będziesz mógł:

  • Poprawić istniejące, niedoskonałe treści
  • Stworzyć nowe, wartościowe publikacje
  • Zoptymalizować content pod kątem SEO
  • Lepiej dopasować treści do Twoich celów biznesowych

Otrzymasz zestaw rekomendacji i wskazówek, które pozwolą Ci zrealizować te cele w sposób efektywny i mierzalny.

Jak Fabryka e-biznesu przeprowadza audyt treści?

Agencja marketingowa Fabryka e-biznesu oferuje kompleksową usługę audytu treści, opracowaną na podstawie wieloletniego doświadczenia i sprawdzonych metodologii. W ramach współpracy:

  • Przeprowadzimy szczegółową inwentaryzację i kategoryzację Twoich zasobów contentu.
  • Wykonamy dogłębną analizę ilościową i jakościową Twoich treści, wykorzystując zaawansowane narzędzia.
  • Zidentyfikujemy mocne i słabe strony Twoich publikacji oraz luki w contencie.
  • Opracujemy spersonalizowane rekomendacje i harmonogram wdrożenia zmian.
  • Będziemy śledzić efekty Twoich działań i na bieżąco dostosowywać strategię.

Nasi eksperci zadbają, aby Twój content marketing był skuteczny, mierzalny i spójny z Twoimi celami biznesowymi. Dzięki temu będziesz mógł skoncentrować się na tworzeniu wartościowych treści, a nie na żmudnym audytowaniu.

Co otrzymasz w ramach audytu treści?

Dokument, który powstaje w wyniku przeprowadzonego audytu, zawiera informacje na temat popełnianych przez Ciebie błędów w różnych obszarach działalności contentowej. Jednak to nie jest wszystko! Wiemy, że równie cenne są rady i wskazówki jak tych błędów unikać, dlatego skupiamy na nich ogromną uwagę, abyś realnie skorzystał z audytu treści na swojej stronie. Przekażemy Ci wiedzę oraz zbiór dobrych praktyk - dzięki tej wiedzy zrozumiesz istotę działań w obszarze contentu i wzniesiesz swoją firmę na wyżyny.

Zaufaj doświadczeniu Fabryki e-biznesu i pozwól nam zoptymalizować Twój content marketing. Skontaktuj się z nami już dziś, a nasi eksperci przygotują dla Ciebie darmową, niezobowiązującą ofertę!

Case Study


Przeprowadzimy kompleksowy audyt treści na stronie i pomożemy Ci w optymalizacji contentu. Skontaktuj się z nami!

Polecają nas


Dołącz do firm, które sprawnie planują swoje działania contentowe i zawalcz o lepszą pozycję swojego biznesu na tle konkurencji!
Sprawdź naszą ofertę!

 

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.