Aukcje reklam Google Ads

Google

Google Ads działa w systemie aukcyjnym – wyświetla tylko najwyżej oceniane reklamy.  Na jakiej podstawie je wyodrębnia? Sprawdź!

Codziennie w wyszukiwarce Google pojawia się od 1,3 mln do 2 miliardów wyszukań – 24 000 na sekundę. Zarówno użytkownicy, jak i reklamodawcy oczekują od pojedynczej reklamy precyzyjnego dopasowania do konkretnego zapytania (frazy kluczowej). Nic dziwnego, przecież kwestią jest duża oszczędność. Czasu, który liczy się najbardziej dla tych pierwszych oraz budżetu stanowiący priorytet dla drugich.

Z tych względów w trakcie każdego wyszukiwania, w czasie rzeczywistym ma miejsce aukcja. Określa ona, które reklamy wyświetlą się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania z dokładnością do strony oraz konkretnego miejsca (pozycji). Wskazuje również, jaki będzie ich koszt.

 

Jak działa aukcja?

Kiedy użytkownik wyszukuje w Google daną frazę, system Google Ads w tym samym czasie odnajduje wszystkie reklamy, których słowa kluczowe pasują do wpisanego zapytania. Jednocześnie eliminuje przekazy nieodpowiednie ze względu na region kierowania lub odrzucenie reklam wskutek naruszenia zasad.

Wyróżnione kreacje system Google Ads ocenia w ramach rankingu reklamy. Ostatecznie tylko te, których stawka CPC i wartość rankingu reklamy będą na odpowiednim poziomie, mają szansę na wyświetlenie się w wynikach wyszukiwania.

 

Ranking reklamy

To wartość określająca czy reklama się wyświetli, a jeśli tak, to na którym miejscu w wynikach wyszukiwania. Obliczana jest na podstawie:

  1. wysokości stawki, 

  2. jakości reklamy,
  3. progu rankingu reklamy,
  4. kontekstu wyszukiwania,
  5. oczekiwanego wpływu rozszerzeń i innych formatów reklamy.

 

  1. Wysokość stawki 

Przy określaniu pozycji reklamy uwzględniana jest, maksymalna stawka, jaką reklamodawca jest w stanie zapłacić za kliknięcie reklamy (sam ją zresztą ustawia). Przy czym Google stosuje strategię „drugiej najwyższej kwoty”: reklamodawca płaci o 0,01 zł więcej niż druga najwyższa zaoferowana kwota, a nie całość zaoferowanej przez siebie stawki.

 

  1. Jakość reklamy

O jakości reklamy decydują:

  • przewidywany współczynnik klikalności,
  • trafność reklamy,
  • ocena jakości strony docelowej. 

Przewidywany współczynnik klikalności (CTR, z ang.  click through rate) to stosunek kliknięć reklamy do liczby jej wyświetleń. Może przyjmować trzy wartości: powyżej średniej, średni i poniżej średniej. CTR Informuje o skuteczności danego słowa kluczowego zarówno w ramach pojedynczego konta, jak i kont innych reklamodawców. Dzięki czemu pozwala oszacować prawdopodobieństwo kliknięcia reklamy po wyświetleniu jej na dane słowo kluczowe.

Trafność reklamy wskazuje natomiast na stopnień dopasowania kreacji do wyszukiwanego słowa kluczowego. Reklama oceniana jest jako trafna, kiedy spełnia 2 warunki.

Po pierwsze w treści zawiera odpowiednią frazę kluczową. Po drugie prowadzi bezpośrednio do strony, która zawiera informacje powiązane ze słowem kluczowym. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe i trafne reklamy, nawet przy stawkach niższych od konkurencji mogą wpływać na wyższą pozycję reklamy.

Na jakość reklamy wpływa również strona docelowa, czyli ta, na którą trafiają użytkownicy po kliknięciu reklamy. O jej jakości decyduje:

  • ilość linków na stronie,
  • powiązanie ze słowem kluczowym,
  • łatwość nawigacji na urządzeniach mobilnych i komputerach.

W sytuacji, kiedy strona docelowa jest użyteczna dla użytkowników lub wczytuje się zbyt długo, reklamy niestety nie wystarczą, aby przekonać potencjalnych klientów do zakupów czy skorzystania z oferowanych usług.

Chcąc sprawdzić szybkość ładowania witryny oraz poznać sugerowane rekomendacje jej optymalizacji, możesz skorzystać z darmowego narzędzia udostępnianego przez Google - PageSpeed Insights. Wyniki poznasz w ciągu zaledwie kilku sekund.

 

Google PageSpeed Insights i ocena szybkości ładowania strony. 

https://lh5.googleusercontent.com/U89ig9wXzoDSP0YT7YDDOqXmjdpsF4J-76hcjenaFO3tTjCj3Wwrvfc9ceTjiduIOZFNiFnCLotrvreFvNmF1vSyZQLX1LzpEwWqoTT8FtBEoODAdG0aJbdYD4PLFpc3-p2y6ubY

Dane o jakość strony docelowej, przewidywany CTR i trafność reklamy możesz sprawdzić na koncie Google Ads - na poziomie raportu słów kluczowych, po dodaniu odpowiednich kolumny do tabeli.

 

Poprawna konfiguracja konta Google Ads pozwala na monitorowanie w czasie rzeczywistym istotnych danych dotyczących efektywności reklamy.
https://lh6.googleusercontent.com/N5UtJ27zUHaiE9YzRAWf2M3GXwtbwdg-o51Wacv668ebDKoNsQQjfWGvomy3UqcOQRe3-zPncLWwfSTSGf208iVKbD64g7Ixx-7PUqCwsNtbK4CoB7IIhDOVifFMdfij1LGMmuRW

 

  1. Próg rankingu reklamy

Ranking reklamy zależy również od progu rankingu reklamy, czyli minimalnej stawki wymaganej do wyświetlenia reklamy na danej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wartości te, w trakcie każdej aukcji reklam, ustalane są w czasie rzeczywistym na podstawie:

  • podobnych aukcji,
  • tematyki i charakteru wyszukiwania,
  • pozycji reklamy na stronie wyszukiwania.

 

  1. Kontekst wyszukiwania

W każdej aukcji uwzględniany jest również kontekst wyszukiwania, a więc dane dotyczące samego użytkownika:

  • lokalizacja w czasie wyszukiwania,
  • urządzenia, z jakiego korzysta (smartfona czy komputera),
  • wyszukiwane frazy oraz inne reklamy i wyświetlone wyniki wyszukiwania.

 

  1. Oczekiwany wpływ rozszerzeń i innych formatów reklamy

            Ostatnim, ale równie ważnym czynnikiem wpływający na ranking reklamy to oczekiwany wpływ rozszerzeń i innych formatów reklamy. Rozszerzenia to nic innego jak dodatkowe informacje, które można dodać do reklamy, dzięki którym staje się jeszcze bardziej atrakcyjna i zachęcająca do kliknięcia. Takie, jak na przykład:

  • numer telefonu,
  • linki do podstron.

Google szacuje, czy uzupełnienie reklamy o konkretny rodzaj rozszerzenia będzie miał wpływ na skuteczność reklamy, a jeśli tak, to jaki. Najlepsze efekty uzyskasz więc, stosując wszystkie rozszerzenia dostępne dla danego formatu reklamy. 

 

Rodzaje rozszerzeń, jakie zastosowaliśmy w reklamie KruKam.pl – wyświetlanej w wynikach wyszukiwania Google.

https://lh4.googleusercontent.com/LMmhHt5_yVNEpeIHQo3prHiFS_Za9Hc_e8-oplcdgs0QekWUI1YZdpn3LOjX13oZJ5g_lhZ0f9fMIJQzT7JdGTdd-zhhCSuwm1qLs1-bmv5e8u8Cpbk23z7-L4BIVRvdgXaSLM1g

           

Aukcja reklam pozwala na odfiltrowanie reklam, które nie spełniają wymogów i zasad Google. Dzięki niej reklamy otrzymują miejsce w rankingu, które wpływa na ich wyświetlanie; wysoki ranking reklamy oznacza niższe koszty kliknięcia i wyższą pozycję reklamy na stronie z wynikami wyszukiwania. Dlatego tak ważne jest, by dbać o każdy element wpływający na jego wartość i dążyć do jego poprawy.

 

Chcesz poprawić skuteczność swoich reklam w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Porozmawiajmy! Jako certyfikowani eksperci Google Ads przedstawimy Ci najlepszy dla Twojego biznesu plan optymalizacji kampanii.

Rozmowa nie zobowiązuje do współpracy.

 

Wypełnij brief

Wypełnij brief’a i poznaj naszą ofertę

Wypełnij brief

Wyślij wiadomość

Wolisz wiadomość? Skorzystaj z formularza!

Wyślij wiadomość
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.