Aktualne wymiary grafik Social Media 2024

Dodano 09.05.2024

Wymiary grafik na media społecznościowe szybko się zmieniają i można się w tym trochę pogubić. Jakie są aktualne? Podpowiadamy! 

 

Odpowiednie wymiary grafik na social media - dlaczego to takie ważne? 

Przypomnij sobie dowolny post na Facebooku albo na Instagramie. Na co zwrócisz uwagę jako pierwsze? Dokładnie! To właśnie zdjęcie. Jeśli grafika jest atrakcyjna, to z większym prawdopodobieństwem zadasz sobie trud, żeby przeczytać post. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby każde zdjęcie było nie tylko estetycznie dopracowane, ale także wyświetlało się w odpowiednim formacie, na każdym urządzeniu - czy stacjonarnym, czy mobilnym.

Chcesz poznać aktualne wymiary grafik na social media? Czytaj dalej!

 

Aktualne wymiary grafik – Facebook 

To, jaki rozmiar powinna mieć grafika na Facebooka, zależy od miejsca jej wyświetlania, typu wpisu czy kanału. Aktualne wymiary grafik na FB znajdziesz poniżej!

 

Avatar / zdjęcie profilowe na Facebooku 

Zdjęcie profilowe na komputerach jest wyświetlane jako obraz o wymiarach 176 × 176 pikseli, w smartfonach jako obraz o wymiarach 196 × 196 pikseli, a w większości telefonów wielofunkcyjnych jako obraz o wymiarach 36 × 36 pikseli.

Jednak Facebook automatycznie dostosowuje i wyświetla zdjęcie profilowe w różnych miejscach na platformie o różnych rozmiarach, więc ważne jest, aby użyć obrazu o odpowiednio dużej rozdzielczości, aby zapewnić jakość i wygląd w różnych kontekstach. 

Zaleca się zatem używanie pliku o rozdzielczości co najmniej 800x800 pikseli, aby zachować dobrą jakość grafiki.

 

Cover / zdjęcie w tle na Facebooku

W przypadku zdjęcia w tle rozmiar minimalny wynosi 400 x 150 px. Aby uzyskać najkrótszy czas wczytywania, prześlij plik sRGB JPG o wymiarach 851 × 315 pikseli i rozmiarze do 100 KB.

 

Protip: pamiętaj, aby plik nie ważył więcej niż 100 KB, w przeciwnym razie serwis może go odrzucić.   

 

Post na Facebooku

Istnieje kilka rodzajów grafik, które możesz dodać na osi czasu: kwadratowe, pionowe, poziome i rozwijane, a także zdjęcia w formie galerii. 

Wymiary grafiki poziomej: 1200 x 900 px

 

 

Wymiary pionowej grafiki: 640 x 960 px. Zalecane proporcje w przypadku postu zorientowanego w pionie to 9:16. 

 

Wymiary grafiki kwadratowej: 1080 x 1080 pikseli.

 

Zdjęcie tła grupy: 1640 x 856 px

 

Karuzela: 1080 x 1080 px

 

 

Stories: 1080 x 1920 px

 

Wymiary grafik na Instagram 

Instagram, podobnie jak Facebook, umożliwia dodawanie kilku rodzajów grafik. Poniżej przedstawiamy wymiary tych najczęściej używanych. 

Zdjęcie profilowe: 800 x 800 px


 

Post kwadratowy: 1080 x 1080 px

 

Portret:  1080 x 1350 px

 

Wymiary grafiki poziomej: 1080 x 566 px

 

Stories: 1080 x 1920 px

 

Reels: podobnie jak grafika do stories - 1080 x 1920 px w proporcjach 9:16.

 

Protip: Pamiętaj, by nie umieszczać treści na górze i na dole grafiki, ponieważ mogą zostać przysłonięte przez buttony aplikacji.

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Skontaktuj się

 

LinkedIn wymiary grafik 

LinkedIn to platforma, która oferuje niezrównane możliwości budowania relacji biznesowych i prezentowania swojego profesjonalnego wizerunku. Niezależnie od tego, czy prowadzisz indywidualne konto czy reprezentujesz firmę, grafika odgrywa kluczową rolę w przyciąganiu uwagi potencjalnych klientów i współpracowników. 

Warto jednak pamiętać, że wymiary grafik na LinkedIn nie są jednolite i różnią się w zależności od rodzaju konta - profile na tym serwisie dzielą się na osobiste i na firmowe, a wymiary grafik w obu przypadkach nieco się różnią. 

Zdjęcie profilowe na koncie osobistym: minimum 400 x 400 px

 

Zdjęcie profilowe (logo) na koncie firmowym: 300 x 300 px

 

Zalecane są większe pliki, które zapewnią lepszą jakość grafik, jednak w obu przypadkach maksymalny rozmiar zdjęcia to 8 MB.

Podobnie rzecz ma się w przypadku rozmiaru zdjęć w tle na LinkedIn.

Zdjęcie w tle na koncie osobistym: 1584 x 396 px

 

Zdjęcie w tle na koncie firmowym: 1128 x 191 px 

 

Grafika w poście: 1200×627 px

 

Grafika w poście - kwadrat: 1080 x 1080 px

 

Wymiary grafik -  X

Najważniejszą grafiką na serwisie społecznościowym X (dawniej Twitter) jest oczywiście avatar. Zadbaj o niego, bo będzie widoczny w każdym poście, który opublikujesz. Powinien reprezentować charakter Twojej marki. Rekomendowany rozmiar avatara to 400 x 400 pikseli.

 

Nie mniej istotne jest także zdjęcie w tle. Cover photo powinno mieć wymiary 1500 x 500.

 

Choć powszechną praktyką w serwisie X jest dodawanie postów w formie samego tekstu, to możesz postarać się, by był bardziej atrakcyjny, dodając do niego zdjęcie w odpowiednich wymiarach.

Post poziomy: 1200 x 627 px i rozmiar nie większy niż 5 MB.

 

Post kwadrat: najlepiej 800 x 800 px - jednak strona sama przeskakuje grafikę do docelowego rozmiaru 510 x 510 px

 

Wymiary grafik - Pinterest

Pinterest jest jednym z najbardziej wizualnych mediów społecznościowych. Dlatego tak ważne jest, by grafiki, w tym tak zwane piny, miały odpowiednie wymiary. 

Zdjęcie profilowe: zalecany rozmiar to 215 x 215 px, a strona automatycznie przeskaluje je do 165 x 165 px.

 

Wymiar pina: 1000 x 1500 pikseli z zachowaniem proporcji 2:3 (szerokość obrazu to 2/3 wysokości).    

 

Wymiary grafik - TikTok  

TikTok to platforma, która zyskała ogromną popularność dzięki krótkim, angażującym filmom. Oprócz filmów, ważne są także grafiki, które mogą być używane w różnych kontekstach na tej platformie.

Zdjęcie profilowe: 200 x 200 px

Film: 1080 x 1920 px (9:16)

Miniaturka filmu (Thumbnail): 1080 x 1920 px

Grafika w TikTok Stories: 1080 x 1920 px

Grafika w TikTok Ads: 1080 x 1920 px

Wymiary grafik dodawanych na social media ulegają zmianom. Warto na bieżąco śledzić wszystkie zmiany, aby Twoje grafiki wyświetlały się w całości i były atrakcyjne dla użytkowników. 

Jeżeli napotykasz trudności lub niepewność w prowadzeniu komunikacji w social mediach, pamiętaj, że pomoc jest na wyciągnięcie ręki. Specjaliści z FEB są gotowi, by wesprzeć Cię swoją wiedzą i doświadczeniem, zapewniając profesjonalne prowadzenie Twoich kanałów społecznościowych - od strategii komunikacji, przez content, aż po aspekty wizualne, w tym grafiki. Zapraszamy do współpracy!

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.