Zakładanie fanpage’a na Facebooku krok po kroku

Dodano 17.02.2021

Zastanawiasz się nad założeniem fanpage’a na Facebooku, ale nie do końca wiesz, jak? Pozwól, że wyjaśnię Ci wszystko krok po kroku.

Co to jest fanpage i dlaczego warto go mieć?

Fanpage to nic innego jak strona, która gromadzi rzeszę fanów w jednym miejscu, a dokładnie na platformie Facebook. Jeśli posiadasz firmę, to jest to idealne miejsce do tworzenia oraz utrzymywania relacji z ludźmi, którzy znają już Twoją markę lub tych, którzy jeszcze o niej nie słyszeli.

Najważniejszą zaletą posiadania fanpage’a, jest promowanie marki oraz fakt, że jest to narzędzie zupełnie darmowe. Dzięki stronie firmowej masz możliwość informowania fanów o oferowanych produktach, usługach oraz nowościach, które z biegiem czasu zamierzasz wprowadzać.

Dodatkowo na firmowym profilu masz możliwość zamieszczania różnych istotnych informacji, takich jak link do Twojej strony www, czy adres siedziby firmy. Bez wątpienia, jest to idealne miejsce, w którym Twoi fani stworzą swoistego rodzaju bezpośrednią więź z marką. 

 

Dlaczego fanpage, a nie profil prywatny?

Profil prywatny, jak sama nazwa wskazuje, wykorzystany powinien zostać tylko do celów prywatnych. Facebook posiada szereg dodatkowych możliwości, których nie jesteśmy w stanie zastosować, używając do tego konta osobistego. Promowanie, planowanie oraz wiele innych ciekawych funkcji dotyczących postów - nie poznamy ich, jeśli nie założymy fanpage’a.

 

Jak założyć fanpage?

Jest kilka prostych kroków, które należy zrobić, aby założyć fanpage na Facebooku.

  1. Załóż konto prywatne, wymagane przy prowadzeniu profilu firmowego.

  2. Utwórz stronę, wybierając w górnym menu Facebooka charakterystyczny przycisk „plus”, następnie opcję „strona”.

 

Górne menu

 

Rozwijane menu

  1. Przy wyborze nazwy strony zastanów się również, nad pasującą do niej kategorią oraz opisem. Przybliż fanom, czym się zajmujesz i jaka ciekawa historia wiąże się z daną marką lub samym produktem, który oferujesz.

 

Widok konfiguracji strony

  1. Uzupełnij zdjęcie profilowe, aby fanpage stał się w pełni atrakcyjną wizytówką. Dzięki czemu klienci w przyszłości z łatwością skojarzą logo firmy z produktami lub usługami, które oferujesz. Idealne wymiary grafiki: 960x960 px.

 

Przycisk ulokowania zdjęcia profilowego

  1.  Wybierz zdjęcie cover photo, preferowane wymiary to 820x360 px. Zadbaj również o to, aby zdjęcie było wyraźne oraz dobrze wykadrowane. Nic tak dobrze nie działa, jak estetyczne zdjęcie z przyciągającą kolorystyką.

 

Przycisk ulokowania zdjęcia w tle profilu

  1. Wygląda na to, że z powodzeniem możesz uzupełnić profil o kolejne istotne informacje. Pierwszą z nich, jest dodanie witryny internetowej, inaczej strony www oraz lokalizacji i godzin otwarcia Twojej firmy.

 

Widok zarządzania stroną

 

Ustawienia informacji i preferencji strony

  1. Następnie uzupełnij numer telefonu oraz preferencje dotyczące wiadomości. Jeśli posiadasz działalność usługową, warto również zamieścić dedykowany przez Facebook przycisk, który przyda się do rezerwacji wizyty lub bezpośredniego kontaktu telefonicznego. 

 

Ustawienia informacji i preferencji strony

  1. Do pełni szczęścia pozostają dwa ostatnie kroki, dzięki którym zaprosisz swoich pierwszych 10 znajomych do polubienia strony oraz przywitasz ich pierwszym postem powitalnym.

 

Pozostałe ustawienia strony

 

Podsumowując, założenie fanpage’a na Facebooku, jest bardzo proste. Pamiętaj o odpowiedniej nazwie, która przyciągnie i wzbudzi zaufanie obserwatorów oraz zamieszczeniu odpowiednich informacji, które ułatwią kontakt z Twoją firmą. Profil firmowy to idealne miejsce, abyś mógł tworzyć niepowtarzalne relacje, które mają szanse zaowocować w przyszłości – zadbaj o niego i stań się częścią Facebookowej społeczności

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.