
Helpful Content Update - jaka zmiana nas czeka?
Założeniem jest tekst od ludzi dla ludzi. A co na to algorytmy? Sprawdźmy!
Aktualizacja algorytmu google 2022, czyli Helpful Content Update w natarciu
Czym tak właściwie jest Google Helpful Content Update? To aktualizacja algorytmu, która została uruchomiona 25 sierpnia (wdrażanie miało potrwać 2 tygodnie). Na razie zmiany dotyczą stron anglojęzycznych, ale w założeniu obejmą serwisy, tworzone w innych językach, w tym także po polsku. Helpful Content Update obejmie strony, na których zostały zamieszczone treści związane z edukacją online, zakupami, sztuką i techniką. Do tej pory aktualizacja nie została jednak wdrożona całkowicie, ponieważ, jak możemy przeczytać na Twitterze, prace nadal trwają.
Aktualizacja algorytmu helpful content - czemu ma służyć
Nowa aktualizacja ma służyć przede wszystkim użytkownikom. Zgodnie z jej założeniami, serwisy powinny dostarczać treści pomocnych dla internautów, tak by chcąc wyczerpać dane zagadnienie, nie trzeba było przeszukiwać dziesiątek stron. Jak dotąd niewiele witryn spełnia to kryterium. Kładzie się nacisk na optymalizację pod kątem SEO, ale wielu twórców treści zapomina, że dobry tekst powinien być interesujący i dobrej jakości oraz tworzony przez ludzi dla ludzi, a nie wyłącznie dla robotów wyszukiwarek.
Aktualizacja algorytmu google wrzesień 2022 - jakie zmiany nas czekają?
Focus on people first - z tego założenia wychodzą eksperci Google. Jak zapowiada Danny Sullivan, doradca w dziale wyszukiwania, content update ma ułatwić internautom pozyskiwanie wartościowych treści oraz wyeliminować materiały pisane wyłącznie pod roboty indeksujące. Co istotne, aktualizacja ma dotyczyć całych witryn, a nie jedynie poszczególnych podstron.
Zmiana algorytmu google - jak wpłynie na branżę e -commerce?
Taka zmiana ma istotny wpływ na branżę e-commerce. Zmiany czekają copywriterów, specjalistów od SEO oraz web designerów. Warto wiedzieć, że treści nie będą odrzucane ręcznie, ale nowy algorytm Google będzie monitorował nieustannie zasoby Internetu. Co za tym idzie, witryny, które zawierają sporo nieprzydatnych informacji, staną się trudniejsze do wyszukania, a tym samym spadnie ich wiarygodność. Może to wiązać się z koniecznością usunięcia niektórych tekstów lub ich aktualizacji oraz zmianą dotychczasowych metod działania. Niestety specjaliści z Google nie określi jednoznacznie, jaki procent treści tego rodzaju będzie dopuszczalny.
Jakie teksty będą więc najlepsze? Odpowiedź jest prosta - wpisujące się w aktualne wskazówki Google’a. Content ma być rzetelny i merytoryczny, a także wyczerpywać zagadnienia. Doskonale, ale jak to ma się do SEO?
Pisanie treści pod SEO a helpful content
Czy pisanie treści zoptymalizowanych pod kątem SEO stanie się trudniejsze? I tak i nie. Jeśli jesteś twórcą pamiętaj, by zawsze upewniać się, że Twoje teksty będą przydatne dla użytkowników. Skoncentruj się na dostarczaniu fachowej wiedzy z pierwszej ręki i ustal wyraźny cel, wokół którego skupisz działania na swojej stronie.
Postaw się w sytuacji osoby czytającej i zadaj sobie pytanie, czy sam chciałbyś czerpać informacje ze swojego tekstu. Na pewno z miejsca odrzuciłbyś treści clickbaitowe, pisane tylko pod określoną liczbę znaków i zawierające więcej fraz kluczowych niż przydatnych informacji, prawda?
Pozycjonowanie tekstu w nowych warunkach
Jak tworzyć treści zgodnie z nowymi wymogami? Oto kilka pozostałych wskazówek:
-
Dobry research jest kluczowy!
-
Frazy kluczowe powinny być wplatane naturalnie, bez częstych powtórzeń i pogrubienia.
-
Zadbaj o przejrzyste dane strukturalne. Prawidłowy adres html pozwoli na szybszą i lepszą ocenę zawartości stron internetowych przez roboty.
-
Skoncentruj się na tym, aby tworzone przez Ciebie treści były ułożone w określonym porządku, a nagłówki i tytuł dostarczały informacji co do zawartości artykułu oraz poszczególnych akapitów.
-
Nie obawiaj się opisywać zarówno zalet, jak i wad produktów. Poprawia to wiarygodność treści i może pozytywnie wpłynąć na decyzję zakupową.
-
Podawanie źródeł opinii, fragmentów wypowiedzi ekspertów podnosi pozycję tekstu.
-
Postaw na autentyczność! Mile widziane będą autorskie wykresy, tabele i porównania.
-
Dbaj o wysoką jakość contentu i specjalistyczne treści.
-
Wydłużaj czas czytania! To dowodzi, że użytkownicy znaleźli w Twoim artykule istotne informacje i zostali zaangażowani. Dobrą praktyką jest także umiejętne wplatanie komentarzy i opinii z mediów społecznościowych.
-
Unikaj tworzenia ogromnej ilości treści na różne tematy w nadziei, że “wstrzelisz się” w reguły działania algorytmu. Strona powinna mieć określoną tematykę i jasno określonych odbiorców, a Ty powinieneś tworzyć teksty ściśle z nią związane i dobrane do potrzeb czytających.
Aktualizacja algorytmu Google w 2022 roku to spora zmiana, mająca na celu podniesienie wartości treści, a także ułatwienia użytkownikom odnalezienie pożądanych informacji. Jednakże, choć aktualizacja przewidziana na wrzesień 2022 roku, znana jako helpful content może zmienić sposób pisania treści pod SEO, wcale nie musi wnieść niczego odkrywczego. Internauci obawiają się, że nie wpłynie dobrze na pozycjonowanie tekstu. Algorytmy nie są nieomylne, zachodzi także obawa, że unikalne teksty zostaną błędnie zinterpretowane, a ich pozycja w rankingu drastycznie spadnie. Jeśli potrzebujesz pomocy w tworzeniu treści lub chcesz rozwijać swoje kompetencje, zasięgnij porady u naszych specjalistów, którzy chętnie podzielą się swoją wiedzą.