Chemia budowlana w sprzedaży internetowej jako przykład doskonałej synergii między agencją a Klientem. CASE STUDY.

Case study
Dodano 26.10.2020

O Kliencie

Unicell to polska marka specjalizująca się w produkcji asortymentu chemii budowlanej - preparatów niezbędnych zarówno przy budowie, jak i remoncie domów oraz obiektów użytkowych. W tym między innymi:

  • farb i tynków dekoracyjnych,

  • impregnatów, bejce do drewna.

Firma posiada wewnętrzny dział badawczo-rozwojowy, gdzie udoskonala receptury swoich produktów. W taki sposób, by z jednej strony wyróżniały się zarówno przyciągającą uwagę estetyką, jak i trwałością, z drugiej zapewniały bezpieczeństwo oraz łatwość w aplikacji.

Produkty sygnowane logo Unicell (przede wszystkim farby Primacol) od lat dostępne są w największych sieciach budowlanych w Polsce: Castorama, Leroy Merlin czy OBI.

 

Specyfikacja branży

W przypadku promocji produktów z chemii budowlanej oraz akcesoriów remontowych kampanię targetujemy na osoby będące w trakcie lub planujące odrestaurowanie, czy wykończenie mieszkania / domu. U naszego klienta zdecydowanie najczęściej zakupu dokonywały osoby z przedziału wiekowego 25-34 i nieznacznie częściej były to kobiety, niż mężczyźni.

W przypadku Klienta, jakim jest Unicell nie mogliśmy skoncentrować się na osiągnięciu jednorazowej konwersji dla danego użytkownika; remont mieszkania to nieodłączne następstwo jego posiadania. Musieliśmy założyć, że nasz odbiorca po kilku latach będzie chciał przeprowadzić go ponownie, a potrzebne materiały kupić już nie w przypadkowo wybranym, ale starannie wyselekcjonowanym - zaufanym - sklepie.

 

Wyzwanie

Z naszym Klientem współpracujemy od grudnia 2018 roku, koncentrując się na dynamicznym rozwojem nowej ścieżki zakupowej dla produktów Unicell - bezpośrednio od producenta, za pośrednictwem strony www.sklepdecor.pl.

 

Cele

  1. Zbudowanie świadomości marki.

  2. Sprowadzanie fanów marki bezpośrednio do producenta.

  3. Generowanie przychodów.

 

Realizacja 

Mając na uwadze specyfikację branży oraz jasny cel, którym była sprzedaż - zdecydowaliśmy się na rozwiązania, które uważaliśmy za najrozsądniejsze już na początku współpracy. Utworzyliśmy kampanie Google Ads: tekstowe ściśle odpowiadające na potrzeby odbiorców oraz zakupową, na jakiej podstawie mogliśmy oceniać potencjał sprzedażowy indywidualnie dla każdej z grup produktów tworzących ofertę Unicell.

Dzięki stałemu monitoringowi efektywności realizowanych działań odnaleźliśmy, a następnie wdrożyliśmy kolejne rozwiązania, które pozwoliły na przeskalowanie wyników kampanii. Zwiększyć koszty, przy jednoczesnym wzrośnie generowanych przychodów.

Z kolei szczegółowa analiza zgromadzonych danych dotyczących wyników zarówno kampanii Google Ads, jak i całego sklepu (z naciskiem na zachowania zakupowe odbiorców) pozwoliła nam, po konsultacjach z Klientem, wyodrębnić 3 główne kategorie produktów Unicell - cieszące się wysokim zainteresowaniem wśród konsumentów w okresie wiosennym: 

  1. szklarnie ogrodowe,

  2. technorattan,

  3. impregnaty ogrodowe. 

Dodatkowa promocja tego asortymentu spowodowała ogromne wzrosty w wynikach kampanii. Co pozytywnie wpłynęło również na pozostałe działania Google Ads; większy ruch na stronie, oraz wzrastająca liczba transakcji wspierała nasze ustawienia, które głównie bazują na sztucznej inteligencji.

Przychody uzyskane dla sklepu www.sklepdecor.pl. w okresie od stycznia do lipca 2020. Od początku marca przychody widocznie wzrosły, a w kolejnych miesiącach utrzymywały się na wysokim poziomie.

 

Efekty 

  1. Wzrost przychodów o 109,72% (w ciągu 3 miesięcy od marca do maja)

  2. Wzrost efektywności kampanii o 37,63% (kwiecień-maj, w porównaniu do marca)

W marcu wprowadziliśmy najwięcej zmian w kampanii. Tym samym w ciągu kolejnych 3 miesięcy zwiększyliśmy przychody naszego Klienta o 109,72%, przy czym nie był to efekt znacznego zwiększenia wydatków na reklamę. Te wzrosły jedynie o 5,34%. 

Uzyskanie tak satysfakcjonujących wyników kampanii to przede wszystkim zasługa przemyślanego zarządzania budżetem - inwestycji we właściwie dobrane formaty reklam - oraz odpowiedniej optymalizacji. Koncentrując się na sezonowości produktów, w kwietniu i maju kampania przyniosła sprzedaż wyższą o 37,63% w porównaniu do marca, kiedy zanotowano pierwsze rekordowe wyniki sprzedaży w 2020 roku.

 

Podsumowanie

Kampania zrealizowana dla Unicell bardzo dobrze pokazuje, jak istotną rolę we współpracy pomiędzy agencją a Klientem odgrywa dobra relacja na linii specjalista - sprzedawca. Wymiana poglądów, która pozwala na odnajdywanie i zrozumienie konkretnych sytuacji, kiedy odbiorca ma kontakt z produktem, zaowocowała efektywną kampanią, której wyniki rosły wraz przez cały okres prowadzenia działań optymalizacyjnych.

 

Chcesz zwiększyć potencjał sprzedażowy swoich produktów i osiągać większe przychody przy redukcji kosztów działań marketingowych do niezbędnego minimum?

Skontaktuj się z nami! Nasi certyfikowani specjaliści od kampanii Google Ads zaproponują rozwiązania najkorzystniejsze dla Twojego biznesu, a przy tym dostosowane do specyfiki zarówno branży, w jakiej działasz, jak i Klientów, na jakich najbardziej Ci zależy.

 

Rozmowa nie zobowiązuje do współpracy.

Wypełnij brief

Wypełnij brief’a i poznaj naszą ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.