Jak powstaje oferta na obsługę marketingową sklepu internetowego?
W tym artykule zdradzimy, jak - krok po kroku - powstaje u nas oferta na obsługę marketingową sklepu internetowego.
Współpraca z agencją marketingową daje dostęp do ogromu doświadczeń, profesjonalnej wiedzy i zróżnicowanych kompetencji całego zespołu specjalistów. Zanim jednak dojdzie do podpisania umowy, powstaje oferta. W dalszej części artykułu przybliżymy nieco ten proces.
Brief, czyli rozmowa o Twoich potrzebach
Pierwszym etapem zawsze jest nawiązanie wstępnej nici porozumienia. Musimy zrozumieć, jakie są Twoje oczekiwania i cele - czy przychodzisz do agencji po określoną usługę, pakiet usług, czy też interesuje Cię rozwiązanie określonego problemu, albo rozwój wybranego obszaru komunikacji marketingowej.
Naszym Klientom proponujemy uzupełnienie krótkiej ankiety briefu lub rozmowę, w trakcie której zadajemy niezbędne pytania oraz doradzamy w przypadku wątpliwości.
Na tym etapie prosimy również o przekazanie dostępnych strategii, opracowań, pomysłów i raportów. Konieczny jest również dostęp do danych analitycznych sklepu i prowadzonych działań marketingowych.
Zdajemy sobie sprawę, że rozmowa o strategii rozwoju, kluczowych wyzwaniach oraz przekazanie wrażliwych danych może stanowić barierę, dlatego proponujemy spisanie umowy poufności (NDA) chroniącej Twoje tajemnice i interesy.
Analiza i diagnoza e-commerce - bliższe poznanie Twojego biznesu
Następnym etapem w tworzeniu oferty na obsługę marketingową e-commerce jest przeprowadzenie dogłębnej analizy i diagnozy. Każda agencja reklamowa, i my nie jesteśmy tu wyjątkiem, musi zrozumieć profil sklepu internetowego Klienta. Chodzi tu głównie o jego statystyki, skuteczność, asortyment, grupę docelową, konkurencję oraz cele biznesowe.
Podstawowymi narzędziami pozwalającymi zrozumieć te kwestie są: Google Analytics, panele reklamowe GoogleAds, czy FaceAds. Same narzędzia nie zawsze są jednak miarodajne. Szczególnie w przypadku nowych sklepów kluczem są analizy prowadzone przez doświadczonych specjalistów. Zwykle obejmują one ręczne “przekilkanie” sklepu, w tym sekcji contentowych, kategorii, kart produktowych i koszyka. Posługujemy się również specjalistycznymi narzędziami takimi jak: Similarweb, Ahrefs, Senuto, czy Semstorm. Analizujemy dane dotyczące widoczności, ruchu, konwersji, wskaźników sprzedaży, ale też konkurencji czy cen.
W razie potrzeby organizowane są dodatkowe konsultacje z Klientem, jednak zwykle po zebraniu wystarczających informacji od razu przystępujemy do przygotowania oferty.
Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy
Wybór odpowiednich kanałów i narzędzi - zaangażowanie zespołu
Już od pierwszych chwil w proces przygotowania oferty zaangażowany jest zespół - w tym specjaliści ds. SEO, PPC, mediów społecznościowych, czy marketing automation.
Przy udziale i koordynacji całego procesu przez specjalistę ds. strategii i na podstawie zebranych danych wybieramy odpowiednie kanały i narzędzia marketingowe, które będą najbardziej efektywne w dotarciu do grupy docelowej i realizacji założonych celów. Każda oferta jest więc szyta na miarę - różne firmy otrzymują odmienne propozycje rozwiązań i budżetów.
Strategia przedstawiona w ofercie obejmuje elementy harmonogramu, zakres obsługi, formaty reklamowe, słowa kluczowe lub opcje targetowania, jak również wybór zewnętrznych technologii, których integracja wpłynie na skuteczność sklepu. Każdy z oferowanych przez nas obszarów marketingu, na przykład SEO czy reklama GoogleAds, wnosi do oferty elementy szczegółowego opisu proponowanych działań, narzędzi i kosztów.
Prezentacja oferty i negocjacje
Następnym krokiem jest prezentacja przygotowanej oferty klientowi. Przedstawiamy strategię marketingową, opisujemy proponowane działania i oczekiwane wyniki.
Na tym etapie mogą mieć miejsce negocjacje związane z zakresem prac, aby dostosować ofertę do oczekiwań klienta lub uwzględnić dodatkowe potrzeby, które mogły się pojawić w trakcie dyskusji i po zaprezentowaniu wniosków z dotychczasowych analiz.
Nie bój się poprosić o ofertę!
Oferta nie obliguje Cię do podjęcia współpracy, dlatego nie powinieneś wahać się przed poproszeniem o przeanalizowanie Twojej sytuacji i przedstawienie rozwiązań. O ile nic nie ogranicza Cię przed zebraniem różnych ofert z rynku, to powinieneś jednak pamiętać, że każda oferta wymaga pracy - zarówno po stronie agencji, jak i Klienta. Im bardziej się zaangażujesz, im pełniej przedstawisz swoje pomysły, wątpliwości i możliwości, tym lepszą ofertę otrzymasz.
Tworzenie oferty marketingowej dla sklepu internetowego to kompleksowy proces wymagający zaangażowania różnych specjalistów i samego Klienta. Zaczynając od wstępnego briefingu, przez analizy i diagnozę po wybór odpowiednich narzędzi i kanałów, aż do prezentacji oferty. Każdy etap ma duże znaczenie dla końcowego sukcesu kampanii.
Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Wyślij brief lub skontaktuj się z nami!