Google Ads. DLACZEGO warto inwestować w reklamy płatne?

GooglePorady
Dodano 17.04.2020

 

Powód 1: zwiększają sprzedaż w Internecie. 

  • utrwalają wizerunek marki w świadomości konsumentów,

  • budują i wzmacniają pozycję w organicznych wynikach Google,

  • natychmiastowo zapewniają dopływ ruchu na stronę internetową,

  • są niskobudżetowym i skutecznym testem na popyt dla produktu, usługi.

Po utworzeniu reklam w kampanii Google Ads algorytm w ciągu ok. 15 minut sprawdza je wszystkie i włącza kampanię. Co dzieje się kilka sekund później? 

Twoja oferta – konkretny produkt czy usługa – wyświetlają się na starannie wyodrębnione frazy kluczowe. Wysoko, na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Wyszukiwarki, z której korzysta ponad 90% użytkowników na świecie i blisko 97% w Polsce.

I nie tylko tam.

Sieć reklamowa Google została zaprojektowana w taki sposób, by pomagać reklamodawcom w docieraniu do potencjalnych Klientów. Za pośrednictwem umiejętnie przygotowanej reklamy, która wyświetla się właściwym osobom, we właściwym miejscu i czasie. 

Tworzy ją ponad 2 miliony witryn partnerskich, w tym wideo (YouTube) i aplikacje mobilne. Istnieje więc bardzo duże prawdopodobieństwo, że wśród nich są te, gdzie można odnaleźć Twoich Klientów. A dbałość o widoczność w Google to absolutna konieczność, jeśli Internet traktujesz jako przestrzeń, gdzie pozyskujesz Klientów, sprzedajesz i zarabiasz.

Performance marketing (marketing efektywnościowy), czyli płatne kampanie reklamowe poza tym, że są kompletnym samoistnym rozwiązaniem, to idą w parze z pozycjonowaniem. SEO to działania skoncentrowane na pozycjonowaniu witryn w organicznych wynikach wyszukiwania (niepłatnych; na podstawie fraz, jakich używają użytkownicy, by znaleźć interesujące ich produkty i usługi) mającym ogromny wpływ na to, czy i jak dobrze widać Twoją firmę w Internecie.

Kampania Ads pozwala na natychmiastowe wyświetlenie reklam kierowanych do sprecyzowanej grupy Klientów i daje szybkie efekty. SEO – jako długofalowy proces – umacnia pozycję marki w naturalnych wynikach wyszukiwania. Co w perspektywie czasu umożliwia osiąganie jeszcze lepszych, stabilnych wyników sprzedaży.

Kiedy Twoje produkty, usługi pojawiają się wśród wyników płatnych (w sekcji reklam) Google, a przy tym wyświetlają się w naturalnych wynikach wyszukiwania – masz pewność, że Twoja marka będzie wyraźnie widoczna na tle konkurencji.

Dla małych firm to realna szansa na zaistnienie w branży i nawiązanie walki konkurencyjnej. Dla liderów skuteczny sposób na umocnienie pozycji na rynku.

 

Powód 2: można dostosować je do przestrzeni reklamowej.

Chcąc wychodzić swoim Klientom naprzeciw, w Internecie, nie wystarczy po prostu być. Trzeba także mieć; w przypadku Google Ads – zróżnicowane formaty reklam dopasowane do miejsc, gdzie mają się wyświetlać.

Każdy ma swoje zalety, np. łatwość przygotowania i edycji w przypadku reklam tekstowych czy możliwość opowiedzenia barwnej historii w przypadku reklam wideo. Co więcej, z jednego konta Google Ads w ramach tej samej kampanii możemy wyświetlać wiele rodzajów reklam!

 

Jakie rodzaje reklam dostępne są w kampanii Ads?

  1. reklama tekstowa 

  • błyskawiczna w edycji,

  • docierasz do Klientów, kiedy wyszukują w Google konkretne treści.

Wyświetlana w formie tekstowej, wyświetlana w sekcji sponsorowanych wyników wyszukiwania. Czyli u góry na pierwszej stronie wyników w  Google.

  1. reklama graficzna (display)

  • wizualnie prezentujesz produkty, usługi,

  • grafika statyczna lub dynamiczna – z animacjami.

Wyświetlana w witrynach współpracujących z Google (sieci partnerskiej), podobnie jak reklama tekstowa - pojawia się w górnej części na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. 

  1. reklama elastyczna

  • pasuje do każdej przestrzeni reklamowej, gdzie chcesz promować swoją firmę.

Może wyświetlać się jako reklama tekstowa lub graficzna. Cechą charakterystyczną reklamy elastycznej jest automatyczne dopasowanie pod względem formatu (rozmiaru, wyglądu) w zależności od przestrzeni reklamowej.

  1. reklama produktowa

  • docierasz do użytkowników, którzy chcą kupić produkt, usługę, jakie oferujesz (lub produkty powiązane).

Zawiera zdjęcie produktu wraz z jego nazwą, ceną, a także link do strony docelowej (strony firmowej, sklepu internetowego, landing page, etc.). Wyświetlana jest w wyszukiwarce, w sekcji Zakupy Google oraz sieci reklamowej. W tym także na YouTube.

  1. reklama wideo

  • prezentujesz użytkownikom ciekawy, dynamiczny i atrakcyjny wizualnie przekaz

Może być wyświetlana jako niezależna reklama lub umieszczona w transmisji wideo. Wówczas wyświetla się na początku filmu lub w trakcie jego trwania – jako „przerwa na reklamę”. Ten format reklamy pozwala dotrzeć do odbiorców korzystających z witryn współpracujących z Google (jakie obejmuje sieć partnerska).

  1. reklama w mapach Google

  • wskazujesz potencjalnym Klientom, gdzie konkretnie Cię znajdą.

Pomaga zorientować się, gdzie konkretnie zlokalizowana jest firma. Dzięki niej Twoi potencjalni Klienci nie będą mieli problemu z dojazdem do siedziby firmy. Dotrą do niej jak po sznurku.

  1. reklama aplikacji

  • zwiększasz ilość pobrań i interakcji z aplikacją.

Kieruje użytkowników albo do sklepu z aplikacjami, np. Google Play, gdzie mogą pobrać aplikację albo bezpośrednio do określonego miejsca w aplikacji. Wyświetlana jest w wyszukiwarce, w sklepie Google Play oraz w sieci reklamowej Google, w tym na YouTube.

W tym przypadku optymalizację kampanii Ads pod określone działania umożliwia Firebase, narzędzie analityczne dedykowane aplikacjom mobilnym (od Google, oczywiście). Pozwala m.in.: analizować źródła ruchu czy monitorować zachowania użytkowników pod kątem generowanych (lub nie) konwersji. Dzięki tym danym wyraźnie widzimy, czy kampania realizuje wyznaczone cele.

Te dane dają wyraźny podgląd na efektywność kampanii. Jeśli nie do końca realizuje wyznaczone cele, warto wykorzystać je jako drogowskaz wskazujący najlepszy kierunek dla optymalizacji reklam.

  1. reklama „tylko połączenie”

  • zwiększasz liczbę telefonów od potencjalnych Klientów.

Wyświetlane są w wyszukiwarce jedynie na urządzeniach, z których można zadzwonić. Po kliknięciu w reklamę użytkownik dodzwoni się bezpośrednio do firmy, dlatego warto wyświetlać je tylko w godzinach pracy.

 

Powód 3: docierają do Twoich Klientów – lokalnie, krajowo, globalnie.

Płatna kampania reklamowa w wynikach wyszukiwania kierowana na lokalizację geograficzną umożliwia precyzyjne dotarcie z przekazem do Klientów, gdy zechcesz zasygnalizować, że znajdujesz się niedaleko ich aktualnego lub docelowego położenia, lub kiedy sięgasz po nowe rynki. 

Jak to działa? 

Załóżmy, że prowadzisz sieć kawiarni, a ta, od której zaczął się Twój biznes, znajduje się w centrum Katowic. Pozostałe knajpki zlokalizowane są w centrach innych miast, np. Krakowie (Stare Miasto), Warszawie (Śródmieście).

Serwujesz świetne śniadania i lunche, a na deser wypiekane na miejscu ciasta. No i robisz rewelacyjną kawę, jedną z najlepszych, jeśli nie najlepszą w mieście.

  • kampania Google Ads kierowana na lokalizację, gdzie działa Twoja firma:

Reklama wyświetla się osobom, które znajdują się w Twojej okolicy i przy pomocy Google, szukają miejsca, gdzie mogą zjeść pyszny lunch (a na dodatek mają ochotę na coś konkretnego, np. bajgla, omlet). W wyszukiwarkę wpisują np. bajgiel Katowice albo gdzie dobre śniadanie Kraków, najlepszy omlet Warszawa.

  • kampania Google Ads kierowana na lokalizację, jaka interesuje użytkowników:

Reklama wyświetla się osobom, które znajdują się w Twojej okolicy (mieszkają w centrum Katowic, Krakowa, Warszawy) lub niedługo tam będą. Ze względu na to, że np. chcą zjeść świetne śniadanie na mieście, a potem wziąć ulubioną kawę na wynos i wybrać się na spacer. 

Zawężają więc poszukiwania – do konkretnego obszaru czy ulicy. Wpisują w wyszukiwarkę np. śniadania kraków stare miasto, pyszna kawa centrum kato, gdzie dobry lunch wawa śródmieście.

  • kampania Google Ads kierowana globalnie

Obok kierowania reklam na lokalizację w rodzimym kraju, można prowadzić kampanię o zasięgu globalnym. Jej celem jest dotarcie do potencjalnych Klientów, którzy znajdują się w każdym kraju, gdzie prowadzisz działalność.

Kiedy więc decydujesz się otworzyć sieć swoich knajpek za granicą, to kampania będzie kierowana na identycznej zasadzie, jak wtedy, kiedy reklamowałeś się wyłącznie w kraju. Na Twoją lokalizację, tę, która interesuje użytkowników lub obydwie na raz. 

Gastronomia to dobry, ale nie jedyny przykład branży, jaka dzięki umiejętnie prowadzonej kampanii Google Ads ma szansę aktywnie pozyskiwać Klientów (lokalnie, w kraju, na świecie) i osiągać większe zyski. Performance marketing działa praktycznie we wszystkich pozostałych, jest dobrym rozwiązaniem dla każdego biznesu. O czym piszemy szerzej w odrębnym tekście:

GOOGLE ADS. KIEDY WARTO INWESTOWAĆ W REKLAMY PŁATNE?

 

Powód 4: możesz wybrać sposób, w jaki się rozliczasz.

W Google Ads ponosisz koszty realizacji konkretnych działań reklamowych. W tym m.in.: wyświetlenia, kliknięcia, obejrzenie wideo, konwersja. Oczywiście można je wybrać - z szeregu strategii ustalania stawek w zależności od celów. 

Powód 5: adresowane są do ściśle określonych odbiorców.

Reklama w prasie i telewizji trafia do wszystkich, choć nie każdy jest zainteresowany prezentowaną ofertą. A umiejętne kierowanie przekazu to najważniejszy element udanej kampanii reklamowej. Co z tego, że przygotujesz estetyczną kreację z ciekawym komunikatem, jeśli nie wyświetlisz jej właściwym osobom, we właściwym czasie? 

Wiesz już, że Google Ads pozwala na prowadzenie kampanii zarówno w sieci wyszukiwania (w wyszukiwarce), jak i w sieci reklamowej (w witrynach partnerskich). W przypadku drugiego rozwiązania Twoje reklamy możemy kierować:

  1. Na odbiorców:

  • remarketing.

  • podobni odbiorcy

  • odbiorcy na rynku

  • dane demograficzne,

  • podobne zainteresowania,

  • niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach

 

Warianty pierwszy i ostatni dają bardzo ciekawe możliwości. 

Wykorzystując remarketing, wyświetlamy reklamy użytkownikom, którzy już mieli z nią styczność; weszli z nią w interakcję (kliknęli, obejrzeli). Warto się im przypomnieć. Już nie tylko po to, by budować, umacniać wizerunek samej marki, ale i przekonać go do ponownych zakupów. Albo dokończenia ich, jeśli przerwał ścieżkę zakupową. 

Kierując reklamy na „niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach”, możemy stosować w treści komunikatu słowa lub całe frazy kluczowe używane przez użytkowników, którzy najprawdopodobniej klikną lub obejrzą reklamę. Następnie przejdą na stronę docelową i skorzystają z promowanej oferty.

  1. Na treść strony:

  • tematy

  • słowa kluczowe w treści,

  • rozszerzenie na sieć reklamową w sieci wyszukiwania,

  • miejsce docelowe (witryny odwiedzane przez Twoich Klientów).

  1. Na urządzenia:

  • tablety,

  • komputery,

  • urządzenia mobilne,

  • ekrany telewizyjne (telewizory Smart TV, konsole gier).

Stosując zróżnicowane możliwości targetowania reklam Google Ads, z jednej strony zwiększamy potencjał sprzedażowy kampanii, z drugiej oszczędzamy - czas i pieniądze. Jedno i drugie można zainwestować lepiej, np. w optymalizację działań z zakresu performance marketingu, by zwiększyć ich efektywność.

 

Powód 6: pozwalają eksperymentować z wyglądem kreacji 

oraz testować ich skuteczność.

Chcąc sprawdzić, która konkretna kreacja charakteryzuje się największą skutecznością (użytkownicy chętnie w nią klikają czy - przypadku reklam wideo – oglądają ją) wyświetlamy równolegle dwie lub większą ilość reklam różniących się np. grafiką, tekstem - nagłówkiem, treścią, wezwaniem do działania (CTA, z ang. Call-To-Action).

Reklamy, które nie działają, od razu usuwamy. Te, które realizują swoje cele, udoskonalamy. Nierzadko okazuje się, że z pozoru niezauważalna zmiana wpływa korzystnie na skuteczność całej kampanii. Np.: W CTA:

Wyślij zapytanie zamiast zamów 

Dlaczego? Bo jest mniej zobowiązujące i zachęca do nawiązania kontaktu. Do rozmowy, a ta nie obliguje przecież do zakupu. Może jednak do niego przekonać. Co może okazać się istotne w przypadku usług czy produktów, za które trzeba zapłacić odpowiednio wysoką cenę.

 

Powód 7: łatwo je kontrolować i mierzyć.

Wykorzystując możliwość połączenia konta Google Ads z kontami Google Analytics oraz YouTube, w panelu Ads na bieżąco śledzimy efekty prowadzonych działań. Zarówno dla całych kampanii, poszczególnych grup reklam, jak i pojedynczych kreacji.

Widzimy, ile wynosi m.in.: liczba wejść na stronę, liczba wyświetleń zarówno dla wszystkich, jak i poszczególnych reklam, ile razy każda z nich została kliknięta czy w całości obejrzana, współczynnik konwersji.

Na podstawie aktualnych statystyk jesteśmy w stanie obiektywnie ocenić, jak kampania przekłada się na zyski, czy jest skuteczna oraz rentowna. Ile wynosi ROI (czyli zwrot z inwestycji - stosunek zysków netto do kosztów), ROAS (zwrot wydatków na reklamę brutto, bez uwzględnienia kosztu produktu i marży). Innymi słowy: ile pieniędzy zarabiasz każdego dnia. À propos: 

KIEDY KAMPANIA NAPRAWDĘ ZARABIA,

CZYLI CO TO JEST ROAS I JAK GO OBLICZYĆ?

Wiemy także, kiedy warto popracować nad kreacjami – zaktualizować je, by stały się jeszcze przyjemniejsze dla oka i ciekawsze pod kątem treści. Po to, by działały jeszcze skuteczniej. 

 

Powód 8: pozwalają na elastyczne zarządzanie budżetem reklamowym.

Koszty kampanii podobnie jak jej efekty podlegają stałej kontroli. 

Zwiększymy budżet na reklamy, kiedy przygotowujesz się do szczytowego okresu sprzedażowego albo organizujesz akcję sprzedażową. Wyprzedaż, rabaty na produkty w danej kategorii itd. Dzięki temu kampania przyniesie maksymalnie duży zysk (może osiągnąć wynik nawet większy od założonego).

Zmniejszymy budżet kampanii do bezpiecznego minimum, kiedy branża lub konkretnie Twoja firma notuje spadki sprzedaży. Np. podczas „sezonu ogórkowego” lub wskutek nieprzewidzianych wydarzeń, do których nie można było przygotować się zawczasu, a bezpośrednio na nią oddziałują. Wtedy dzięki Google Ads wciąż masz szansę zarobić.

Ważne jest to, że Google Ads pozwala nam ustalać różne stawki na reklamę dla produktów, które różnią się np. ceną czy marżą; te droższe możemy promować intensywniej, wśród szerszej grupy odbiorców. W efekcie dbamy nie tylko o Twój przychód, ale przede wszystkim - czysty zysk.

 

Powód 9: wyświetlają się zgodnie z ustalonym harmonogramem.

W przypadku, kiedy kampania dotyczy oferty limitowanej, reklamy aktywujemy w dniu rozpoczęcia akcji i wyłączamy ostatniego dnia – o konkretnej godzinie. Identyczną zasadę możemy przyjąć, jeśli okazuje się, że największą skuteczność (konwersję, sprzedaż) reklamy osiągają w ściśle określonym czasie, np. w czwartki czy codziennie w godzinach 17:30 - 20. 

A co w sytuacji, kiedy produkt zostanie wyprzedany jeszcze przed końcem kampanii? Wyłączamy ją całkowicie albo tymczasowo - do czasu aż uzupełnisz asortyment. To żaden problem.

Dostosowując kampanię w taki sposób, by wyświetlała się „o czasie” – dokładnie wtedy, kiedy najchętniej jest klikana, oglądana przez użytkowników – pozwala wygenerować większą ilość konwersji. Co za tym idzie, szybciej zrealizować założone cele. 

 

Powód 10: można dostosować je do urządzeń, z jakich korzystają odbiorcy.

I nie tylko urządzeń, ale także oprogramowania (desktop/mobile), systemów operacyjnych czy konkretnych przeglądarek.

W trakcie trwania kampanii może okazać się, że Twoje reklamy uzyskują najlepsze wyniki, kiedy wyświetlane są np. na urządzeniach mobilnych. W tej sytuacji zmieniamy pierwotną koncepcję działań i intensywnie koncentrujemy się na optymalizacji kampanii właśnie pod urządzenia mobilne. 

Wybieramy odpowiedni format reklam, dostosowujemy budżet, zwiększając stawki dla reklam na urządzenia mobilne. W ten sposób są one o wiele bardziej widoczne przede wszystkim dla użytkowników, którzy dzięki swoim smartfonom najczęściej oglądają Twoją ofertę. Co sprawia, że cała kampania działa po prostu skuteczniej, przynosząc lepsze rezultaty: 

  • więcej leadów (kontaktów),

  • więcej konwersji, 

  • więcej sprzedaży i wyższy zysk.

Jeśli szukasz skutecznego sposobu na promocję w Internecie, to Google Ads jest jednym z najlepszych. Reklamy wyświetlane w witrynach, które odwiedzają Twoi Klienci, zwiększają zasięg oferty, pozyskują dla Ciebie nowych odbiorców oraz podnoszą sprzedaż, co jest nadrzędnym celem przyświecającym każdej kampanii reklamowej. 

Chcąc, by teoretyczne założenia przekuły się w rzeczywisty wynik, warto skorzystać ze wsparcia specjalistów Google Ads. W ten sposób unikniesz kampanii nietrafionych, np. źle kierowanych. Powierzenie kampanii osobom z doświadczeniem pozwoli oszczędzić zarówno pieniądze inwestowane w Google, jak i niemniej cenny czas, który może bezpośrednio przełożyć się na zysk (lub straty) firmy. 


 

Chcesz sprzedawać więcej - dzięki Google Ads? Zapraszamy do kontaktu!

Umów się na spotkanie online w dogodnym dla siebie terminie

Wypełnij brief

Wypełnij brief’a i poznaj naszą ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.