bądź na bieżąco
Zapisz się do naszego newslettera BLOG’owego
Zgadzam się na otrzymywane komunikatów marketingowych drogą mailową od FEB

Pozycjonowanie szerokie – na czym polega?

Google
Dodano 03.06.2019

Czasy skutecznego pozycjonowania stron internetowych na kilka wybranych słów kluczowych już dawno minęły. W wynikach wyszukiwania konkurencja jest coraz większa i silniejsza co jest zasługą wieloletniego zaangażowania w umacnianie pożądanego wizerunku.   

Czym jest długi ogon/long Tail

Długi ogon (ang. Long Tail) to frazy kluczowe złożone z kilku wyrazów, np. Dla przykładu: „czerwone buty damskie do biegania cena”. W porównaniu do standardowych, 1-2 wyrazowych zapytań, słowa kluczowe z długiego ogona są wyszukiwane znacznie rzadziej, przez co są mniej konkurencyjne. To sprawia, że  osiągnięcie pozycji w TOP10 staje się nie tylko łatwiejsze, ale i szybsze niż dotychczas. Kolejną zaletą„długiego ogona” jest dokładniejsze obrazowanie intencji użytkownika wyszukiwarki. Dlaczego to tak ważne?

W sytuacji, gdy użytkownik posługuje się zapytaniem złożonym z jednego wyrazu, np.„buty” nie sposób ustalić jaka motywacja nim kieruje (chęć zakupu? obejrzenia dowolnego produktu? zainteresowania związane ze sportem?). Ten problem nie występuje w przypadku fraz kluczowych wielowyrazowych. Dla przykładu: z zapytania „czerwone buty damskie do biegania cena” wynika kilka, z pewnością trafnych, wniosków:

  • użytkownik poszukuje butów w kolorze czerwonym,
  • buty mają służyć do biegania,
  • użytkownik jest w rzeczywistości kobietą.

„Cena” na końcu zapytania wyraźnie wskazuje na zakupowe intencje konsumentki; wie, czego chce, jednak nie jest jeszcze pewna, gdzie to znajdzie

Widoczność strony w Google

Widoczność strony w Google to nic innego jak liczba słów kluczowych prowadząca prowadzących do strony. Można ją sprawdzić za pośrednictwem narzędzi do analizy widoczności strony: SENUTO oraz SEMSTORM. Widoczność strony dzielimy na 3 grupy:

  • TOP 50
  • TOP 10
  • TOP 3

Z pomocą wyżej wymienionych narzędzi możesz sprawdzić m.in.:

  • pod jakim konkretnym słowem kluczowym Twoja strona wyświetla się najczęściej,
  • adres podstrony, do którego kieruje wyodrębniona fraza,
  • miesięczną liczbę wyszukań serwisu za pośrednictwem wyodrębnionej frazy
  • przybliżoną pozycję serwisu w wyszukiwarce.

Wykorzystując powyższe dane można poprawie odfiltrować wartościowe słowa kluczowe z przedziału TOP 11 – 20 (znajdujące się na drugiej stronie wyników wyszukiwania). Mają one największy potencjał do zajęcia pozycji w TOP10, a co za tym idzie generowania ruchu na stronie.

Korzyści

Pozycjonowanie szerokie oraz koncentracja na „długim ogonie” generuje liczne korzyści. Najważniejsze to:

  • niska konkurencyjność w wynikach wyszukiwania,
  • szybsze efekty,
  • niski koszt pozycjonowania,
  • wysoki współczynnik konwersji.

Mierzenie efektów

Mierzenie efektywności działań to kwestia indywidualna. W sklepach internetowych efekt może być rozumiany jako, np. poziom ruchu lub generowany przychód. Daje to ogromny komfort zarówno specjaliście zajmującemu się pozycjonowaniem strony, jak i klientowi. Pozycjonowanie wybranych słów kluczowych nie daje gwarancji na osiągnięcie założonych efektów;  narzędzia analizujące liczbę miesięcznych wyszukań potrafią się mylić. Dzieje się tak zwłaszcza jeśli mówimy o słowach kluczowych z długiego ogona, który jest stosunkowo rzadko wyszukiwany. Zmiana słowa kluczowego, które znajduje się już na wysokich pozycjach to ogromna strata czasu i pieniędzy.   To ryzyko eliminują kompleksowe działania w obrębie całej strony internetowej. Agencja rozliczana jest z pozyskiwanego ruchu oraz jego wartości mierzonej poprzez zaangażowanie na stronie oraz stopnia realizacji celów biznesowych, w tym np.: sprzedaży, rejestracji, odwiedzin strony kontaktowej, zapisów na listę subskrybentów)

Kompleksowość synonimem profesjonalizmu

Pozycjonowanie wyłącznie wybranych słów kluczowych w oparciu o rozliczenie za efekt w postaci pozycji w TOP10 już się nie sprawdza dla dużych serwisów. Obecnie w branży SEO nacisk położony jest na kompleksowości działań oraz opiece nad całą stroną. Wyniki wyszukiwania są spersonalizowane. Każdy może zobaczyć inne wyniki w TOP10. Dzisiaj znacznie bardziej liczą się faktyczne efekty (konwersja, realizacja celu, ruch, przychód).

autor artykułu

Dominik Niedźwiecki
Specjalista ds. SEO

Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.