Case study – branża meblarska, wyposażenie wnętrz

Case Study

O Kliencie

Nasz klient to polska marka oferująca szeroki asortyment oryginalnych, designerskich mebli oraz dodatków od uznanych światowych producentów.

Firmie przyświeca idea stworzenia miejsca, które będzie czymś więcej niż tylko sklepem internetowym z meblami – mowa tu zatem nie tylko o sprzedaży, lecz także doradztwie. Zarówno w obrębie salonu stacjonarnego w Warszawie, jak i sklepu online.

 

Specyfika branży

Branża ekskluzywnego wyposażenia wnętrz wymaga z jednej strony dotarcia do precyzyjnie określonej grupy docelowej. Z drugiej skierowania do niej komunikacji, która ma szansę zaintrygować i zachęcić do zapoznania się z ofertą a finalnie -  zakupu.

Wysoka jakość oferowanych produktów, a co za tym idzie, odpowiednia cena, sprawiają, że decyzja zakupowa jest powyżej średniej. Co w praktyce oznacza konieczność stworzenia dla Klienta możliwie największej liczby bezpośrednich  interakcji ze stroną oraz konkretnym produktem, którego zakup rozważa.

 

Cele

  • Wzmacnianie świadomości i obecności marki na rynku.

  • Generowanie przychodów w sklepie internetowym.

  • Generowanie klientów i przychodów w salonie stacjonarnym w Warszawie.

 

Wyzwanie

Głównym wyzwaniem był odpowiedni, geograficzny podział kampanii w oparciu o lokalizację salonu stacjonarnego, a także uwzględnienie w strategii i komunikacji sprzedaży online oraz offline.

 

Realizacja

Bardzo ważne z perspektywy kampanii było nie tylko zrozumienie grupy docelowej, ale także modelu sprzedażowego samego sklepu – punktem wyjścia był geograficzny podział kampanii na Warszawę (gdzie znajduje się salon stacjonarny, co wiąże się z koniecznością dostosowania komunikacji) oraz pozostałą część Polski.

Fundamentem działań były reklamy w sieci wyszukiwania. Dynamiczna kampania tekstowa początkowo funkcjonowała na podstawie całej witryny, jednak w procesie optymalizacji została z czasem podzielona na odpowiednie kategorie. 

Zastosowanie takiego schematu pozwoliło na wyeliminowanie kategorii produktów, które charakteryzowały się wysoką liczbą wyszukań i niskim współczynnikiem konwersji. Innymi słowy, przenieśliśmy ciężar budżetowy na kategorie o większym potencjale sprzedażowym.

Koniecznie było także zagospodarowanie przy pomocy reklam tekstowych frazy brandowej, której drugi człon powoduje wyświetlanie reklam konkurencji. 

Dzięki mocnemu kręgosłupowi w postaci reklam tekstowych - efektywnych pod kątem sprzedażowym - rozpoczęliśmy działania w obrębie kampanii zakupowej PLA. Początkowo bazowaliśmy na standardowej konfiguracji, z czasem przeszliśmy na rozwiązania inteligentne.

 

 

Efekty

  1. wzrost liczby transakcji o 208%,

  2. wzrost przychodu bezpośredniego z kampanii o 312%

Prowadzona kampania właściwie od pierwszych miesięcy zaczęła przynosić bardzo dobre efekty, choć największe zmiany zostały wprowadzone na przełomie marca i kwietnia 2020. Wówczas uruchomiliśmy kampanię zakupową PLA i zreorganizowaliśmy prowadzone do tej pory działania w obrębie kampanii w sieci wyszukiwania.

Porównując 2 kwartał 2020 do 1 kwartału 2020, zanotowaliśmy wzrost liczby transakcji o 208% oraz wzrost przychodu bezpośredniego z kampanii o 213%. To wszystko przy wzroście kosztów o 138%. 

Co ciekawe, wraz z wprowadzeniem kampanii zakupowej PLA obserwujemy spadek zaangażowania użytkowników, jeśli chodzi o korzystanie z witryny. Mając jednak na uwadze duże wzrosty w efekcie sprzedażowym, możemy wnioskować, że kampania zakupowa PLA wykazuje się (nawet w branży mebli designerskich) dużo krótszą ścieżką prowadzącą do konwersji.

 

Podsumowanie

Przedstawione efekty pokazują, jak ważna jest odpowiednia komunikacja pomiędzy klientem a agencją – obustronna wymiana pomysłów i uwag to klucz do sukcesu i solidny fundament pod długofalową współpracę.

 

Co możesz zrobić, by zwiększyć potencjał sprzedażowy swojego sklepu internetowego - osiągać większe przychody przy redukcji kosztów kampanii reklamowych?

Skontaktuj się z nami! Nasi certyfikowani specjaliści od kampanii Google Ads zaproponują rozwiązania najkorzystniejsze dla Twojego biznesu, a przy tym dostosowane do specyfiki zarówno branży, w jakiej działasz, jak i Klientów, na jakich najbardziej Ci zależy.

Rozmowa nie zobowiązuje do współpracy.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.