Jak założyć firmowy profil na Instagramie?

PoradySocial Media
Dodano 15.12.2023

Zastanawiasz się, jak skutecznie promować swoją firmę w świecie mediów społecznościowych? Zacznij od założenia firmowego profilu na Instagramie. Przedstawiamy instrukcję krok po kroku!

W erze cyfrowej, obecność w mediach społecznościowych stała się nie tylko modna, ale wręcz konieczna dla każdej firmy. Instagram, z jego wizualnym charakterem i miliardami użytkowników, oferuje unikalne możliwości dla przedsiębiorców. Niezależnie od tego, czy prowadzisz mały biznes lokalny, czy globalną korporację, firmowy profil na Instagramie może stać się Twoim kluczem do sukcesu. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku założyć firmowe konto i w pełni wykorzystać jego potencjał.

 

Zakładanie konta osobistego Instagram 

Pierwszym krokiem do założenia profilu marki na Instagramie jest stworzenie konta osobistego. Jeśli planujesz promować własną, sygnowaną swoim nazwiskiem działalność, możesz z powodzeniem przekształcić profil osobisty na firmowy (instrukcję znajdziesz w drugiej części artykułu). Jeśli jednak zależy Ci na rozdzieleniu profili, bądź planujesz stworzyć konto firmy, które nie będzie powiązane z Twoimi prywatnymi danymi, dodaj nowe, osobne konto. 

 

Jak założyć osobiste konto Instagram?

  1. Ściągnij aplikację Instagram z App Store (dla iPhone) lub z Google Play (dla Androida).
  2. Po zakończeniu instalacji otwórz aplikację, klikając na ikonę Instagrama.
  3. Wybierz opcję "Załóż nowe konto" i podaj swój adres e-mail lub numer telefonu, a potem kliknij "Dalej". Upewnij się, że podany adres e-mail jest poprawny i tylko Ty masz do niego dostęp. W przypadku zapomnienia hasła, dostęp do tego e-maila będzie niezbędny do odzyskania konta.
  4. Wprowadź kod weryfikacyjny, który otrzymałeś na e-mail lub SMS, a następnie kliknij "Dalej".
  5. Stwórz hasło i przejdź dalej.
  6. Podaj swoją datę urodzenia i kliknij "Dalej". Pamiętaj, by podać prawdziwą datę, nawet jeśli zakładasz konto nie dla siebie - Instagram może prosić o weryfikację danych w przypadku logowania na nowym urządzeniu, dlatego warto je pamiętać. Poza tym to podstawowa weryfikacja Twojego wieku (osoby poniżej 13 r. ż. nie mogą posiadać konta na Instagramie, a wobec starszych, jednak wciąż nie dorosłych użytkowników Instagram stosuje pewne ograniczenia co do wyświetlanych treści i możliwości tworzenia kont profesjonalnych).
  7. W kolejnym kroku wprowadź swoje imię i nazwisko, a potem kliknij "Dalej".
  8. Wybierz unikalną nazwę użytkownika i przejdź dalej.
  9. Przeczytaj i zaakceptuj regulamin Instagrama, klikając "Akceptuję".
  10. Dodaj zdjęcie do swojego profilu i kliknij "Dalej". Jeżeli chcesz to zrobić później, wybierz "Pomiń".
  11. Jeśli chcesz, by Twoje zdjęcie profilowe było też Twoim pierwszym postem, wyłącz odpowiednią opcję i kliknij "Gotowe".

Instagram można założyć również na komputerze (jeśli nie planujesz pobierać aplikacji, wolisz nie logować się na profile firmowe z własnego urządzenia czy planujesz natychmiastowe połączenie Instagrama ze Stroną firmy na Facebooku i zarządzanie kontami głównie poprzez Meta Business Suite). Proces przebiega identycznie, a rozpoczniesz go pod linkiem: https://www.instagram.com/, wybierając opcję "Zarejestruj się". 

 

Przekształcanie osobistego konta Instagram na firmowe

Profil osobisty na Instagramie założony? Czas na przekształcenie go w konto firmowe! Dzięki naszej instrukcji krok po kroku możesz z łatwością założyć firmowy profil na platformie Instagram.

 

Jak założyć konto firmowe na Instagramie?

  1. Otwórz swój profil na Instagramie i kliknij ikonę Menu, która znajduje się w prawym górnym rogu ekranu.
  2. Wybierz "Ustawienia", a następnie "Prywatność".
  3. Dla niektórych użytkowników opcja "Przełącz na konto biznesowe" może być dostępna bezpośrednio w menu "Ustawienia".
  4. Kliknij "Konto", a następnie "Przełącz na konto biznesowe".
  5. Kliknij "Kontynuuj".
  6. Wybierz odpowiednią kategorię dla Twojej działalności i potwierdź wybór, klikając "Gotowe".
  7. Akceptuj wybór, klikając "OK".
  8. Wybierz "Firma", a potem "Dalej".
  9. Wprowadź dane kontaktowe do Twojej firmy. Jeśli nie chcesz ich podawać, wybierz "Nie używaj moich informacji kontaktowych".
  10. Jeśli masz ochotę, możesz połączyć swoje konto firmowe z firmową stroną na Facebooku. To ułatwi korzystanie z funkcji biznesowych na platformach Meta. Pamiętaj, że do jednego konta biznesowego na Instagramie można przypisać tylko jedną stronę na Facebooku.
  11. Aby zakończyć proces, kliknij ikonę "X" w prawym górnym rogu.
  12. Jeśli chcesz edytować wyświetlane informacje o firmie, przejdź do swojego profilu, kliknij "Edytuj profil", a następnie dostosuj ustawienia w sekcji "Wyświetlanie profilu". Możesz zdecydować, czy chcesz pokazywać czy ukrywać informacje o kategorii firmy oraz dane kontaktowe. Po dokonaniu wyboru, potwierdź zmiany klikając "Gotowe".

Iii… gotowe! Gratulacje, Twoja firma jest na Instagramie! 

 

Czy to już wszystko?

Zakładanie firmowego profilu na Instagramie to dopiero początek Twojej przygody w świecie mediów społecznościowych. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest nie tylko obecność, ale przede wszystkim jakość i autentyczność treści, które publikujesz. Dbaj o stały kontakt z obserwatorami, słuchaj ich potrzeb i reaguj na feedback. W erze cyfrowej, prawdziwe relacje z klientami budują markę. 

Jeśli w trakcie budowania swojej obecności na Instagramie napotkasz na trudności lub potrzebujesz profesjonalnej pomocy, nasi specjaliści Social Media są do Twojej dyspozycji. Powodzenia w Twojej podróży po Instagramie!

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.