Case study – branża spożywcza, blog o zdrowej żywności

Case Study
Dodano 19.11.2024

O kliencie

Na blogu naszego klienta systematycznie publikowane są nowe treści blogowe, których głównym celem jest pozyskiwanie ruchu organicznego oraz budowanie rozpoznawalności marki. Publikacje nie przynosiły oczekiwanych rezultatów w postaci ruchu organicznego. Podjęliśmy decyzję o optymalizacji wpisów, które już zostały opublikowane.

Cel projektu

Celem działań było zwiększenie widoczności fraz powiązanych z artykułami blogowymi, a co za tym idzie – ruchu organicznego. Dotychczas najlepiej konwertującymi frazami były frazy produktowe. Z założenia większa dywersyfikacja treści miała pozwolić dotrzeć do większej grupy odbiorców.

Strategia

Strategia polegała na przeanalizowaniu największych problemów poszczególnych artykułów i wskazanie elementów, które wymagają optymalizacji lub wdrożenia.

Kolejnym krokiem było zewnętrzne podlinkowanie zaktualizowanych wpisów blogowych, aby zwiększyć ich widoczność. Na początek do optymalizacji wybraliśmy mniejszą liczbę artykułów, aby zweryfikować skuteczność przyjętej strategii. Skupiliśmy się na artykułach, które konwertowały najgorzej. 

Nie ustaliliśmy jednego klucza optymalizacji, ponieważ każdy artykuł posiadał inne potrzeby. Skoncentrowaliśmy się jednak na wskaźnikach E-E-A-T, czyli dodawaniu elementów potwierdzających doświadczenie i ekspertyzę w opisywanych wątkach. 

Poniżej przedstawiamy elementy, które najczęściej były dodawane w optymalizowanych artykułach.

Spis treści

Dodanie spisu treści poprawia czytelność artykułu i pozwala użytkownikom szybko nawigować po treści. Dla SEO jest to również ważne, ponieważ Google lepiej indeksuje treści, które są logicznie zorganizowane. Spis treści zwiększa również czas spędzony na stronie, co jest pozytywnym sygnałem dla algorytmu Google. 

Grafiki wewnątrz treści i podpisy do nich

Wzbogacenie artykułów o grafiki wpływa na lepsze zrozumienie i zaangażowanie użytkowników. W kontekście SEO, optymalizowane obrazy z odpowiednimi alt tagami i podpisami mogą poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania grafik. Dodatkowo, podpisy wzmacniają przekaz treści i przyciągają uwagę czytelników.

Szczegółowe dane liczbowe

Prezentowanie danych liczbowych (np. statystyki, badania) zwiększa autorytet artykułu, co wpisuje się w "Expertise" i "Authoritativeness". Dane pokazują, że treść jest oparta na faktach i badaniach, co buduje zaufanie (Trustworthiness) i pozytywnie wpływa na SEO. Głównie koncentrowaliśmy się na dodawaniu danych związanych z kalorycznością, ilością składników odżywczych itd.

Tabele i wypunktowania

Tabele i wypunktowania poprawiają strukturę artykułu, co ułatwia zrozumienie treści przez użytkowników. Google ceni takie formaty, ponieważ dostarczają one wartościowych informacji w zwięzłej i czytelnej formie. Zwiększa to szanse na uzyskanie lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania, a także na pojawienie się w wyróżnionych fragmentach (featured snippets).

Treść specjalistyczna

Zawieranie treści specjalistycznych wspiera wskaźnik Expertise, pokazując, że artykuł został napisany przez osobę z wiedzą na dany temat. Google nadaje priorytet treściom napisanym przez ekspertów, szczególnie w dziedzinach, które wymagają wiedzy specjalistycznej (YMYL – Your Money, Your Life). Optymalizowaliśmy wartość merytoryczną istniejących akapitów, ale również dodawaliśmy nowe.

Śródtytuły

Użycie śródtytułów poprawia czytelność artykułu i jego strukturę. Optymalizowane śródtytuły z odpowiednimi słowami kluczowymi pomagają Google zrozumieć, o czym jest treść, co wpływa na lepszą indeksację i wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. 

Ponadto śródtytuły zwiększają komfort czytania i utrzymują uwagę użytkowników, co również pozytywnie wpływa na SEO. Przyjęliśmy regułę, że śródtytuły będą odpowiadać potencjalnym zapytaniom użytkowników w wynikach organicznych.

Wyniki działań FEB

Wykres Google Search Console przedstawia zmianę ruchu organicznego w okresie, kiedy pracowaliśmy nad optymalizacją treści. W ramach tego ruchu są również frazy produktowe, natomiast to frazy blogowe zanotowały największy przyrost ruchu organicznego Google. Ostatecznie:

  • Wszystkie zoptymalizowane treści znalazły się w TOP 3 wyników wyszukiwania
  • Średni czas oczekiwania na poprawę pozycji wyniósł tylko 1 miesiąc
  • Odnotowaliśmy znaczący wzrost ruchu organicznego z Google, szczególnie dla fraz blogowych

Wnioski i podsumowanie

Strategia optymalizacji istniejących treści blogowych okazała się skuteczna w zwiększaniu widoczności i ruchu organicznego. Koncentracja na jakości treści, jej strukturze i zgodności z zasadami E-E-A-T przyniosła wymierne korzyści dla naszego klienta. Należy jednak pamiętać, że przełożenie działań na inny projekt może nie mieć podobnej efektywności.

Portal klienta jest serwisem, który posiada już wypracowany autorytet. Z tego względu osiąganie wyższych wyników przychodzi szybciej, niż w przypadku projektów, które na przykład dopiero zaczynają swoją przygodę z SEO. Działanie to rekomendujemy serwisom, które mają już zbudowaną widoczność w wynikach organicznych.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.