Jak założyć konto TikTok, Business Center i TikTok Ads? Tutorial

Dodano 02.09.2024

Planujesz poszerzenie działań w obrębie social media? Postaw na TikTok! Przeprowadzimy Cię przez proces zakładania konta i menedżera firmy krok po kroku. 

 

TikTok – Twój nowy kanał komunikacji z klientem

YouTube Shorts, Instagram Reels, relacje na Facebooku – można by wymieniać długo. Przekaz wideo w mediach społecznościowych to mocny trend aktualnej komunikacji na linii klient – marka. Nie inaczej jest z platformą TikTok, która opiera się na wrzutkach w formie filmów z dźwiękiem. Krótkie, atrakcyjne wizualnie nagrania trafiają w gusta odbiorców, tworząc kolejny istotny punkt na ścieżce zakupowej. 

Sądzisz, że odbiorcy TikToka to nie Twój target? Niekoniecznie. Linia wieku odbiorców wciąż się przesuwa - Raport TikTok 2022 od Get Hero podaje, że jedną z bardziej rozwojowych grup stanowią osoby powyżej 26 lat. 

Profil Twojej firmy trudno podpiąć pod tutoriale, lipsync czy humorystyczne wrzutki? To nie przeszkadza we wprowadzeniu marki do wirtualnej rzeczywistości jednej z najpopularniejszych platform społecznościowych. Wielcy i poważni (Ryanair czy Polska Policja) radzą sobie w medium całkiem nieźle, dlaczego miałbyś zostać w tyle? Tym bardziej że samo założenie kanału nie obliguje do regularnych publikacji. Firmy często stawiają wyłącznie na kampanie sprzedażowe, a nie na pozyskiwanie odbiorców na TikToku. 

Niezależnie jednak od Twojego celu marketingowego, konieczne będzie założenie biznesowego profilu i menedżera firmy (TikTok Business Center). W jaki sposób? Sprawdź! 

 

Jak zacząć prowadzić TikTok firmy?

Zacznijmy od początku. Trzeba rozróżnić trzy podstawowe systemy:

  1. konto na TikToku – konto zwykłego użytkownika, które można przekształcić w konto biznesowe (TikTok for Business)
  2. TikTok Business Center – platforma do zarządzania marketingiem na TikToku
  3. TikTok Ads Manager – platforma reklamowa TikToka

Aby zarejestrować się w TikTok Business Center, konieczne jest posiadanie konta TikTok for Business, które należy założyć jako pierwsze. TikTok Business Center to narzędzie rekomendowane dla firm prowadzących działania marketingowe i reklamowe na platformie. Choć możliwe jest założenie jedynie TikTok Ads Manager, skorzystanie z TikTok Business Center oferuje znacznie większe możliwości.

Platforma umożliwia zapraszanie wielu osób do współpracy nad kampaniami, co ułatwia efektywne zarządzanie projektami. Dzięki TikTok Business Center można również szybciej reagować na zmiany rynkowe, otrzymując dostęp do najnowszych funkcji i strategii marketingowych. Narzędzie pozwala na scentralizowanie wszystkich działań biznesowych w jednym miejscu, zapewniając jednocześnie ochronę danych i zasobów poprzez kontrolowanie dostępu do konta.

W tym poradniku wyjaśniamy więc, jak krok po kroku przygotować profesjonalne środowisko do pracy na platformie TikTok.

 

Tworzenie konta TikTok dla firmy

Samo założenie konta i przełączanie go na profil firmowy jest banalnie proste:

  1. Pobieramy aplikację TikTok i zakładamy w niej konto, korzystając z opcji “Użyj numeru telefonu lub adresu e-mail” (nazwa zostanie automatycznie zaproponowana jako @userXXX). Rekomendujemy dodanie adresu e-mail firmy, na który został założony TikTok Business Center

  2. Dodajemy datę urodzenia. Ważne, by podać realną datę – TikTok weryfikuje te dane podczas logowania do aplikacji, stąd warto je zapamiętać.

  3. Rejestrujemy konto w kilku krokach.

  4. Przełączamy profil na biznesowy:

    1. Klikamy trzy poziome kreski w prawym górnym rogu ekranu

    2. Wybieramy: Ustawienia i prywatność

    3. Wybieramy: Konto

    4. Klikamy: Przełącz się na konto biznesowe 

    5. Postępujemy według kolejnych kroków. Gotowe! 

 

Zakładanie TikTok Business Center

Co daje założenie TikTok Business Center?

  • Wszystko w jednym miejscu i pod kontrolą – zarządzaj kontami TikTok i kontami reklamowymi, przyznając dostępy bez współdzielenia danych logowania.

  • Przejrzysta struktura – skracaj czas zakładania nowych kont reklamowych czy profili TikTok oraz zarządzania nimi - podobnie jak w obrębie FaceAds i Business Manager, którego odpowiednikiem jest TikTokowy Business Center.

 

Jak skonfigurować konto biznesowe TikTok?

  1. Przechodzimy na stronę: https://www.tiktok.com/business/pl-PL 

  2. Klikamy przycisk “Utwórz teraz”

  3. Wprowadzamy dane (wprowadzony e-mail będzie autoryzował wszystkich dodanych użytkowników, dlatego warto dodać ogólnodostępny e-mail firmowy) 

  4. Weryfikujemy adres e-mail

  5. Wprowadzamy dane przedsiębiorstwa - kontaktowe, ale też informacje o sektorze, w jakim działasz i walucie, w jakiej chcesz się rozliczać

  6. Rejestrujemy firmę w Business Center

  7. Uzupełniamy dane szczegółowe: nazwę firmy, krótki opis działalności i dane do rozliczania faktur:

 

 

TikTok Business Center został utworzony, gratulacje! 

 

 

Podpinanie profilu TikTok pod Business Center 

Kolejny krok to spięcie biznesowego profilu TikTok z menedżerem:

  1. W panelu Business Center wybieramy zakładkę "Assets" i  "TikTok accounts"

  2. Klikamy button "Add TikTok account"

  3. Określamy dostępy, przypisując najwyższe z możliwych (na tym etapie nadajesz je sobie w roli Admina):

 

 

  1. Generujemy kod QR

  2. Skanujemy kod QR zgodnie z instrukcją:

 

 

Sukces! Profil został poprawnie spięty z TikTok Business Center. 

 

Tworzenie konta reklamowego TikTok Ads

Jeśli planujesz tworzyć kampanie reklamowe wewnątrz firmy, konieczne będzie założenie konta reklamowego. Skonfigurujesz je w kilku prostych krokach:

  1. W panelu Business Center wybieramy zakładkę "Assets" i "Advertiser accounts"

  2. Klikamy button "Add advertiser account"

  3. Wybieramy opcję tworzenia nowego konta reklamowego i postępujemy zgodnie z dalszymi wskazówkami, uzupełniając dane firmowe:

  1. Weryfikujemy konto, uzupełniając je o dane administratora 

  2. Konto zostało utworzone! Zyskałeś automatycznie rolę Admina, ale na tym etapie możesz dodać kolejne osoby, które będą nim zarządzać, przypisując im uprawnienia po kliknięciu przycisku "Assign new member":

 

Dołącz do społeczności TikTok!

Profil firmowy, Business Center i konto reklamowe utworzone? Czas zacząć działać na TikToku! Stawki (CPC, CPM czy koszty pozyskania fana) są dla reklamodawców wyjątkowo korzystne, jednak pamiętaj, że tylko przemyślana strategia marketingowa pozwoli Ci rozbudować istniejące grono odbiorców czy stworzyć nową pulę fanów i/lub Klientów. 


Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy TikTok jest dla Ciebie, stwórz działania testowe albo wypełnij nasz brief, określając swoje cele biznesowe i oczekiwania. Ustosunkujemy się do pozyskanych informacji, proponując najkorzystniejsze ścieżki rozwoju dla Twojego biznesu.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.