Case study – branża spożywcza, zdrowa żywność

O Kliencie

Naszym klientem jest polska marka – producent zdrowej żywności (w tym certyfikowanych produktów pochodzących z upraw ekologicznych).

W sklepie internetowym oraz sklepach stacjonarnych znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, by na co dzień dobrze się odżywiać. Czyli zdrowo, ze smakiem i korzyścią dla ogólnej kondycji organizmu.

Przede wszystkim – szczególnie lubiane przez Klientów – naturalne pasty i masła orzechowe. Ponadto m.in.: miody z regionalnych pasiek, płatki, mąki z pełnego przemiału, soki BIO (owocowe, warzywne) czy zdrowe słodycze z naturalnymi słodzikami i pełnowartościowymi dodatkami (np. owocami liofilizowanymi pozbawionymi barwników, konserwantów i innych szkodliwych substancji).

 

Specyfika branży

Marki z kategorii zdrowej żywności kierowane są do charakterystycznej grupy docelowej.

Ludzi aktywnych, nierzadko będących na diecie (nie tylko wynikającej z chęci zrzucenia zbędnych kilogramów, lecz również koniecznej ze względu na uwarunkowania zdrowotne, np. nietolerancje pokarmowe) i świadomie robiących zakupy.

To osoby, które lubią wiedzieć, co konkretnie wkładają do koszyków (a następnie wykładają na talerze); potrafią czytać etykiety, i nie boją się zadawać dodatkowych pytań o źródła pochodzenia produktów czy ich wartości odżywcze. Więcej – poszukujących na własną rękę szczegółowych informacji dotyczących procesów produkcji i dystrybucji produktów, którymi są zainteresowane.

 

Cele

  1. wzbudzenie zaufania do marki,
  2. wzmacnianie świadomości i obecności marki na rynku,
  3. zwiększenie widoczności marki w wynikach organicznych Google,
  4. zwiększenie ruchu z fraz long tail (długi ogon).

 

 

Wyzwanie

Bez umiejętnego połączenia SEO i content marketingu bardzo trudno o dobrą pozycję w naturalnym rankingu Google, przyrost zainteresowania marką czy wzbudzenie zainteresowania produktami czy usługami, jakie oferuje. Szczególnie w przypadku sklepu internetowego na rynku gastronomicznym, który funkcjonuje w —  niezwykle konkurencyjnym i sukcesywnie rosnącym —  sektorze żywności eko.

U klienta już wstępna analiza treści wykazała, że osiągnięcie założonych rezultatów wymaga intensywnej rozbudowy treści w obrębie witryny. Miejscem o dużym potencjale rozwojowym, gdzie natychmiast skoncentrowaliśmy uwagę był blog o małej ilości artykułów ukazujących się bez planu, w sposób nieregularny.

 

Realizacja

Punktem wyjścia naszych działań było opracowanie przemyślanego kalendarza redakcyjnego wraz z harmonogramem publikacji. Priorytetem było (i nadal jest) dostarczanie odbiorcom interesującej ich, użytecznej w praktyce wiedzy eksperckiej dotyczącej zdrowej żywności, przy jednoczesnej nienachalnej promocji oferty klienta. Mowa zarówno o całych kategoriach produktowych, jak i konkretnych artykułach.

Frazy kluczowe wykorzystane w poszczególnych artykułach zostały dobrane na podstawie skuteczności w wynikach organicznych oraz trendów. Odpowiednie dopasowanie fraz pozwoliło zmaksymalizować potencjał artykułów w wyszukiwarce Google. Słowa kluczowe są ściśle powiązane z ofertą sklepu.

       

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Skontaktuj się

 

W drugim etapie działań przeszliśmy do pracy nad tworzeniem artykułów eksperckich wartościowych pod kątem merytorycznym, zgodnych z aktualnie obowiązującymi standardami Google w zakresie tworzenia treści. Innymi słowy, przyjaznych zarówno użytkownikowi (ciekawych i lekkich w lekturze), jak i algorytmom indeksującym.

Każdy z tekstów nasycony jest frazami kluczowymi dobranymi na podstawie analizy oraz zawiera odpowiednią strukturę nagłówków. Dodatkowo zadbaliśmy o wdrożenie nawigacji wewnętrznej, dzięki której użytkownik oraz algorytm Google szybciej docierają do kluczowych podstron dla kampanii SEO.            

Artykuł o naturalnie zdrowych rodzajach mąki utrzymuje się na pierwszej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google na frazę „zdrowe zamienniki mąki”

 

Efekty

 

  1. Wzrost liczby fraz w TOP 10 wyników organicznych z 521 na 1200.
  2. Ponad 100 000 kliknięć w wynikach wyszukiwania dla pięciu najpopularniejszych artykułów w roku 2020.
  3. Wzrost liczby nowych użytkowników z wyników organicznych o 331% YOY.

 

Podsumowanie

Udowodniliśmy, że wysoka konkurencja nie stanowi bariery w prowadzeniu efektywnych działań reklamowych. Zrozumienie zarówno potrzeb Klienta, jak i jego grupy docelowej pozwoliło nam na zbudowanie skutecznej strategii zorientowanej na umiejętne wykorzystanie uzupełniających się działań: SEO i content marketingu.

Co nie tylko pozwoliło osiągnąć założone cele, ale i stanowi podstawę stałej optymalizacji i podnoszenia wyników.

 

 

Zwiększ potencjał sprzedażowy swojego sklepu internetowego –

bądź dobrze widoczny w Internecie i łatwo dostępny dla swoich Klientów!

 

Skontaktuj się z nami! Nasi specjaliści SEO i ds. content marketignu znajdą rozwiązania najkorzystniejsze dla Twojego biznesu, a przy tym dostosowane do specyfiki zarówno branży, w jakiej działasz, jak i Klientów, na jakich najbardziej Ci zależy.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.