
Aktualne wymiary grafik Social Media 2022
Wymiary grafik na media społecznościowe szybko się zmieniają i można się w tym trochę pogubić. Jakie są aktualne? Już wyjaśniamy!
Odpowiednie wymiary - dlatego to takie ważne?
Przypomnij sobie dowolny post na Facebooku albo na Instagramie… Co zobaczysz jako pierwsze? Dokładnie! To właśnie zdjęcie. Jeśli grafika jest atrakcyjna, na pewno zadasz sobie trud, żeby przeczytać post.
Dlatego tak ważne jest, by zdjęcie wyświetlało się w odpowiednim formacie, na każdym urządzeniu, czy to na stacjonarnym, czy mobilnym. Pochylmy się więc na chwilę nad wymiarami.
Wymiary grafik - Facebook
To, jaki rozmiar powinna mieć grafika, zależy od miejsca jej wyświetlania, typu wpisu czy kanału. Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje.
Avatar/ profilowe
Zdjęcie profilowe (albo avatar) powinno być w formie kwadratu. Należy pamiętać, że Facebook automatycznie wykadruje je do koła, dlatego rekomendowany rozmiar dla zdjęcia profilowego to 800 x 800 px.
Rozmiar minimalny: 170 x 170 px
Desktop: 170 x 170 px
Wersja mobilna: 128 x 128 px
To oznacza, że Twoje zdjęcie profilowe będzie wyświetlane na desktopie w wymiarze 170 x 170 px, a na smartfonach będzie to 128 x 128 px.
Cover/ zdjęcie w tle
W przypadku zdjęcia w tle zalecane wymiary wynoszą 851 x 315 pikseli.
Rozmiar minimalny: 400 x 150 px.
Desktop: 820 x 312 px.
Wersja mobilna: 640 x 360 px
Protip: pamiętaj, aby plik nie ważył więcej niż 100 KB, w przeciwnym razie serwis może go odrzucić.
Post
Istnieje kilka rodzajów grafik, które możesz dodać na osi czasu: kwadratowe, pionowe, poziome i rozwijane, a także zdjęcia w formie galerii.
Wymiary grafiki poziomej: 1200 x 900 px
Wymiary pionowej grafiki: 640 x 960 px. Zalecane proporcje w przypadku postu zorientowanego w pionie to 9:16.
Wymiary grafiki kwadratowej: 1200 x 1200 pikseli.
Zdjęcie tła grupy: 1640 x 856 px, ale zalecany wymiar to 1200 x 628 px.
GIF
Rekomendowana rozdzielczość w przypadku gifów to 1280 × 720 px. Natomiast preferowane proporcje to 16:9.
Wymiary grafik - Instagram
Instagram, podobnie jak Facebook, umożliwia dodawanie kilku rodzajów grafik. Poniżej przedstawiamy wymiary tych najczęściej używanych.
Zdjęcie profilowe: 700 x 700 px
Post kwadratowy: 1000 x 1000 px
Okładka wyróżnionego insta stories: 700 x 700 px
Stories: 1080 x 1920 px
Reels: podobnie jak grafika do stories - 1080 x 1920 px w proporcjach 9:16.
Protip: Pamiętaj, by nie umieszczać treści na górze i na dole grafiki, bo mogą zostać przysłonięte przez buttony aplikacji.
Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy
Wymiary grafik - LinkedIn
Linkedin jest doskonałym miejscem, w którym możesz zamieszczać treści, które będą interesujące dla potencjalnych klientów. Należy jednak pamiętać, że profile na tym serwisie dzielą się na osobiste i na firmowe, a wymiary grafik nieco się różnią. W obu przypadkach maksymalny rozmiar zdjęcia to 8 MB.
Zdjęcie profilowe na koncie osobistym: 400 x 400 px
Zdjęcie profilowe na koncie firmowym: 300 x 300 px
Grafika w poście: 1200×627 px
Podobnie rzecz ma się w przypadku zdjęć w tle.
Zdjęcie w tle na koncie osobistym: 1584 x 396 px
Zdjęcie w tle na koncie firmowym: 1128 x 191 px
Wymiary grafik - Twitter
Najważniejszą grafiką na Twitterze jest oczywiście avatar. Zadbaj o nie, bo będzie widoczne w każdym tweecie, który opublikujesz. Powinno reprezentować charakter Twojej marki. Rekomendowany rozmiar to 400 x 400 pikseli.
Nie mniej istotne jest także zdjęcie w tle. Cover photo powinno mieć wymiary 1500 x1500
pikseli.
Wymiary zdjęć w postach: 1200 x 675 px i rozmiar nie większy niż 5 MB.
Wymiary grafik - Pinterest
Pinterest jest jednym z najbardziej wizualnych mediów społecznościowych. Dlatego tak ważne jest, by grafiki miały odpowiednie wymiary.
Zdjęcie profilowe: 165 x 165 px
Wymiar pina: 1000 x 1500 pikseli z zachowaniem proporcji 2:3 (szerokość obrazu to 2/3 wysokości).
Aktualne wymiary grafik ulegają zmianom. Warto je jednak śledzić, aby Twoje grafiki wyświetlały się w całości i były atrakcyjne na użytkowników. Jeśli ciągle nie czujesz się pewnie i potrzebujesz pomocy w kwestii prowadzenia profili na Social Media, koniecznie zgłoś się do nas. Specjaliści z FEB chętnie Ci pomogą.