Dlaczego nie widzę swoich reklam w Google?
- Przyczyny braku widoczności reklam Google
- Odrzucone płatności, brak środków na koncie
- Wyczerpanie budżetu dziennego
- Wstrzymana kampania lub grupa reklam
- Reklama jest w trakcie sprawdzania lub odrzucona
- Jakość reklam i słów kluczowych
- Niskie stawki CPC
- Brak słowa kluczowego w kampanii lub wykluczające słowa kluczowe
- Harmonogram wyświetlania
- Kierowanie na lokalizację, urządzenia
- Wyszukiwanie własnych reklam
Dlaczego nie widzisz swoich reklam, skoro przed momentem je utworzyłeś? Poznaj 10 prawdopodobnych przyczyn!
Przyczyny braku widoczności reklam Google
Wbrew pozorom sam fakt utworzenia reklamy nie gwarantuje, że będzie się ona wyświetlać w wynikach wyszukiwania Google. Dlaczego? Powodów jest co najmniej kilka - i warto znać je wszystkie.
Odrzucone płatności, brak środków na koncie
Brak środków na koncie, wygaśnięcie ważności karty kredytowej lub osiągniecie limitu wydatków są podstawą do wstrzymania przez Google wszystkich kampanii, co skutkuje brakiem wyświetleń reklam. Aby zweryfikować poprawność płatności, przejdź do zakładki Narzędzia i ustawienia, a następnie - Płatności.
Wyczerpanie budżetu dziennego
Konfiguracja kampanii Google Ads wymaga określenia średniego dziennego budżetu; reklamy będą wyświetlane do momentu jego wykorzystania. W sytuacji, gdy zainteresowanie reklamą jest duże lub stawki za kliknięcie są wysokie, może okazać się, że budżet kończy się w godzinach porannych przez co, w drugiej części dnia reklamy nie są wyświetlane. Opcja przyspieszonego wyświetlania reklam również powoduje, że są one wyświetlane tak często jak to możliwe aż do wyczerpania budżetu. Opcja standardowego wyświetlania reklam pozwala na równomierne wyświetlania reklam w ciągu całego dnia.
Zbyt niski budżet dzienny powoduje, że nie przy każdym wyszukiwaniu, nastąpi wyświetlenie reklamy. Algorytm Google ogranicza wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy z mniejszym prawdopodobieństwem dokonają konwersji.
Kolumna Utrata udziału w wyśw. w sieci wyszukiwania (budżet) pokazuje szacowany procent utraty wyświetleń reklamy z powodu zbyt niskiego budżetu.
Kolumna Stan również może pomóc w oszacowaniu wystarczającego dziennego budżetu.
Wstrzymana kampania lub grupa reklam
W przypadku, gdy kampania lub grupa reklam ma status Wstrzymana reklamy nie będą widoczne na karcie wyników wyszukiwania. Aby przywrócić wyświetlanie reklam, zmień status wstrzymanej kampanii bądź grupy reklam na Aktywna.
Reklama jest w trakcie sprawdzania lub odrzucona
Przy każdorazowej edycji, bądź tworzeniu nowej reklamy jest ona automatycznie przesyłana do sprawdzenia pod kątem zgodności ze wszystkimi zasadami reklamowymi Google.
Sprawdzanie trwa zazwyczaj około 1 dzień roboczy. Jeżeli weryfikacja przebiegnie pomyślnie, reklama zostanie zatwierdzona i zacznie się wyświetlać. Jeżeli narusza zasady Google - otrzyma status Odrzucona, konieczna będzie jej edycja i napraw błędów. Stan reklamy można sprawdzić w kolumnie Stan, w zakładce Reklamy.
Jakość reklam i słów kluczowych
Podczas każdego wyszukania w Google ma miejsce aukcja reklam, której zadaniem jest dopasowanie właściwych reklam do zapytania użytkownika na podstawie rankingu reklamy, którego szacowana wartość to składowa wyniku jakości i stawki CPC.
Jeśli poszczególne składniki nie osiągają wymaganych przez system Google progów, może to skutkować brakiem wyświetleń reklamy na korzyść konkurencji. Rozwiązaniem sytuacji jest podniesienie stawki CPC lub poprawa wyniku jakości słowa kluczowego, czyli poszczególnych części, które składają się na jego wynik: trafność reklamy, jakość strony docelowej i przewidywany współczynnik klikalności.
Niskie stawki CPC
Zbyt niskie stawki za kliknięcie spowodują, że nasze reklamy nie zostaną zakwalifikowane do aukcji reklam w konsekwencji czego nie będą wyświetlane.
Brak słowa kluczowego w kampanii lub wykluczające słowa kluczowe
Gdy wyszukiwana fraza nie znajduje się na liście dodanych słów kluczowych w kampanii lub gdy znajduje się liście wykluczających słów kluczowych, które blokują jej wyświetlanie, dana reklama nie będzie widoczna w wynikach wyszukiwania Google.
Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy
Harmonogram wyświetlania
Ustalenie harmonogramu wyświetlania reklam, czyli określenie dni tygodnia lub godzin w jakich reklamy mają się wyświetlać, wyklucza możliwość znalezienia ich w sieci wyszukiwania poza ustalonym czasem.
Z opcji tej warto skorzystać jedynie w uzasadnionych przypadkach oraz na podstawie wnikliwej analizy wystarczającej ilości danych.
Kierowanie na lokalizację, urządzenia
Ustawienie kierowania na lokalizację ogranicza wyświetlanie reklam użytkownikom znajdującym się w wybranej lokalizacji. Użytkownikom poza obszarem wybranym reklamy nie będą wyświetlane. Podobnie z kierowaniem na urządzenia; jeśli kampania kierowana jest na telefony komórkowe nie będzie wyświetlała się użytkownikom na komputerach czy laptopach.
Wyszukiwanie własnych reklam
Regularne wyszukiwanie swoich reklam w wynikach wyszukiwania, ale nie klikanie ich, powoduje, że algorytmy Google dostają sygnał, że reklama nie interesuje danego użytkownika i przestaje ją wyświetlać. Generowanie dodatkowych wyświetleń obniża jakość reklam, co wpływa na postrzeganie ich przez Google jako nietrafne i może obniżać jakość, nie tylko danej reklamy, ale całej kampanii. Co z kolei oznacza brak wyświetleń lub wyświetlanie ich na niskich pozycjach.
W celu sprawdzenia reklam warto więc używać narzędzia udostępnionego przez Google - Pogląd i diagnostyka reklam dostępnego z panelu Google Ads.
To tylko kilka z możliwych przyczyn niewyświetlania reklam w wynikach wyszukiwania; w przypadku każdej kampanii przyczyn należy szukać odrębnie, ponieważ każda z nich jest inna, ma inne ustawienia czy opcje kierowania, stąd też powodów i problemów może być więcej.
Szukanie reklam w wyszukiwarce, tylko by je podejrzeć, może im jedynie zaszkodzić, dlatego w tym celu warto skorzystać z narzędzia Podgląd i diagnostyka reklam, a po dane na temat skuteczności, sięgnąć do raportów w panelu Google Ads lub Google Analytics.