Google Search Console – jak nadać dostęp dla agencji?

Dodano 02.02.2024

Sprawdź jak nadać dostęp do Google Search Console dla agencji marketingowej, by specjalista SEO mógł zbadać informacje o kliknięciach z wyszukiwarki!

 

Po co udzielać dostępu do Google Search Console?

GSC to narzędzie umożliwiające analizę witryny z punktu widzenia SEO. Konsola wyświetla informacje o stanie indeksowania oraz alerty związane z występowaniem błędów. Dzięki dostępowi do Google Search Console specjalista SEO może na bieżąco analizować status strony internetowej. Narzędzie przedstawia również wiele cennych informacji o najczęściej klikanych stronach domeny, popularnych zapytaniach oraz cyklicznych trendach widoczności. 

 

Zarządzanie uprawnieniami Google Search Console

Przekazując dostępy masz do dyspozycji 3 podstawowe zakresy uprawnień, które możesz nadać. Pierwszym z nich są uprawnienia pełne, czyli możliwość wprowadzania zmian w panelu, drugim natomiast ograniczone oznaczające wyłącznie wyświetlanie i wgląd w dane wyświetlane przez konsolę.  Pamiętaj, aby zawsze przekazywać dostęp z potrzebnymi uprawnieniami oraz by nigdy nie przekazywać loginu i hasła do swojego konta Google. 

Trzecim poziomem uprawnień jest właściciel, który ma dostęp do najważniejszych informacji o usłudze. Nadanie statusu właściciela jest konieczne w sytuacji, gdy chcemy wdrożyć rozwiązanie przyśpieszające indeksację (Indexing API). Status właściciela należy także zweryfikować poprzez wybraną przez siebie metodę. Najwygodniejszą z nich okazuje się być często dodanie specjalnego tagu w odpowiedniej sekcji witryny.

 

Dostęp do funkcji Google Search Console wg. poziomu uprawnień

Funkcja Właściciel Użytkownik z pełnym dostępem Użytkownik z ograniczonym dostępem
Dodawanie/usuwanie właścicieli usług
Dodawanie użytkowników
Zablokowane adresy URL
Zmiana adresu Tylko wyświetlanie Tylko wyświetlanie
Marker danych
Zrzekanie się linków
Stan w indeksie Tylko wyświetlanie
Powiązanie z kontem Google Analytics
Powiązanie z kontem Merchant Center Tylko wyświetlanie
Linki
Skuteczność
Ustawienia usługi (szybkość indeksowania) Tylko wyświetlanie
Otrzymywanie wiadomości
Prośba o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia
Usuwanie adresów URL Tylko wyświetlanie
Raport o stanie wyników z elementami rozszerzonymi
Udostępnianie linków do raportów
Dostawa i zwroty
Przesyłanie mapy witryny
Sprawdzenie adresu URL Tylko pobieranie
Zarządzanie użytkownikami
Weryfikowanie poprawek
Wyświetlanie wszystkich raportów
Źródło: https://support.google.com/webmasters/answer/7687615?hl=pl

 

Przyznaj dostęp do Google Search Console – krok po kroku

  1. Zaloguj się do Google Search Console

  2. Wybierz usługę w Search Console – zaznacz witrynę, do której chcesz przekazać dostęp

  1. W panelu nawigacji kliknij ikonę Ustawienia 

  1. Kliknij Użytkownicy i uprawnienia

Obraz zawierający tekst

  1. Kliknij Dodaj użytkownika 

Obraz zawierający tekst

  1. Wybierz uprawnienia, które chcesz przyznać użytkownikowi – na etapie oferty wystarczą ograniczone, przy nawiązaniu współpracy poprosimy o pełne 

  1. Wpisz nazwę konta Google (adres e-mail) nowego użytkownika w naszym przypadku będzie to test@test.pl

  2. Aby mieć dostęp do usługi, nowy właściciel musi ją dodać do swojej listy usług!

Gotowe! Teraz możemy sprawdzić kondycję Twojej strony i zaproponować najskuteczniejsze rozwiązania.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.