Jak cię widzą, tak cię... kupują. Reklamy produktowe w Zakupach Google (Google Shopping)

Dodano 30.04.2020

Google nieustannie ewoluuje. Tworzy samochody autonomiczne, sztuczną inteligencję, jest obecne nawet w kosmosie, pozwalając np. w dowolnej chwili rzucić okiem na jeden z Galileuszowych księżyców Jowisza. A przy tym — niezmiennie od lat — stanowi niemające dna źródło czystego zysku dla branży e-commerce.

Co jest bezpośrednią zasługą Google Ads (dawniej AdWords). Systemu reklamowego Google, jednego z elementarnych narzędzi promocji marki, a przy tym siły napędowej sprzedaży w Internecie; Zakupy Google to jeden z formatów reklam produktowych, których Ciebie – przedsiębiorcę, sprzedawcę – powinien szczególnie zainteresować.

Reklama w zakupach Google (Google Shopping) – co to jest?

Google Shopping to dedykowana dla branży e-commerce platforma reklamowa pozwalająca za pośrednictwem Google Ads reklamować ofertę sklepu w odmiennej formie niż dotychczasowe reklamy — w postaci tekstowej czy nawet displayowej.

To jedyna ogólnodostępna (jak na razie) Google forma dopuszczająca prezentację zdjęcia produktu w wyszukiwarce wraz z informacją o jego cenie, dostępności i nazwie sprzedawcy. W FEB nie wyobrażamy sobie promocji sklepów internetowych naszych klientów bez tej formy reklamy.

Reklama w zakupach Google – korzyści dla sprzedawców:

  1. zwiększasz widoczność w Internecie,
  2. pozyskujesz Klientów zdecydowanych na zakup,
  3. wskazujesz na półkę cenową obowiązującą w sklepie,
  4. pozycjonujesz się jako rzetelny sprzedawca oferujący produkty dostępne w sprzedaży,
  5. oszczędzasz czas na konfigurowaniu kampanii kierowanych na słowa kluczowe (odpowiedników nazw produktów w sklepie),
  6. odfiltrowujesz — z poziomu bezpłatnego wyświetlenia reklam — Klientów, dla których oferta jest np. za droga.

Reklama w zakupach Google – korzyści dla kupujących: 

  1. widzą koszty dostawy,
  2. mogą selekcjonować oferty, które ich interesują oraz te, jakie odrzucają,
  3. widząc zdjęcie produktu, od razu korelują go z ceną. Nie ryzykują kupna przysłowiowego „kota w worku”,
  4. widząc cenę, świadomie decydują czy w ramach tych kwot chcą zakupić poszukiwane produkty.

Reklama w Zakupach Google (Google Shopping) – gdzie jest wyświetlana?

  1. w wyszukiwarce Google (w sekcji reklam),
  2. w wyszukiwarce Google w kategorii Zakupy; Google Zakupy (reklama z listą produktów),
  3. w witrynach partnerskich sieci wyszukiwania Google. W tym m.in.: na YouTube.

Czym różni się reklama produktowa w wyszukiwarce Google od reklamy produktowej w usłudze Google Zakupy?

Reklama produktowa w wyszukiwarce Google.

Jakie informacje o produkcie przekazuje kupującym?

  1. Jak wygląda? (zdjęcie)
  2. Ile kosztuje? (cena)
  3. Gdzie można go kupić? (adres strony internetowej)

Po wpisaniu w Google poszukiwanego produktu pierwszymi wynikami wyszukiwania – umieszczonymi bezpośrednio pod zapytaniem lub z boku po prawej stronie ekranu – są reklamy wyświetlane w ramach usługi Zakupy; w formie wygodnej karuzeli, którą użytkownik może przewijać do woli, poszukując najlepszej dla siebie oferty kupna.

Tak prezentuje się reklama wyświetlana tuż pod zapytaniem użytkownika...

... a tak wygląda umieszczona w kolumnie po prawej stronie.

Ten obszar przeznaczony jest do bezpośredniego wyszukiwania produktów za pośrednictwem Google. Reklamując się w tym miejscu:

  • natychmiast poprawiasz ruch na stronie docelowej,
  • precyzyjnie docierasz do swoich Klientów – lokalnie, krajowo, globalnie,
  • zwiększasz widoczność swojej oferty (a co za tym idzie firmy) w Internecie.

To tylko 3 z 10 argumentów przemawiających za zastosowaniem kampanii Google Ads. Wszystkie dokładnie omówiliśmy w poprzednim artykule:

GOOGLE ADS. DLACZEGO WARTO INWESTOWAĆ W REKLAMY PŁATNE?

Reklama produktowa w wyszukiwarce Google w usłudze Google Zakupy – (na liście produktów).

Jakie informacje o produkcie przekazuje kupującym?

  1. Jak wygląda? (zdjęcie),
  2. W jakim stanie można go kupić? (nowy / używany),
  3. Gdzie można go kupić? (w bliskiej lokalizacji / w konkretnego sprzedawcy).
  4. W jakim przedziale cenowym jest dostępny? (opcja określenia „widełek” cenowych).

Do wyszukiwarki produktów możesz przejść bezpośrednio, klikając w zakładkę Zakupy, która umieszczona jest tuż pod polem wyszukiwania (albo wpisując w przeglądarkę adres Google.com/shopping).

Ten obszar przeznaczony jest dla reklam produktów uruchamianych za pośrednictwem kampanii Google Ads Zakupy (aczkolwiek emitowane są również na google.com). Tutaj, przy pomocy odpowiednich filtrów, użytkownik może zawężyć poszukiwania interesującego go produktu (np. określić dokładny przedział cenowy czy stan użytkowania), by odnaleźć go jeszcze szybciej.

 Po kliknięciu w zakładkę „Zakupy” (pod polem wyszukiwania), użytkownicy przenoszeni są na platformę Zakupy Google. Tutaj, korzystając z filtrów, mogą szybko odnaleźć najlepszą dla siebie ofertę zakupu danego produktu.

Kampania w Zakupach Google (Google Shopping) – czy warto prowadzić?

Powód 1: Zwiększasz widoczność w wynikach wyszukiwania Google.

Jesteśmy wzrokowcami, a produkty promowane w usłudze Zakupy natychmiast przyciągają uwagę. Google wyświetla je w pierwszej kolejności; tuż pod zapytaniem użytkownika, nad linkami sponsorowanymi i o wiele wyżej niż naturalne (bezpłatne) wyniki wyszukiwania.

Ten rodzaj reklam Ads kładzie nacisk na szalenie istotne z punktu widzenia procesu zakupowego aspekty oferty:

  • wygląd produktu,
  • cenę produktu,
  • dostępność produktu.

Widząc, jak prezentuje się dana rzecz, ile kosztuje i czy dostępna jest „od ręki”, potencjalny nabywca w ciągu chwili podejmuje decyzję czy oferta kupna spełnia jego oczekiwania; czy mu odpowiada.

Co zrobić, by Twoje reklamy przykuły uwagę odbiorców skuteczniej niż oferta konkurencji?

  • Zadbaj o profesjonalne zdjęcia asortymentu, ukazujące produkty „w akcji” - by odróżnić swoją reklamę od oferty konkurencji z obrazami z banków zdjęć. 

Chcąc nie chcąc kupujemy oczami. W sposób podświadomy wyróżniamy produkty, których zdjęcia nam się podobają. Potem selekcjonujemy je wg ceny i dostępności, ale najpierw – OGLĄDAMY. Co sprawia, że nie tylko ceną, ale już samą prezentacją oferty możesz oddziaływać na motywacje zakupowe potencjalnych Klientów.

A teraz spójrz na zdjęcia swoich produktów krytycznym okiem.

I co? Oddają rzeczywistość? Odwzorowują detale produktów? Jeśli uważasz, że mogłyby (powinny) robić to lepiej, zastanów się, czy przed rozpoczęciem kampanii produktowej nie byłoby dobrze zainwestować w profesjonalną sesję zdjęciową.

Jeśli nie wszystkich produktów, (co pochłonęłoby dużo pieniędzy i czasu), to na dobry początek — najlepiej sprzedających się w danej kategorii. Albo TOP5 bestsellerów dla całego sklepu.

To dobre podejście, które pozwoli Ci wyróżnić reklamy Twoich produktów na tle konkurencyjnych ofert, gdzie wykorzystywane są zdjęcia produktów stricte ze strony producenta (lub baz zdjęć).

  • Zadbaj o opisowe tytuły sprzedawanych produktów.

Pamiętaj, że nazwa każdego produktu powinna być łatwa – zrozumiała -, a także indywidualna. Np. żółte hantle do fitnessu zestaw 2x 4kg (nazwa producenta) zamiast hantle do fitnessu zestaw.

  • Korzystaj z pozytywnych ocen i recenzji produktów wystawianych przez kupujących

— by powiększać grono potencjalnych Klientów.

Po kliknięciu w wybrany produkt w usłudze Google Zakupy pojawia się szczegółowy opis oferty. Wzrok natychmiast przykuwa:

  • ocena produktu (w postaci gwiazdek),
  • ocena sprzedającego (średnia procentowa z ocen kupujących – wyróżniona na zielono).

W szczegółach oferty promowanej w usłudze Google Zakupy użytkownicy odnajdą

 konkretne informacje zarówno o produkcie, jak i sprzedającym (sklepie internetowym).

Najlepsze wyniki uzyskasz, prezentując produkt, który już został wysoko oceniony przez kupujących oraz siebie – jako „Super Sprzedawcę” Google. Sprawdzoną firmę, której zaufało już sporo użytkowników.

Powód 2: Skracasz ścieżkę zakupową.

Reklamy Google Zakupy wyświetlają się tylko tym użytkownikom, którzy poszukują danego produktu, a więc potrzebują go i chcą go kupić. Po kliknięciu w wybraną ofertę, potencjalni Klienci przekierowywani są bezpośrednio do karty produktu.

Stąd droga do koszyka i formularza zamówienia jest krótsza niż w przypadku zwykłych reklam tekstowych Ads, jakie nierzadko kierują użytkowników na ogólne strony – podstrony kategorii, a nie pojedynczych produktów. Np. Akcesoria fitness zamiast guma do ćwiczeń Home Mini Band Exstra Light (5-7 kg) niebieska.

bądź na bieżąco
Zapisz się do naszego newslettera!
Zgadzam się na otrzymywane komunikatów marketingowych drogą mailową od FEB

Powód 3: Płacisz tylko za kliknięcie w reklamę.

Innymi słowy: nie ponosisz kosztów wyświetlania reklamy.

Koszt kliknięcia w reklamę (z ang. Cost Per Click, w skrócie CPC) w przypadku reklam produktowych Ads w ramach usługi Google Zakupy może być wyższy niż w przypadku standardowych reklam tekstowych, ale zwrot z inwestycji (z ang. Return On Investment, w skrócie ROI) jest z reguły znacznie większy.

Dzieje się tak, ponieważ użytkownik nie musi klikać w reklamę, by zagłębić się w szczegóły oferty. Wszystko, czego potrzebuje, by podjąć decyzję o zakupie, ma przed oczami.

Jeśli więc kliknie, to prawdopodobnie po to, by złożyć zamówienie. W efekcie najpierw wygeneruje konwersję, a następnie — poprzez zakup — podniesie sprzedaż i zwiększy Twój zysk.

Powód 4: Możesz dostosować stawki za kliknięcie w zależności od ceny lub marży produktów.

Jako że w ramach kampanii Ads Google Zakupy stawki CPC ustalane są dla konkretnego produktu, a nie wybranej frazy kluczowej, możemy kategoryzować Twoje produkty wg niestandardowych kryteriów. Np. po cenie artykułu lub jego marży.

Powód 5: Możesz traktować ją dwojako:

  • jako niezależną reklamę i oprzeć na niej całą kampanię produktową,
  • jako jeden z formatów reklam wykorzystywanych do promowania swoich produktów.

Kampania Google Shopping stanowi kompletnie niezależnie rozwiązanie, ale nie ma co ukrywać — najlepsze wyniki osiąga w połączeniu z innymi narzędziami, jakie oferuje system reklamowy Google Ads. Np. retargeting, dzięki któremu sukcesywnie rośnie powtarzalność odwiedzin witryny i wzrasta współczynnik konwersji. Uzupełniając się, wspólnie tworzą spójny ekosystem efektywnie generujący Klientów, konwersję, sprzedaż. Zysk.

Jak reklamować się w Zakupach Google?

Do uruchomienia kampanii produktowej Google Zakupy, oprócz konta Google Ads, musimy skonfigurować dodatkowo konto Google Merchant Center - https://merchants.google.com/. Do czego służy?

  1. weryfikuje i rezerwuje domenę wybraną do promocji,
  2. stanowi narzędzie do wczytania pliku danych (tzw. feeda produktowego).

Feed generowany jest najczęściej z panelu sklepu bądź poprzez odpowiednie wtyczki zgodne z oprogramowaniem sklepu. Odzwierciedla stan magazynowy asortymentu w sklepie i jest codziennie aktualizowany. Tak, by w kampanii zawsze prezentowane były aktualne dane (dotyczące przede wszystkim cen i dostępności produktów).

Konfiguracja konta to pierwszy krok. Drugim jest integracja kont Google Merchant Center z kontem Google Ads — za którego pośrednictwem będziemy prowadzić kampanię reklamową — oraz uzupełnienie informacji o kosztach dostawy produktów.

Sam proces konfiguracji kampanii Google Zakupy przebiega już na koncie Google Ads, gdzie (po wyborze typu kampanii) możemy zdecydować, co chcemy promować: cały asortyment sklepu, wybrane kategorie czy pojedyncze produkty.

Umiejętnie prowadzone kampanie produktowe charakteryzują się wysokim współczynnikiem konwersji przy niewielkim koszcie pozyskania Klienta. A reklama w usłudze Google Zakupy (Google Shopping) jest jednym z najlepszych źródeł ruchu na witrynę i sposobów zwiększenia sprzedaży.

Chcesz wiedzieć więcej o sprzedaży za pomocą Zakupów Google?

Certyfikowani przez Google specjaliści kampanii w Zakupach Google FEB opowiedzą Ci wszystko, co powinieneś wiedzieć o przygotowaniu, uruchomieniu oraz optymalizacji reklam produktowych.

Rozmowa nie zobowiązuje do współpracy. Zapraszamy do kontaktu!

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.