Jak wdrożyć Piksel Facebooka?

PoradySocial Media
Dodano 07.12.2022

Reklamy na Facebooku nie mogą istnieć bez piksela! Już teraz sprawdź, jak go wdrożyć.  

Dlaczego Facebook Piksel jest tak ważny? Odpowiedź jest prosta - bo to właśnie dzięki niemu będziesz w stanie precyzyjnie kierować reklamy na Facebooku do osób, które odwiedzają Twoją stronę internetową. Bez niego pełne wykorzystanie potencjału reklam, który oferuje ten serwis społecznościowy, będzie wręcz niemożliwe. Zasięg Piksela jest także znacznie szerszy, niż może Ci się wydawać. Nie działa on tylko w odniesieniu do internautów, którzy trafią na Twoją stronę za pośrednictwem Facebooka, ale w odniesieniu do wszystkich odwiedzających Twoją witrynę. Jak się nim posługiwać? Przekonaj się, że to nie takie trudne. 

 

Piksel Facebook - co to jest?

Piksel Facebook to fragment kodu zapisany w jednym z języków programowania, czyli JavaScript. Implementuje się go w kodzie źródłowym witryny, a dokładniej w sekcji head, w taki sposób, aby uruchamiał się na każdej podstronie. Możesz wygenerować go w Menedżerze reklam, a potem wkleić do kodu strony internetowej, aby zaczął działać. 

 

Jak zbudowany jest piksel Facebooka?

Już wiesz, że piksel to prosty kod. Każdy wygląda niemal identycznie, a odróżnia je tylko ID. Składa się z kodu podstawowego oraz kodów zdarzeń, które będzie docelowo monitorował. Oto lista ważnych zdarzeń w przypadku każdego sklepu internetowego: 

  • ViewContent – zdarzenie aktywuje się po wyświetleniu karty produktu.

  • AddToCart – zdarzenie występuje po dodaniu produktu do koszyka z któregokolwiek miejsca w witrynie (nie tylko z karty produktu, ale też np. z poziomu kategorii albo koszyka).

  • Purchase – zdarzenie po sfinalizowanej transakcji kupna. 

  • Search – zdarzenie, które następuje, kiedy użytkownik skorzysta z wyszukiwarki na Twojej witrynie.  

  • AddToWishlist – zdarzenie aktywowane po dodaniu produktu do ulubionych albo do listy życzeń.

  • InitiateCheckout – zdarzenie odpala się po przejściu do koszyka. 

 

Kod zdarzenia powinien zawierać parametry. Oto lista przykładowych: 

  • content_ids  - ID produktu albo grupy produktów,

  • value - wartość produktu albo kilku,

  • currency - waluta,

  • search_string - wyszukiwana fraza.

Uwaga jednak na parametr content_ids. Kluczowe jest dopasowanie ID produktu zaciąganego przez piksela do ID produktu w katalogu produktów. 

 

Jak działa Piksel Facebook? 

Piksel łączy Twoją stronę internetową z Facebookiem. Dzięki niemu serwis może monitorować, co użytkownicy robią na Twojej stronie. A jego poszczególne elementy? 

  • Kod podstawowy pozwala Facebookowi gromadzić informacje na temat tego, którzy spośród jego użytkowników odwiedzają Twoją witrynę i jakie adresy URL ich interesują.

  • Kod zdarzeń umożliwia Facebookowi dostęp do akcji, jakie podejmują użytkownicy na przykład dodanie produktu do koszyka czy zapisanie do newslettera. 

  • Wartości parametrów, które zaciągane są dynamicznie przekazują serwisowi wiadomości o tym, jakie produkty zostały kupione oraz jaka była ich wartość. 

 

Jak zainstalować Piksela na stronie? 

Jeśli jeszcze z niego nie korzystasz będziesz musiał wygenerować kod i umieścić na swojej stronie. Jak to zrobić? 

Krok 1: wejdź w Menedżer zdarzeń na Facebooku.

 

Krok 2: w menu po lewej stronie kliknij napis z ikoną plusa “Połącz źródła danych”.  

 

Krok 3: W tej sekcji z dostępnych źródeł danych wybierz „Internet” i kliknij button z napisem „Rozpocznij”. 

 

Krok 4: W następnym widoku wybierz opcję „Piksel Facebooka” i kliknij button „Połącz”. 

 

W kolejnym widoku znajdziesz informacje oraz będziesz mógł nazwać swojego Piksela. Kiedy już zapoznasz się z tekstem oraz dopełnisz pozostałych czynności “Kontynuuj”. 

 

Krok 5: W kolejnym oknie będziesz musiał wybrać sposób instalacji kodu piksela na swojej stronie internetowej. Do wyboru masz dwie opcje: „Zainstaluj kod ręcznie” oraz „Skorzystaj z usług partnera”. 

 

Instalacja poprzez wtyczki dedykowane poszczególnym platformom e-commerce

Jeśli wybrałeś opcję “Skorzystaj z usług partnera” po kliknięciu zobaczysz kilkanaście różnych serwisów na przykład: WordPress, Wix, Weblow, Shopyfy, czy WooCommerce. Za ich pośrednictwem połączysz swojego piksela. Najpopularniejszą metodą jest serwis WordPress. Możesz skorzystać z tej oficjalnej wtyczki, dzięki czemu nie będziesz musiał wprowadzać zmian w kodzie strony, ani instalować Menedżera Tagów.

 

 

Instalacja przez Google Tag Manager 

Jeśli go używasz, instalacja będzie szybka i prosta. Po prostu wybierz opcję “Zainstaluj kod ręcznie”. W następnej kolejności zobaczysz okno z fragmentem kodu, który należy skopiować.  

 

Instalacja manualna  

Jeśli nie używasz Menedżera Tagów ani nie korzystasz z usług partnerów, będziesz musiał wkleić kod swojej witryny nad znacznikiem w kodzie źródłowym witryny. Ta metoda jest najrzadziej wybierana, ponieważ w trakcie konfiguracji niezbędna będzie pomoc programisty, a zarządzanie Pikselem stanie się trudniejsze. Istnieje jeszcze opcja “Wyślij instrukcję deweloperowi w wiadomości e-mail”, jednakże, aby z niej skorzystać, będziesz musiał nawiązać współpracę z deweloperem. Jeśli zamierzasz konfigurować wszystko samodzielnie, Menedżer Tagów będzie najlepszą gwarancją, że wszystko zadziała. 

 

Jak sprawdzić, czy zainstalowany piksel Facebooka działa?

Zainstalowałeś? Czas sprawdzić, czy wszystko dobrze działa. Jest na to kilka sposobów. 

Testowanie zdarzeń

Sposób pierwszy to testowanie zdarzeń. Jest godny polecenia, jeśli masz dostęp do analizowanego piksela z poziomu Menedżera reklam. To narzędzie jest dokładne i wygodne w użyciu. Jak się nim posługiwać? 

  1. Wejdź w testowanie zdarzeń. W pierwszej kolejności znajdź Pixel Helper na “Troubleshoot pixel” albo wejdź w swojego piksela w Menedżerze reklam i kliknij “Informacje szczegółowe”. Narzędzie będzie po lewej stronie.

  2. Następnie wpisz adres strony, którą chcesz przetestować i kliknij “Otwórz witrynę.” 

  3. W nowej karcie wyświetli Ci się strona internetowa, którą możesz testować. Jeśli jest to strona - wizytówka testuj zaimplementowane zdarzenia takie jak Contact, a w sklepie prześledź całą ścieżkę zakupową od poznania asortymentu aż do finalizacji kupna, samodzielnie zmieniając liczbę produktów w koszyku oraz sposoby dostawy. 

  4. Możesz także kliknąć dowolne zdarzenie w Testowaniu zdarzeń, aby zobaczyć jego szczegóły. To bardzo przydatna opcja, szczególnie dla sklepów internetowych, gdzie trzeba sprawdzać, czy piksel zbiera niezbędne parametry do remarketingu dynamicznego. 

  5. Możesz w każdej chwili rozpocząć analizę od nowa, po prostu klikając “Usuń aktywność.” 

  6. Możliwe jest także filtrowanie zdarzeń według ich rodzaju i szczegółów aktywności poprzez przycisk “Filtruj”. 

  7. Po wykonaniu tych czynności wróć na kartę z Menedżerem Zdarzeń. Zobaczysz tam raport.

  8. Jeśli widzisz wywołane zdarzenia Piksela, wszystko działa tak, jak powinno. Jeśli jednak jest inaczej, czeka Cię ponowne przejście przez konfigurację.  

 

Narzędzie Diagnostyka

Kolejnym narzędziem, które pomoże Ci wyłapać błędy i nieprawidłowości, jest zakładka Diagnostyka, dostępna w szczegółach piksela. Została tak zaprojektowana, aby pokazywać problemy, które automatycznie wykrył Facebook, dlatego nie musisz regularnie sprawdzać pozostałych narzędzi. Jak z nim pracować? 

  1. Po kliknięciu na szczegóły swojego piksela ukaże się ikona informująca o błędzie w konkretnym zdarzeniu. Kliknij ją albo przejdź do zakładki “Diagnostyka”.

  2. W zakładce Diagnostyka wybierz opcję “Zobacz adresy URL, których dotyczy problem”.  

  3. Możesz także wysłać wiadomość o błędach do programisty. Facebook wysyła je automatycznie po wciśnięciu przycisku “Wyślij do dewelopera”. 

  4. Po zainstalowaniu Piksela dobrze jest upewnić się, że przed przystąpieniem do testowania, wszedłeś na stronę i samodzielnie wygenerowałeś w na niej ruch i wywołałeś kilka zdarzeń, tak aby Facebook miał szansę zapisać jakąś aktywność. 

  5. Teraz wejdź w Menadżera Zdarzeń (znajduje się w menu głównym), po czym wybierz odpowiedniego piksela. Jeśli widzisz wykres z danymi, piksel działa poprawnie. 

  6. A co jeśli nie? Najprawdopodobniej Piksel nie jest jeszcze aktywny. 

  7. Wtedy spróbuj kliknąć opcję “Zarządzaj integracjami” na prawo od wykresu. W oknie, które się pojawi, zobaczysz status Piksela z zieloną, abo z pomarańczową kropką i odpowiednim komunikatem, który podpowie Ci dalsze działania. 

  8. Jeśli piksel nie działa nadal, zaczekaj chwilę, być może kod zacznie działać z opóźnieniem. Jednak jeśli masz pewność, że na Twojej stronie jest ruch, spróbuj dokonać instalacji Piksela raz jeszcze. 

 

Wtyczka Facebook Pixel Helper

Trzecią metodą, aby zweryfikować czy Piksel Facebook działa poprawnie to instalacja wtyczki Facebook Pixel Helper. Dostępna jest jako rozszerzenie przeglądarki Chrome. Możesz znaleźć podobne aplikacje na przykład dla Firefoxa, ale te nie będą wspierane przez Facebooka. Jak zainstalować wtyczkę? Oto prosta instrukcja: 

  1. Kliknij opcję „Dodaj do Chrome”, a następnie zaakceptuj komunikaty w oknie wyszukiwarki.

  2. Możesz sprawdzić, czy Twój Piksel jest poprawnie zainstalowany. Jeśli ikona wtyczki w górnym pasku będzie szara, a po kliknięciu poinformuje o braku kodu, musisz sprawdzić poprawność instalacji.

  3. Natomiast jeśli ikona będzie niebieska, znaczy to, że Piksel został zainstalowany poprawnie. 

  4. A jak w takim razie przetestować zdarzenia z wtyczką? Postępuj podobnie jak w przypadku pozostałych sposobów, czyli: wejdź na swoją stronę i wykonaj akcję, którą ustawiłeś jako zdarzenie. Kolejny krok to kliknięcie ikony Pixel Helpera, aby sprawdzić szczegóły.

  5. Przy testowanym zdarzeniu powinien ukazać się ptaszek na zielonym polu. Jeśli zdarzenia nie ma na liście, sprawdź poprawność konfiguracji Piksela. 

 

Sześć najpopularniejszych problemów z pikselem Facebooka

  1. Liczba zakupów w sklepie wg Piksela jest większa niż rzeczywista. Możliwy powód: piksel zlicza zakupy więcej niż w jednym miejscu. Należy więc sprawdzić, czy zdarzenie Purchase odpala się prawidłowo w koszyku, albo w checkoucie, a nie podwójnie, czyli zarówno na thank you page, jak i podczas kliknięcia przycisku przejścia do płatności.

  2. Nieprawidłowa cena lub brak ceny produktu - w takim wypadku musisz skonfigurować takie parametry, jak cena, nazwa produktu czy kategoria produktu w swoim sklepie internetowym.  

  3. Brak oznaczenia waluty w produkcie - sprawdź czy dobrze wpisałeś symbol waluty. Pamiętaj, że w przypadku polski jest to PLN, a nie złoty. 

  4. Brak parametrów produktów w zdarzeniu Add to Cart - może się tak zdarzyć, jeżeli dodałeś zdarzenie dodania do koszyka poprzez konfigurator zdarzeń w ustawieniach piksela. Spróbuj wtedy zaimplementować zdarzenia tego typu poprzez Tag Managera albo poszukać odpowiedniej wtyczki. 

  5. Nie wszystkie istotne zdarzenia są monitorowane - sprawdź czy Piksel został poprawnie skonfigurowany.

  6. Zdarzenia nie odpalają się w odpowiednim momencie - podobnie jak wyżej, należy sprawdzić, czy wszystko poprawnie skonfigurowałeś.

 

 Teraz już wiesz, dlaczego reklamy na Facebooku nie mogą istnieć bez piksela! To narzędzie, które pomoże Ci osiągnąć lepsze wyniki w sprzedaży, ponieważ umożliwi przyciąganie nowych klientów, wyświetlanie reklam potencjalnym klientom, a także pomoże Ci monitorować ścieżkę zakupową użytkowników na każdym etapie. Mamy nadzieję, że wiesz także, jakie są sposoby, aby wdrożyć Piksela Facebooka. A jeśli samodzielna konfiguracja to wciąż dla Ciebie czarna magia, nie wahaj się i zwrócić do nas z prośbą o pomoc. Nasi specjaliści od social mediów z chęcią Ci pomogą! 

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.