Marketing automation w GetResponse
Chcesz wpłynąć na wzrost swojego e-commerce? Postaw na automatyzację z GetResponse!
Coraz więcej słyszysz o automatyzacji marketingu? Nic dziwnego! To bardzo praktyczne podejście, które pozwoli Ci maksymalizować zyski z działalności marketingowej. Dzięki funkcjonalnym narzędziom jest to bardzo proste. Jednym z nich jest GetResponse.
Chcesz dowiedzieć się więcej, czym jest i na czym właściwie polega automatyzacja marketingu? Przeczytaj ten wpis.
GetResponse - krótko o narzędziu
GetResponse to platforma umożliwiająca szereg działań w obrębie email marketingu. Dzięki niej możesz:
-
efektywnie zarządzać bazą kontaktów (np. tworzyć listy kontaktów, importować bazy z innych serwisów, budować listy dzięki narzędziom do mediów społecznościowych)
-
planować kampanie marketingowe (np. korzystać z kreatora i szablonów newsletterów, ustawiać autorespondery, tworzyć cykle automatyzacyjne, segmentować odbiorców, dostosowywać kampanie na podstawie testów A/B czy lead scoringu)
-
zarządzać procesami sprzedażowymi,
-
analizować wyniki i planować nowe strategie.
Warte zaznaczenia jest to, że GetResponse oferuje wersję darmową do 500 kontaktów. W jej ramach mamy możliwość podłączenia domeny, tworzenia formularzy zapisów i pop-up’ów, wysyłki 2500 newsletterów (/msc) i hostowania jednego landing page. To daje możliwość wstępnego przetestowania narzędzia i zorientowania się, która z opcji będzie najbardziej odpowiednia do naszych działań.
GetResponse - od czego zacząć?
-
Skonfiguruj domenę wysyłkową
Skonfigurowanie jej jest niezbędne do hostowania Twojego panelu użytkownika i logowania się na platformę. To właśnie ona dostarcza wiadomości do serwerów odbiorców, jednak - co ważne - nie stanowi adresu nadawcy (ten ustawisz bezpośrednio w polu nadawczym). Choć domena wysyłkowa zazwyczaj nie rzuca się w oczy, można ją sprawdzić w szczegółach wiadomości lub nagłówku.
-
Dodaj adres nadawcy i przeprowadź uwierzytelnianie
W zakładce Profil dodaj dane nadawcy, czyli swój adres e-mail oraz nazwę, które będą widoczne w skrzynkach Twoich odbiorców. Następnie nowy adres należy potwierdzić.
Niezbędnym krokiem jest także uwierzytelnianie, które zapewni wiarygodność Twojej domeny i zapobiegnie jej sfałszowaniu albo innemu niepożądanemu wykorzystaniu (np. podszywaniu się czy atakach typu phishing). Zacznij od ustawień SPF i DKIM. Aby dodatkowo się zabezpieczyć, możesz skonfigurować także DMARC.
-
Zintegruj narzędzie
Z listy dostępnych integracji wybierz narzędzia i usługi, z których korzystasz i połącz je ze swoim kontem GetResponse. Dzięki temu usprawnisz swoją pracę i wykorzystasz w pełni potencjał narzędzia.
-
Zaimportuj swoją bazę kontaktów
Posiadanie bazy kontaktów ze zgodą na komunikację marketingową to podstawa działań marketing automation. Jeśli masz już swoją bazę kontaktów, zaimportuj ją do narzędzia. Tutaj znajdziesz instrukcję.
Jeśli jeszcze jej nie posiadasz, zacznij od wdrożenia podstawowych automatyzacji lead generation, czyli tych mających na celu pozyskanie danych kontaktowych Twoich potencjalnych klientów wraz ze zgodą na komunikację marketingową.
-
Lead generation
Czas na pierwsze wdrożenia, które pomogą Ci zbudować, bądź rozbudować bazę kontaktów. Od czego zacząć?
Pop-up
Chcesz wpływać na użytkowników Twojej strony na podstawie akcji, które podejmują, wtedy, gdy są najbardziej skłonni do konwersji? Skonfiguruj uruchamianie automatycznych pop-upów - wyskakujących okienek z określoną przez Ciebie treścią (np. zachętą do zakupu, zapisania się do newslettera czy pozostawienia kontaktu).
Wyświetlanie pop-up’ów może odbywać się:
-
po określonym czasie spędzonym na stronie,
-
po przewinięciu strony (procentowy próg przewinięcia do wyświetlenia okienka możesz ustalić według własnych preferencji),
-
przy próbie wyjścia ze strony,
-
przy braku aktywności.
Pamiętaj - pop-up powinien zawierać formularz z możliwością zapisu do newslettera, dobry lead magnet (korzyść/pretekst do subskrypcji newslettera) oraz treść zgody marketingowej.
Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy
Formularz osadzony na stronie
Formularz osadzony na stronie także daje możliwość zapisu do bazy mailingowej, jednak nie jest zależny od wykonywanych akcji - jest stale widoczny w danym miejscu strony, użytkownik zawsze może do niego wrócić i dokonać zapisu. Takie formularze najczęściej umieszczamy na stronie głównej oraz np. na blogu. Powinien zawierać to samo, co pop-up (lead magnet oraz treść zgody marketingowej).
Kreator pop-up’ów i formularzy.
Zarówno jeśli chodzi o pop-up’y jak i formularze, GetResponse posiada dużą bibliotekę szablonów, z których możesz korzystać i dostosowywać je w zależności od swoich potrzeb.
Formularz zgody web push
Powiadomienia web push to kolejny kanał, który umożliwia Ci dotarcie do Twoich klientów. Uruchom prośbę o zgodę na jego wyświetlanie i zdobywaj nowych subskrybentów pushy. Formularze nie wymagają podawania adresu email.
Web push to dobry sposób na pierwszy kontakt z użytkownikami odwiedzającymi Twoją stronę i docieranie do osób spoza listy mailingowej.
Co dalej? - Podstawowe automatyzacje dla e-commerce w GetResponse warte uwagi
Plan automatycznego tagowania
Dzięki tej automatyzacji łatwiej spersonalizujesz komunikację ze swoimi odbiorcami. Co więcej – możesz używać tagów przy segmentowaniu bazy kontaktów oraz w zaawansowanym wyszukiwaniu.
Przykładowa automatyzacja: Podstawowy plan tagowania.
Wiadomość lub cykl wiadomości powitalnych
Zdobyłeś nową osobę do Twojej listy kontaktów? Działaj od razu - przywitaj ją i poinformuj, jakich treści (i jak często) może się od Ciebie spodziewać. Dzięki tym wiadomościom Twoja marka mocniej wejdzie w świadomość odbiorców, a to pozwoli uniknąć efektu zaskoczenia przy następnych mailingach.
W mailach powitalnych umieść wyraźne CTA do ciekawej (dla użytkownika) oferty. Dobrym pomysłem będzie także przesłanie kodu rabatowego na pierwsze zakupy.
Przykładowe dostępne szablony automatyzacji.
Wiadomość z ostatnio oglądanymi produktami
Jeśli masz dużo informacji o swoich użytkownikach, nie zawahaj się ich użyć. Doskonałym pomysłem na zwiększenie konwersji jest wysyłanie wiadomości z ostatnio oglądanymi przez użytkownika produktami i zachęcenie go do dokonania transakcji. Więcej o mechanizmie działania i warunkach, jakie muszą zostać spełnione, przeczytasz w artykule: 3 maile automatyczne, które musisz wdrożyć w branży e-commerce.
Kampania ratująca porzucony koszyk
Użytkownicy wchodzą na Twoją stronę, dodają do koszyka i… nie kupują? Ratuj porzucone koszyki - wysyłaj wiadomości z przypomnieniem i zachętą do sfinalizowania transakcji (między innymi chwytliwe CTA).
Przykładowe dostępne szablony automatyzacji.
Pamiętaj - jednym ze skuteczniejszych magnesów na klientów są także oferty specjalne i kuszące rabaty
Kampania win back
Chcesz odzyskać klientów, którzy odwiedzili Twoją stronę, a potem przez jakiś czas (sam ustalasz jaki) nie powracali? Skorzystaj z kampanii win back, która jest przypomnieniem o Twojej działalności.
Warto przypominać o sobie co jakiś czas, jednak bez przesadzonej natarczywości - to może skutkować anulowaniem subskrypcji lub oznaczeniem jako spam.
Więcej o tego typu kampaniach przeczytasz w tym artykule.
Wiadomości posprzedażowe
Po zakupie warto wysłać mail z podziękowaniem. Możesz do niego dołączyć np. kod rabatowy na kolejne zakupy. Nie wysyłaj jednak takiego maila bezpośrednio po zakupie – wtedy klient i tak otrzyma kilka wiadomości automatycznych (np. z potwierdzeniem ze sklepu czy potwierdzeniem płatności) – odczekaj min. 30 min.
Do komunikacji posprzedażowej zaliczamy także kampanie cross-sellingowe oraz up-sellingowe, które również warto zaimplementować na swoim koncie GetResponse. Więcej o nich przeczytasz tutaj.
Dlaczego warto wdrożyć GetResponse w e-commerce?
-
Oszczędność czasu i maksymalizacja wyników
Dzięki możliwości szybkiego generowania i automatycznego wysyłania spersonalizowanych wiadomości kilkugodzinną pracę kilkunastu osób wykonasz sam w kilka chwil. Odpowiedni komunikat skierowany do odpowiedniego odbiorcy w odpowiednim czasie - to Twój klucz do sukcesu. Pomoże Ci w tym GetResponse.
-
Budowanie relacji z klientem
Dzięki odpowiedniemu przekazowi (opartemu na danym segmencie odbiorców), spersonalizowanej komunikacji (jeden do jednego), a także produktom i obsłudze wysokiej jakości wzrasta lojalność klientów do Twojej marki. Powracający, lojalny klient to skarb dla każdego biznesu.
-
Wzrost konwersji i optymalizacja sprzedaży
Kampanie automatyczne, takie jak na przykład ratowanie porzuconych koszyków, przekładają się na wyższe współczynniki konwersji i wzrost sprzedaży. Działania z zakresu marketing automation pomagają także rozbudować bazę leadów, skrócić proces sprzedażowy czy zwiększyć średnią wartość transakcji.
-
Mierzalność działań marketingowych
GetResponse to narzędzie, które pomaga mierzyć Twój marketing - a to za pomocą pomiarów ROI i efektywności wszystkich działań marketingowych (prowadzonych w ramach platformy). Dzięki temu działasz na konkretnych danych i KPI.
-
Optymalizacja kampanii marketingowych
Dzięki dostępnym danym możesz analizować skuteczność swoich działań i stale je usprawniać, a także eliminować potencjalne błędy - co wpływa na wzrost skuteczności.
Powyższy artykuł wskazuje podstawowe automatyzacje, które warto wdrożyć w e-commerce. Jest tego sporo, ale nie zniechęcaj się – GetResponse oferuje szablony, które możesz dostosować do swoich potrzeb. To znacznie ułatwi Twoją pracę i zaoszczędzi cenny czas, a dodatkowo - a może przede wszystkim - znacznie wpłynie na wzrost wyników działań marketingowych!
Potrzebujesz pomocy profesjonalistów? Nie wahaj się dłużej, skaluj swój biznes! Zapraszamy do kontaktu!