Rozszerzenia Google Ads - zwiększ skuteczność swoich reklam
Data aktualizacji: 19.02.2024
Chcesz zwiększyć skuteczność swoich reklam w Google Ads? Poznaj moc rozszerzeń, które mogą diametralnie zmienić efektywność Twoich kampanii.
Prowadząc działania marketingowe w Google Ads, zawsze poszukujemy rozwiązań, które pomogą nam zwiększyć skuteczność i wydajność reklam. Oprócz większej liczby kliknięć zależy nam na kliknięciach wysokiej jakości, które z większym prawdopodobieństwem dokonają konwersji na naszej stronie. Pomóc w tym mogą rozszerzenia Google Ads, zwane też od niedawna komponentami reklam.
Czym są komponenty reklam Google Ads?
Komponenty reklam pozwalają na dodanie dodatkowych informacji do reklam Google Ads w odpowiedzi na zapytanie użytkownika, dzięki czemu stają się bardziej atrakcyjne i pomagają przekonać potencjalnego klienta do kliknięcia. Ponadto zajmują więcej miejsca w wynikach wyszukiwania, przez co stają się jeszcze bardziej widoczne. Większa liczba kliknięć prowadzi z kolei do zwiększenia współczynnika klikalności - CTR, nawet o kilka procent. Lepszy ranking reklamy, jaki możemy dzięki temu uzyskać od Googla, pomaga obniżyć koszty kliknięcia - CPC.
Czy dodanie komponentów reklam Google Ads jest płatne?
Dodawanie komponentów do reklam jest bezpłatne. Koszty ponosimy tylko w momencie, gdy użytkownik kliknie komponent w opublikowanej reklamie, czyli na stronie wyników wyszukiwania. Opłaty naliczane są w sposób standardowy – tak jak w przypadku klasycznych reklam. Wyjątek stanowią kliknięcia ocen sprzedawcy, za które nie są pobierane opłaty. Gdy użytkownik zadzwoni przy użyciu ikony połączenia lub pobierze aplikację, naliczona zostanie opłata jak za zwykłe kliknięcie. Google Ads nalicza opłaty za maksymalnie 2 kliknięcia na wyświetlenie każdej reklamy i jej komponentów.
Istnieją dwa typy komponentów: ręczne, które wymagają konfiguracji oraz automatyczne, które są dodawane przez Google, jeśli przewiduje on, że poprawią skuteczność reklamy.
Rodzaje rozszerzeń informacji reklam Google Ads
Rozszerzenia lokalizacji
Rozszerzenia lokalizacji pomagają użytkownikom znaleźć adres firmy, mapę z lokalizacją lub odległość do miejsca docelowego. Mogą również obejmować numer telefonu lub przycisk połączenia dla użytkowników mobilnych. To rozszerzenie wyświetla się w różnych formatach - zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerach w sieci wyszukiwania i reklamowej, YouTube oraz w Mapach Google. Jest idealne dla każdej firmy, która opiera się na konwersjach offline, w tym między innymi dla restauracji czy sklepów stacjonarnych.
Rozszerzenia połączeń
Rozszerzenia połączeń ułatwiają użytkownikom wykonywanie połączeń bezpośrednio z reklamy. Zawierają one numer telefonu w CTA typu „kliknij, aby połączyć” w reklamie na urządzeniach mobilnych. Konwersje te są śledzone, co pozwala mierzyć wartość reklam na podstawie liczby wygenerowanych przez nie połączeń telefonicznych. Istnieje możliwość wyświetlenia tego rodzaju rozszerzenia tylko w godzinach pracy danej firmy - korzystając z opcji zaawansowanych i harmonogramu reklam.
Rozszerzenia połączeń można dodać ręcznie lub jako rozszerzenie automatyczne.
Rozszerzenia linków do podstron
Linki do podstron to dodatkowe linki, jakie możemy dodać do reklamy Google Ads. Pozwalają przejść użytkownikom do konkretnych podstron, takich jak na przykład podstrona z danymi kontaktowymi do firmy lub podstrona, na której znajdują się informacje o aktualnej promocji. Ułatwienie użytkownikom znalezienia dokładnie tego, czego szukają, może znacznie zwiększyć CTR. Często wykorzystują je witryny e-commerce, kierując klientów do stron określonych kategorii.
Rozszerzenie to wyświetlane jest w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej oraz na YouTube.
Aby wyświetlały się w sieci wyszukiwania, należy dodać minimum 2 linki do podstron w reklamach na desktopy i minimum 1 w reklamach na urządzenia mobilne. Na komputerze może wyświetlać się maksymalnie 6 linków do podstron, natomiast na urządzeniach mobilnych maksymalnie 8 linków. W kampaniach wideo linki widoczne są tylko pod odpowiednimi reklamami na urządzeniach mobilnych, przed filmem na YouTube, w jego trakcie lub po nim. Należy dodać minimum 2 linki, aby były wyświetlane w reklamie, a maksymalna ilość, jaka może zostać wyświetlona, wynosi 4.
Można je dodawać ręcznie lub dynamicznie jako rozszerzenie automatyczne.
Rozszerzenia informacji
Wyświetlane są pod reklamą tekstową w sieci wyszukiwania w formie nagłówka, wybranego z listy Google Ads (np.: “Marki” oraz stworzonej listy (np.: “Adidas, Nike, Puma”). Dostępne nagłówki to: Udogodnienia, Marki, Kursy, Kierunki studiów, Miejsca docelowe, Polecane hotele, Ubezpieczenia, Modele, Okolice, Usługi, Programy, Style, Typy.
Rozszerzenia informacji wyświetlane są w reklamach na komputerze i mogą się wyświetlić maksymalnie 2 nagłówki naraz, natomiast w wersji na urządzenia mobilne - tylko jeden.
Mogą być dodawane ręcznie lub dynamicznie jako rozszerzenie automatyczne.
Rozszerzenia objaśnień
Rozszerzenia te to szczegółowe informacje podkreślające kluczowe punkty firmy czy oferowanych produktów i usług, np.: “Bezpłatna dostawa”.
Wyświetlać może się maksymalnie 10 takich rozszerzeń, a ich liczba jest zależna od odstępów między znakami, przeglądarki, w której wyświetla się reklama i używanego urządzenia. Na komputerze są rozdzielone kropkami i umieszczone w jednym wierszu, a na urządzeniach mobilnych zawijają się, tworząc akapit. Kolejność objaśnień, ich długość oraz skuteczność mają wpływ na to, ile z nich się pojawia i czy w ogóle się wyświetlą.
Rozszerzenia objaśnień można dodać ręcznie lub automatycznie jako objaśnienie dynamiczne.
Rozszerzenia cen
Rozszerzenia te pozwalają informować użytkowników o cenach produktów lub oferowanych usług, zanim jeszcze klikną w reklamę i przejdą na stronę oraz kierować potencjalnych klientów bezpośrednio na stronę produktu z poziomu reklamy tekstowej w sieci wyszukiwania. Mają one postać maksymalnie 8 kart, które użytkownicy mogą wyświetlać, aby zobaczyć inne opcje i ceny oferowanych produktów.
Rozszerzenia promocji
Rozszerzenie to służy do informowania o wyprzedaży i promocjach. To ukłon w stronę użytkowników poszukujących najlepszych ofert. Pojawia się pod reklamą i zawiera pogrubioną ikonę ceny lub ofertę wyróżniającą się na tle reklamy. Można wyświetlić maksymalnie do 2 wierszy tekstu, aby zapewnić użytkownikom więcej informacji. Rozszerzenie może uwzględniać zniżkę procentową lub pieniężną, zawierać kod rabatowy do wykorzystania w trakcie zakupów i czas trwania promocji.
W ramach rozszerzenia promocji można skorzystać ze święta lub wydarzenia specjalnego dostępnego w określonych dniach wybierając odpowiednią “Okazję”. Dostępne są mi.in.: Boże Narodzenie, Czarny Piątek czy Dzień Matki. Komponenty, które powiązane zostaną z danym świętem, mają pierwszeństwo wyświetlania na tle innych.
Rozszerzenia aplikacji
Rozszerzenia aplikacji pozwalają udostępnić w reklamie link do sklepu z aplikacjami (Google Play lub App Store), z którego można pobrać daną aplikację, jednocześnie umożliwiając śledzenie pobrań. Widoczne są tylko na urządzeniach mobilnych w ramach kampanii w sieci wyszukiwania.
Rozszerzenia formularza kontaktowego
Najnowsze rozszerzenia Google Ads - rozszerzenia formularzy kontaktowych - eliminują potrzebę wypełniania przez użytkowników formularza na stronie docelowej, umożliwiając im przesłanie danych kontaktowych bezpośrednio z reklamy.
Formularze mogą być wyświetlane zarówno w kampanii w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej oraz w kampanii Discovery i wideo (wersja beta).
Rozszerzenia są doskonałym narzędziem na zwiększenie liczby kliknięć, pozyskania większej liczby użytkowników odwiedzających stronę i realizujących cenne dla danej firmy cele w postaci konwersji, pozwalającym na jednoczesne zwiększenie jakości reklam i obniżenie kosztów kampanii tak, aby w pełni wykorzystać dostępny budżet. Ich różnorodność pozwala na zastosowanie w każdej dziedzinie bez względu na branżę.
Jeśli chciałbyś wdrożyć odpowiednie rozszerzenia także w swoich reklamach, skontaktuj się z nami! Nasi specjaliści sprawią, że Twoje kampanie będą nie tylko bardziej efektywne, ale także dostosowane do specyfiki Twojego biznesu. Wykorzystując naszą wiedzę i doświadczenie, dobierzemy takie rozszerzenia, które najlepiej odpowiedzą na potrzeby rynku oraz oczekiwania Twoich klientów.
Źródła:
https://support.google.com/google-ads/answer/6280012?hl=pl (dostęp z dnia 19.02.2024)
https://support.google.com/google-ads/answer/7331111?sjid=2683172211740652264-EU&visit_id=638439264473200220-3258199300&rd=1&hl=pl (dostęp z dnia 19.02.2024)
autor artykułu
Izabela Mazowiecka
PERFORMANCE SPECIALIST