Case study – branża chemiczna, chemia budowlana
O Kliencie
Naszym klientem jest polska marka specjalizująca się w produkcji asortymentu chemii budowlanej - preparatów niezbędnych zarówno przy budowie, jak i remoncie domów oraz obiektów użytkowych. W tym między innymi:
-
farb i tynków dekoracyjnych,
-
impregnatów, bejce do drewna.
Firma posiada wewnętrzny dział badawczo-rozwojowy, gdzie udoskonala receptury swoich produktów. W taki sposób, by z jednej strony wyróżniały się zarówno przyciągającą uwagę estetyką, jak i trwałością, z drugiej zapewniały bezpieczeństwo oraz łatwość w aplikacji.
Produkty sygnowane logo klienta od lat dostępne są w największych sieciach budowlanych w Polsce: Castorama, Leroy Merlin czy OBI.
Specyfikacja branży
W przypadku promocji produktów z chemii budowlanej oraz akcesoriów remontowych kampanię targetujemy na osoby będące w trakcie lub planujące odrestaurowanie, czy wykończenie mieszkania / domu. U naszego klienta zdecydowanie najczęściej zakupu dokonywały osoby z przedziału wiekowego 25-34 i nieznacznie częściej były to kobiety, niż mężczyźni.
W przypadku tego Klienta nie mogliśmy skoncentrować się na osiągnięciu jednorazowej konwersji dla danego użytkownika; remont mieszkania to nieodłączne następstwo jego posiadania. Musieliśmy założyć, że nasz odbiorca po kilku latach będzie chciał przeprowadzić go ponownie, a potrzebne materiały kupić już nie w przypadkowo wybranym, ale starannie wyselekcjonowanym - zaufanym - sklepie.
Wyzwanie
Z naszym Klientem współpracujemy od grudnia 2018 roku, koncentrując się na dynamicznym rozwojem nowej ścieżki zakupowej dla produktów klienta - bezpośrednio od producenta, za pośrednictwem strony internetowej.
Cele
-
Zbudowanie świadomości marki.
-
Sprowadzanie fanów marki bezpośrednio do producenta.
-
Generowanie przychodów.
Realizacja
Mając na uwadze specyfikację branży oraz jasny cel, którym była sprzedaż - zdecydowaliśmy się na rozwiązania, które uważaliśmy za najrozsądniejsze już na początku współpracy. Utworzyliśmy kampanie Google Ads: tekstowe ściśle odpowiadające na potrzeby odbiorców oraz zakupową, na jakiej podstawie mogliśmy oceniać potencjał sprzedażowy indywidualnie dla każdej z grup produktów tworzących ofertę klienta.
Dzięki stałemu monitoringowi efektywności realizowanych działań odnaleźliśmy, a następnie wdrożyliśmy kolejne rozwiązania, które pozwoliły na przeskalowanie wyników kampanii. Zwiększyć koszty, przy jednoczesnym wzrośnie generowanych przychodów.
Z kolei szczegółowa analiza zgromadzonych danych dotyczących wyników zarówno kampanii Google Ads, jak i całego sklepu (z naciskiem na zachowania zakupowe odbiorców) pozwoliła nam, po konsultacjach z Klientem, wyodrębnić 3 główne kategorie produktów klienta - cieszące się wysokim zainteresowaniem wśród konsumentów w okresie wiosennym:
-
szklarnie ogrodowe,
-
technorattan,
-
impregnaty ogrodowe.
Dodatkowa promocja tego asortymentu spowodowała ogromne wzrosty w wynikach kampanii. Co pozytywnie wpłynęło również na pozostałe działania Google Ads; większy ruch na stronie, oraz wzrastająca liczba transakcji wspierała nasze ustawienia, które głównie bazują na sztucznej inteligencji.
Przychody uzyskane dla sklepu w okresie od stycznia do lipca 2020. Od początku marca przychody widocznie wzrosły, a w kolejnych miesiącach utrzymywały się na wysokim poziomie.
Efekty
-
Wzrost przychodów o 109,72% (w ciągu 3 miesięcy od marca do maja)
-
Wzrost efektywności kampanii o 37,63% (kwiecień-maj, w porównaniu do marca)
W marcu wprowadziliśmy najwięcej zmian w kampanii. Tym samym w ciągu kolejnych 3 miesięcy zwiększyliśmy przychody naszego Klienta o 109,72%, przy czym nie był to efekt znacznego zwiększenia wydatków na reklamę. Te wzrosły jedynie o 5,34%.
Uzyskanie tak satysfakcjonujących wyników kampanii to przede wszystkim zasługa przemyślanego zarządzania budżetem - inwestycji we właściwie dobrane formaty reklam - oraz odpowiedniej optymalizacji. Koncentrując się na sezonowości produktów, w kwietniu i maju kampania przyniosła sprzedaż wyższą o 37,63% w porównaniu do marca, kiedy zanotowano pierwsze rekordowe wyniki sprzedaży w 2020 roku.
Podsumowanie
Kampania zrealizowana dla klienta bardzo dobrze pokazuje, jak istotną rolę we współpracy pomiędzy agencją a Klientem odgrywa dobra relacja na linii specjalista - sprzedawca. Wymiana poglądów, która pozwala na odnajdywanie i zrozumienie konkretnych sytuacji, kiedy odbiorca ma kontakt z produktem, zaowocowała efektywną kampanią, której wyniki rosły wraz przez cały okres prowadzenia działań optymalizacyjnych.
Chcesz zwiększyć potencjał sprzedażowy swoich produktów i osiągać większe przychody przy redukcji kosztów działań marketingowych do niezbędnego minimum?
Skontaktuj się z nami! Nasi certyfikowani specjaliści od kampanii Google Ads zaproponują rozwiązania najkorzystniejsze dla Twojego biznesu, a przy tym dostosowane do specyfiki zarówno branży, w jakiej działasz, jak i Klientów, na jakich najbardziej Ci zależy.
Rozmowa nie zobowiązuje do współpracy.