Claim - ważny towarzysz marki. I kropka!

Sklep internetowy
Dodano 23.02.2021

Czy da się przedstawić esencję marki poprzez krótkie hasło, a nawet dwa słowa? Dowiedz się czym jest claim!

Slogan brandingowy, deskryptor, tagline, baseline, claim - kilka określeń, jeden cel: przedstawienie wartości brandu, jego tożsamości i cech.

 

Czym jest claim?

Zapewne bez problemu zidentyfikujesz marki, przy logo których widnieją takie hasła, jak:

  • Das Auto.

  • Think different

  • Codziennie niskie ceny

  • I’m lovin’ it

  • Ponieważ jesteś tego warta

  • Just do it

  • Chce się Ż

Przedstawione wyżej zwroty to właśnie przykłady claimów - zarówno polskich, jak i zagranicznych. 

Mówi się, że deskryptory są na stałe “przyklejone” do logotypów. Nie są one hasłami czy sloganami reklamowymi - te przypisane są najczęściej do konkretnej reklamy lub kampanii. Slogan brandingowy stanowi stałe uzupełnienie nazwy marki informujące o jej działalności, jej werbalną wizytówkę.

Można zatem stwierdzić, że claim jest zestawieniem i podsumowaniem tożsamości i esencji firmy, czyli jej wartości, która może być wyrażona funkcjonalnie, emocjonalnie i wizerunkowo.

 

Jaka jest rola claimów?

W skrócie - ich celem jest doprecyzowanie istoty działalności przedsiębiorstwa, budowanie jego wizerunku i dotarcie do grupy docelowej na bazie przyjętego pozycjonowania.

W zależności od potrzeb, baseline może mieć jednak bardziej uszczegółowioną rolę, na przykład:

  • tłumaczyć nazwę,

  • zmiękczać przekaz nazwy,

  • dookreślać misję,

  • stanowić wezwanie klienta do działania - CTA (call to action).

Aby baseline danego biznesu miał szansę zapisać się w świadomości odbiorców, istotne jest używanie go w wielu punktach kontaktów (tzw. touchpoints).

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Skontaktuj się

 

Idealny slogan brandingowy

Najważniejsze jest to, by odbiorca po zapoznaniu się z claimem marki, od razu mógł rozpoznać co dana firma ma mu do zaoferowania. Aby tak się stało, tagline musi być precyzyjnie dopasowany do jej nazwy, loga, a także strategii marketingowej.

Jeśli chcesz stworzyć dobry slogan brandingowy, musisz sobie najpierw odpowiedzieć na kilka pytań:

  • Jak Twoja marka ma być postrzegana? Jakie jest jej pozycjonowanie? 

  • Jakie główne wartości oferuje?

  • Jaka jest unikalna cecha przedstawianej oferty?

  • Czym działalność Twojego biznesu odróżnia się od konkurencji?

Dopiero po zebraniu na nie odpowiedzi można wytyczyć drogę, na którą wskazywać ma claim.

Dobrze zbudowany tagline jest adekwatny do grupy docelowej i dopasowany do elementów brandingu, a także chwytliwy (zapadający w pamięć) i wpływający na emocje odbiorcy. Charakteryzuje go oryginalność i ponadczasowość. Stanowi swego rodzaju obietnicę tego, jakimi wartościami kieruje się dana firma, przekładając je na oferowane produkty czy usługi.

 

Tagline na przykładzie Fabryki e-biznesu - agencji interaktywnej

Claim Fabryki e-biznesu nie pozostawia złudzeń. 

Marketing. I kropka!

Stanowi definitywne postawienie “kropki nad i”. Oczywiście nad “i” marketingu!

 

Choć zawarty w nazwie firmy “e-biznes” niejedno ma oblicze, nasz slogan brandingowy trafnie go uszczegóławia i przybliża istotę działalności spółki, stając się jednocześnie synonimem dobrego, uczciwego i skutecznego marketingu. A dokładniej e-marketingu.

Budowanie świadomości marki wśród jej odbiorców jest procesem długotrwałym. Aby mógł zakończyć się sukcesem, ważne jest spójne podejście do wszystkich elementów działań marketingowych. 

To samo dotyczy etapu powstawania claimu, czyli hasła, którego celem jest przedstawienie wartości biznesu. Skutecznie spełni on swoje zadanie, jeśli będzie ściśle powiązany z innymi elementami komunikacji marketingowej. I kropka!

 

 

Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat reguł budowania świadomości marki i powierzyć to zadanie profesjonalistom, skontaktuj się z nami

Rozmowa nie zobowiązuje do współpracy.

Wypełnij brief

Wypełnij brief’a i poznaj naszą ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.