bądź na bieżąco
Zapisz się do naszego newslettera BLOG’owego
Zgadzam się na otrzymywane komunikatów marketingowych drogą mailową od FEB

Dlaczego nie stać Cię na tanie SEO?

GooglePorady
Dodano 03.06.2019

Choć czasy pozycjonowania„zaefekt” dawno minęły, ta forma rozliczenia wciąż wzbudza szerokie zainteresowanie. Dzisiaj, by osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, nie wystarczy zdobyć(czytaj:kupić) kilkaset linków z niskiej jakości stron zapleczowych, katalogów czy precli – najlepiej z dokładnym anchor tekstem w postaci pozycjonowanego słowa kluczowego.

Walka z Google

Google wypowiedziało wojnę pozycjonerom, starającym się sztucznie manipulować wynikami wyszukiwania. Najskuteczniejszą bronią okazały się Panda i Pingwin: algorytmy tylko z nazwy przypominające sympatyczne czarno-białe zwierzaki. Skończyły się czasy sztucznego nasycania stron słowami kluczowymi, ukrytych białych teksów na białym tle, linkowania„czymi skąd popadnie”. Teraz…

Liczy się jakość!

Jakość i praca nad stroną. Zamiast zdobywania 100 linków wątpliwej jakości, wystarczy kilka(niekiedynawet jeden) dobrej. Tutaj kluczową rolę odgrywa wiarygodne źródło, tj. strona docelowa, z której link może pozyskać wąskie grono osób(np.Wikipedia).

Jeszcze kilka lat temu do pozycjonowania strony wystarczyły:

  • darmowe katalogi,
  • publikacje wątpliwej jakości artykułów(często,nieczytelnych) z linkami, umieszczanych na stronach zapleczowych – których nawet nikt nie czytał.

Obecnie korzystanie ze źródeł tego typu może przynieść więcej szkód, niż pożytku.

„Jeszcze nic nie zrobili, a chcą abonament”

Abonament pozwala na podejmowanie odpowiednich działań już od samego początku współpracy. Wysoką jakość usług zapewnia odpowiedni budżet. Ostatecznie, SEO to jedna z gałęzi marketingu, w którym zysk napędzany jest przez inwestycję.

Audyt SEO to podstawa skutecznych działań

Pierwszym krokiem działań SEO zawsze powinien być kompleksowy audyt strony, a następnie jej optymalizacja. Nawet dla małej witryny przygotowanie takiego dokumentu to cały dzień pracy – potrzebnych jest minimum 8 godzin, by precyzyjnie zanalizować stronę wraz ze wszystkimi jej podstronami. Należy również zadbać o użytkowników odwiedzających stronę, a co za tym idzie – optymalizować ją nie tylko pod kątem użyteczności i wygody, ale również realizacji założonych celów biznesowych.

Wysokie pozycje to tylko połowa sukcesu. SEO koncentruje się również na budowaniu widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania. Sam proces zdobywania linków musi być różnicowany; schematyczność w linkowaniu jest karalna i z łatwością wychwytywana przez algorytmy Google, nie wspominając o sztabie doświadczonych ekspertów.

Kompromis

Jeśli zraziłeś się do działań agencji SEO, nie chcesz ponosić dużych kosztów od samego początku współpracy – wysłuchaj propozycji kompromisu. Zamiast dużego abonamentu, możesz rozliczać się w oparciu o hybrydę, czyli abonament w połączeniu z efektami. Te mogą przyjąć postać m.in.:

  • pozycji,
  • ruchu,
  • sprzedaży,

Przedstawiony scenariusz współpracy to rozwiązanie„win-win”.Agencja ma pieniądze na realizowanie założonego planu, od samego początku w jak najlepszy sposób. Natomiast Ty nie musisz od razu inwestować dużych pieniędzy – wzrost kosztów przyjdzie wraz z efektami.

Tanie – drogie SEO

SEO jest jedną z najtańszych form pozyskiwania wartościowego ruchu na stronie. Jednak„najtańsze”nie oznacza„bezpłatnei korzystne”. Trudno jest oczekiwać spektakularnych efektów działań, jeżeli miesięczny budżet zamyka się w kilkuset złotych. Nie jest niespodzianką, że niska cena idzie w parze z niską jakością: zdobywanych linków, audytu strony, strategii działań. Warto o tym pamiętać i przemyśleć korzyści płynące z SEO w dłuższej perspektywie, jako że czas jest kluczowym czynnikiem wpływającym na sukces marketingu w wyszukiwarkach.

autor artykułu

Dominik Niedźwiecki
Specjalista ds. SEO

Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.