3 maile automatyczne, które musisz wdrożyć w branży e-commerce

Dodano 14.12.2020

Przygotowujesz strategię marketingową dla e-commerce i zastanawiasz się, jakie maile automatyczne wysyłać odbiorcom? Podpowiadamy!

 

Coś więcej o mailach automatycznych… 

W dzisiejszych czasach maile automatyczne są nieodzownym elementem działań sprzedażowych w Internecie. Czy wyobrażasz sobie, jak utrudniona byłaby sprzedaż w tym kanale, gdyby ten sposób komunikacji nie istniał? Na szczęście tak nie jest! Zarówno współczesne systemy do automatyzacji marketingu, jak i zaawansowane CRM-y dają nam bogate możliwości przygotowywania takich wiadomości. 

Ich treść i kreacja jest dowolna, zaś reguły odpowiadające za ich realizację zależą zazwyczaj od możliwości technicznych danego narzędzia, a także… wyobraźni osoby, która je tworzy. Poznaj 3 najbardziej rekomendowane przez nas maile automatyczne, o których skuteczności przekonujemy się w comiesięcznych raportach z działań dla naszych klientów

 

1. Mail ratujący porzucony koszyk, czyli tzw. must have

Dlaczego must have? 

Aż 67% utworzonych na ścieżce zakupowej koszyków zostaje porzucanych. W momencie gdy klient wykazał wyraźną chęć dokonania zakupu, tj. utworzył konto, podał swoje dane, rozpoczął proces płatności i z jakiegoś powodu opuścił stronę sklepu, do akcji powinien wkroczyć właśnie ten rodzaj maila. 

I to nie „byle jak” przygotowany, ale posiadający angażujący, a przy tym łatwo zrozumiały przekaz, wyraźne zdjęcie produktu, którego dotyczy oraz chwytliwe CTA, np. „Produkt X stęsknił się za Tobą. Wróć po niego!”. Zalecany czas wysyłki tego rodzaju wiadomości to 24-48 godzin (po porzuceniu koszyka). Jeżeli system na to pozwala, warto również dostosować porę wysyłki do tej, w której dany klient zazwyczaj najchętniej otwiera wiadomości. 

Dobrą praktyką jest dodanie w wiadomości kodu rabatowego, który powinien realnie zwiększyć szansę na uratowanie koszyka. Minusem tej strategii jest fakt, iż przebiegły klient może wykorzystywać tę wiedzę w przyszłości i przy kolejnych zakupach korzystać z dodatkowego rabatu. Jest to zatem kwestia, którą warto pozostawić do rozstrzygnięcia osobie zarządzającej sklepem. 

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Skontaktuj się

 

2. Mail z ostatnio oglądanymi produktami

Jest to równie ważny rodzaj maila automatycznego, którego zadaniem jest zwiększanie współczynnika konwersji w danym sklepie internetowym. Jak sama nazwa wskazuje, zamysł jest prosty – monitorowany klient odwiedza stronę sklepu, ogląda produkty, które go interesują i…wychodzi. 

Naszym zadaniem jest przywrócenie go do sklepu poprzez zaprezentowanie ostatnio oglądanych produktów – przy pomocy atrakcyjnej treści. Co więcej – zachęcenie do dokonania transakcji. Z technicznego punktu widzenia, ważnym elementem podczas tworzenia reguły wywołującej wysyłkę takiego maila jest wykluczenie pojawienia się aktywnego koszyka. To właśnie różni go od wyżej omawianego maila ratującego koszyk. 

Po spełnieniu opisanych warunków zainteresowana osoba staje się jednym z przyszłych odbiorców tego maila. Kwestia umieszczenia rabatu jest rozpatrywana na tej samej zasadzie, jak w przypadku maila ratującego porzucony koszyk – według uznania osoby decyzyjnej. 

Ile wynosi czas, po którym system powinien dokonać wysyłki? Również jest to kwestia do ustalenia według własnych preferencji. Mogą być to 3 godziny, a może być to 24-48 godzin, podobnie jak w przypadku maila ratującego koszyk.

 

Mail kierowany do użytkowników nieaktywnych

To mail wysyłany w ramach tzw. kampanii Win Back. Jej głównym celem jest reaktywacja klientów, którzy odwiedzili w przeszłości stronę sklepu, a następnie przez „x” dni (długość tego okresu jest zależna od preferencji osoby zarządzającej sklepem) nie dokonali zakupu oraz nie odwiedzali ponownie sklepu. 

Mail ten również powinien zawierać ciekawie sformułowany, jasny przekaz zakończony zachęcającym CTA. Może nim być informacja nowościach bądź o nowej akcji promocyjnej. W tytule wiadomości mogą pojawić się zwroty takie jak np.: 

  • „Nie zapominaj o nas”, 

  • „Zapomniałeś o nas? Smutno tu bez Ciebie!”

  • „Dawno Cię u nas nie było” itp. 

Wysyłkę tego typu, w przypadku kontynuowanej nieaktywności klienta, warto powtarzać. Należy jednak pamiętać o tym, aby nie przesadzać z częstotliwością takich wiadomości. Wysyłanie jej kilka razy w miesiącu nie przyniesie pożądanego efektu, a nawet może doprowadzić do sytuacji, w której klient oznaczy nas jako spam bądź odsubskrybuje newsletter.

Podsumowując, maile automatyczne stały się nieodłącznym elementem współczesnej, skutecznie prowadzonej kampanii marketingowej. Pozwalają one na dotarcie do odpowiednich użytkowników, w odpowiednim czasie, z odpowiednią treścią. Dzięki czemu wyróżniają się znacznie wyższą skutecznością od klasycznych newsletterów kierowanych z jedną treścią do stałej grupy odbiorców. 

 

Jeżeli nie posiadasz wdrożonych wyżej wymienionych maili automatycznych, nie wiesz jak to zrobić lub najzwyczajniej w świecie chcesz oddać to w ręce specjalistów to skontaktuj się z nami! Nasi pracownicy zajmujący się na co dzień automatyzacją marketingu, contentem oraz kampaniami e-mailowymi służą kompleksową pomocą ☺

Pamiętaj! Rozmowa nie zobowiązuje do współpracy.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.