Black Friday za pięć dwunasta

Dodano 29.10.2021

Już 26 listopada wypada tegoroczne święto zakupów! Sklepy internetowe przygotowują się na to już od dłuższego czasu, a Ty? Jeśli zaspałeś, mamy dla Ciebie kilka szybkich rad na ostatnią chwilę!

Dla kupujących Black Friday to szansa na zdobycie produktów w atrakcyjnych cenach. Sprzedający jak co roku mają jednak nadzieję na rekordowe utargi. Wartość sprzedaży w tym okresie potrafi osiągać nawet 160% zwykłego obrotu[1]. Żeby jednak do tego doszło, warto odpowiednio się przygotować. Według raportu opracowanego przez Shoper, tylko ok 11,2% sklepów internetowych nie planuje podejmować akcji związanych z Black Friday[2].

 

Kiedy będzie Black Friday 2021

Obecnie, odnosząc się do Black Friday, zwykle mamy na myśli okres, a nie pojedynczy dzień. Wzmożona aktywność Klientów i podwyższona sprzedaż rozkładają się na ok. tydzień. Dzięki odpowiedniej komunikacji i ofercie, okres ten może być jednak rozciągnięty nawet do kilku tygodni. Dodatkowo tuż po Black Friday przypada Cyber Monday, czyli święto sprzedaży gier i elektroniki.

  • Black Friday 26 listopada 2021

  • Cyber Monday 29 listopada 2021

 

To już? Przygotowania za pięć dwunasta 

Czasu pozostało naprawdę niewiele, ale to czy zdążysz skorzystać z tegorocznego peaku sprzedażowego nadal zależy od Ciebie. Jeszcze nie wszystko stracone! Oto kilka błyskawicznych patentów, które pozwolą Ci wykorzystać magiczny piątek, nawet jeśli w tym roku trochę przegapiłeś moment. Skupmy się na tym co można zrobić szybko, niedużym nakładem środków.

 

Za 5 dwunasta zadbaj o asortyment

 OK – to nie jest takie proste, wybór produktów i zatowarowanie to proces, a nie szybka akcja, ale bez tego nic nie zdziałamy. Upewnij się, że Twoje bestsellery są na swoim miejscu.

 

Za 4 dwunasta pomyśl o rabatach

Black Friday zyskał swoją sławę i popularność z powodu rabatów i okazji cenowych dla kupujących - bez tego ani rusz. Najpopularniejszymi formami promocyjnymi podczas akcji specjalnych w e-commerce są:

  • Rabat procentowy

  • Darmowa dostawa

  • Rabat kwotowy

  • Rabat progresywny i progi rabatowe (im więcej kupisz, tym więcej zyskujesz)

  • Zestawy promocyjne

 

Za 3 dwunasta dostosuj stronę

Twój sklep powinien jasno komunikować swój udział w Black Friday. Warto wyróżnić najlepsze oferty, tworząc odrębną zakładkę w menu. Dodatkowo przydadzą się zaktualizowane grafiki sliderów i boxów graficznych, które odpowiednio pokierują i poinformują użytkowników odwiedzających sklep.

 

Za 2 dwunasta – a może konkursik do tego?

Wykorzystaj media społecznościowe, intensyfikuj komunikację, ogłoś konkurs i zapłać za dodatkowy zasięg. Im więcej osób pozna Twój sklep lub sobie o nim przypomni tym lepiej, dlatego Twoi obecni Klienci to grupa, którą warto zaatakować w pierwszej kolejności. Oprócz konkursów czy komunikacji za pośrednictwem wpisów na Facebooku i Instagramie warto wysłać mailing, a także powiadomienie web-push – oczywiście jeśli posiadasz bazę kontaktów z właściwymi zgodami marketingowymi.

 

Za 1 minutę dwunasta odpal kampanię reklamową!

To nie czas na długie procesy i skomplikowane wdrożenia, tu liczy się szybkość, elastyczność i duży ruch w krótkim czasie. Reklama PPC (pay per click) sprawdzi się więc najlepiej.

  • GOOGLE PLA: Szybką sprzedaż może przynieść kampania produktowa (Google Shopping). Reklama oparta na Twojej liście produktów to skuteczna forma budowania ruchu i sprzedaży, a przy tym może zostać włączona w bardzo krótkim czasie.  Jej uzupełnieniem jest CSS (Comparison Shopping Services), rozwiązanie umożliwiające optymalizację stawek CPC nawet o 20% - to jednak nie zdarzy się z dnia na dzień.

  • Porównywarki cen i produktów: Ceneo, Domodi, Pepper - jest w czym wybierać. Black Friday jest świętem sprzedaży i rabatów, dlatego dysponując atrakcyjną ceną warto pojawić się w porównywarkach i agregatorach produktów. Zwykle dostępne jest rozliczenie za ruch w formie CPC, ale jeśli dysponujesz historią sprzedaży i skonfigurowanym Google Analytics to być może uda Ci się wejść w model rozliczeń za sprzedaż: CPS.

  • AllegroAds: to ok 60% polskiego e-commerce, ale również wyszukiwarka – tu często zaczyna się ścieżka zakupowa, dlatego lepiej nie przegapić tego kanału i włączyć reklamę, choćby w ostatniej chwili.

 

Do dzieła!

Jeszcze nie jest za późno, żeby skorzystać z Black Friady i Cyber Monday 2021. Jeśli jednak czujesz, że do zrobienia jest nieco za dużo i przydałyby się kolejne ręce na pokładzie, skontaktuj się z nami. Wypełnij brief, a pomożemy Ci zdążyć!

 

[1] Źródło https://www.shoper.pl/static/raporty/Shoper-Raport-Black-Friday-2021.pdf

[2] Źródło https://www.shoper.pl/static/raporty/Shoper-Raport-Black-Friday-2021.pdf

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.