Black Friday za pięć dwunasta
Już 26 listopada wypada tegoroczne święto zakupów! Sklepy internetowe przygotowują się na to już od dłuższego czasu, a Ty? Jeśli zaspałeś, mamy dla Ciebie kilka szybkich rad na ostatnią chwilę!
Dla kupujących Black Friday to szansa na zdobycie produktów w atrakcyjnych cenach. Sprzedający jak co roku mają jednak nadzieję na rekordowe utargi. Wartość sprzedaży w tym okresie potrafi osiągać nawet 160% zwykłego obrotu[1]. Żeby jednak do tego doszło, warto odpowiednio się przygotować. Według raportu opracowanego przez Shoper, tylko ok 11,2% sklepów internetowych nie planuje podejmować akcji związanych z Black Friday[2].
Kiedy będzie Black Friday 2021
Obecnie, odnosząc się do Black Friday, zwykle mamy na myśli okres, a nie pojedynczy dzień. Wzmożona aktywność Klientów i podwyższona sprzedaż rozkładają się na ok. tydzień. Dzięki odpowiedniej komunikacji i ofercie, okres ten może być jednak rozciągnięty nawet do kilku tygodni. Dodatkowo tuż po Black Friday przypada Cyber Monday, czyli święto sprzedaży gier i elektroniki.
-
Black Friday 26 listopada 2021
-
Cyber Monday 29 listopada 2021
To już? Przygotowania za pięć dwunasta
Czasu pozostało naprawdę niewiele, ale to czy zdążysz skorzystać z tegorocznego peaku sprzedażowego nadal zależy od Ciebie. Jeszcze nie wszystko stracone! Oto kilka błyskawicznych patentów, które pozwolą Ci wykorzystać magiczny piątek, nawet jeśli w tym roku trochę przegapiłeś moment. Skupmy się na tym co można zrobić szybko, niedużym nakładem środków.
Za 5 dwunasta zadbaj o asortyment
OK – to nie jest takie proste, wybór produktów i zatowarowanie to proces, a nie szybka akcja, ale bez tego nic nie zdziałamy. Upewnij się, że Twoje bestsellery są na swoim miejscu.
Za 4 dwunasta pomyśl o rabatach
Black Friday zyskał swoją sławę i popularność z powodu rabatów i okazji cenowych dla kupujących - bez tego ani rusz. Najpopularniejszymi formami promocyjnymi podczas akcji specjalnych w e-commerce są:
-
Rabat procentowy
-
Darmowa dostawa
-
Rabat kwotowy
-
Rabat progresywny i progi rabatowe (im więcej kupisz, tym więcej zyskujesz)
-
Zestawy promocyjne
Za 3 dwunasta dostosuj stronę
Twój sklep powinien jasno komunikować swój udział w Black Friday. Warto wyróżnić najlepsze oferty, tworząc odrębną zakładkę w menu. Dodatkowo przydadzą się zaktualizowane grafiki sliderów i boxów graficznych, które odpowiednio pokierują i poinformują użytkowników odwiedzających sklep.
Za 2 dwunasta – a może konkursik do tego?
Wykorzystaj media społecznościowe, intensyfikuj komunikację, ogłoś konkurs i zapłać za dodatkowy zasięg. Im więcej osób pozna Twój sklep lub sobie o nim przypomni tym lepiej, dlatego Twoi obecni Klienci to grupa, którą warto zaatakować w pierwszej kolejności. Oprócz konkursów czy komunikacji za pośrednictwem wpisów na Facebooku i Instagramie warto wysłać mailing, a także powiadomienie web-push – oczywiście jeśli posiadasz bazę kontaktów z właściwymi zgodami marketingowymi.
Za 1 minutę dwunasta odpal kampanię reklamową!
To nie czas na długie procesy i skomplikowane wdrożenia, tu liczy się szybkość, elastyczność i duży ruch w krótkim czasie. Reklama PPC (pay per click) sprawdzi się więc najlepiej.
-
GOOGLE PLA: Szybką sprzedaż może przynieść kampania produktowa (Google Shopping). Reklama oparta na Twojej liście produktów to skuteczna forma budowania ruchu i sprzedaży, a przy tym może zostać włączona w bardzo krótkim czasie. Jej uzupełnieniem jest CSS (Comparison Shopping Services), rozwiązanie umożliwiające optymalizację stawek CPC nawet o 20% - to jednak nie zdarzy się z dnia na dzień.
-
Porównywarki cen i produktów: Ceneo, Domodi, Pepper - jest w czym wybierać. Black Friday jest świętem sprzedaży i rabatów, dlatego dysponując atrakcyjną ceną warto pojawić się w porównywarkach i agregatorach produktów. Zwykle dostępne jest rozliczenie za ruch w formie CPC, ale jeśli dysponujesz historią sprzedaży i skonfigurowanym Google Analytics to być może uda Ci się wejść w model rozliczeń za sprzedaż: CPS.
-
AllegroAds: to ok 60% polskiego e-commerce, ale również wyszukiwarka – tu często zaczyna się ścieżka zakupowa, dlatego lepiej nie przegapić tego kanału i włączyć reklamę, choćby w ostatniej chwili.
Do dzieła!
Jeszcze nie jest za późno, żeby skorzystać z Black Friady i Cyber Monday 2021. Jeśli jednak czujesz, że do zrobienia jest nieco za dużo i przydałyby się kolejne ręce na pokładzie, skontaktuj się z nami. Wypełnij brief, a pomożemy Ci zdążyć!
[1] Źródło https://www.shoper.pl/static/raporty/Shoper-Raport-Black-Friday-2021.pdf
[2] Źródło https://www.shoper.pl/static/raporty/Shoper-Raport-Black-Friday-2021.pdf