Jak udostępnić Pixel Facebooka? Instrukcja krok po kroku
Nowe konto reklamowe, nowe dane? Niekoniecznie! Poprawnie udostępniony piksel Facebooka pozwala na korzystanie z danych historycznych kampanii prowadzonych na dotychczasowym koncie.
Udostępnianie piksela Facebooka, czy to ma sens?
Jasne! Przede wszystkim w sytuacji, kiedy rozpoczynasz współpracę z Klientem mającym już pewną historię działań na Facebooku, ale kampanie chcesz wdrożyć na nowym — firmowym — koncie reklamowym.
Uzyskując dostęp do piksela, jednocześnie otrzymujesz wgląd do statystyk historycznych dotychczasowych wszystkich działań reklamowych, jakie Klient prowadził na Facebooku. Ich szczegółowa analiza to szansa na lepszy start, a później optymalizacja Twoich kampanii. Co więcej, szerszy kontekst do weryfikacji skuteczności nowo wdrożonych rozwiązań.
Ale jak uzyskać dostęp do piksela?
To bardzo łatwe, cały proces zamyka się w 5 krokach, przedstawiamy je poniżej w krótkiej instrukcji.
Jak udostępnić piksel Facebooka?
KROK 1: Połącz konta z poziomu Menedżera Firmy (dodaj klienta do Menedżera Firmy)
-
W Menedżerze Reklam Przejdź do zakładki Ustawienia Firmowe,
-
Rozwiń kolejną zakładkę: Źródła Danych,
-
Wybierz opcję: Piksele.
Uwaga! Połączenie kont reklamowych w Menedżerze Firmy na Facebooku możliwe jest wyłącznie, kiedy zarówno Twój Klient, jak i Ty takowe konta posiadacie. Jeśli go nie masz, to musisz je założyć – przejdź do Menedżera Firmy na Facebooku i postępuj zgodnie z instrukcją.
KROK 2: Wybierz odpowiedni piksel Facebooka
Czyli Identyfikator Firmy, który chcesz udostępnić.
KROK 3: Przypisz Partnerów
-
Kliknij w górnym menu Partnerzy,
-
Kliknij w głównym oknie Przypisz partnerów.
KROK 4: Udostępnij piksel Facebooka Partnerom
Chcąc udostępnić piksel, potrzebujesz indywidualny numer firmy Partnera (Klienta), który ma uzyskać do niego dostęp.
-
Wprowadź indywidualny Identyfikator firmy partnera
W naszym przypadku jest nim identyfikator Fabryki e-biznesu: 743349025729075.
-
Przyznaj firmie Partnera pełny dostęp (Pełna Kontrola) pozwalający na Zarządzanie pikselem.
Gdzie szukać własnego identyfikatora firmy?
-
Wróć do Menu i zakładki Ustawienia firmowe,
-
Przejdź do karty Informacje o firmie.
Na górze znajdziesz swój Identyfikator Menedżera Firmy na Facebooku.
Po wpisaniu identyfikatora na konto Klienta powędruje prośba o akceptację udostępnienia. Potwierdź ją, a otrzymasz dostęp do piksela Facebooka.
To wszystko, gotowe!