Konfiguracja narzędzia Business Manager w Meta. Instrukcja
Planujesz rozpocząć działania reklamowe w Meta? Zacznij od zabezpieczenia i zorganizowania koniecznych zasobów w narzędziu Business Manager!
Business Manager (inaczej: Menedżer firmy) to miejsce agregujące strategiczne pola działania w Meta. W odpowiednio skonfigurowanym Menedżerze powinny znaleźć się m.in. takie elementy jak:
- Strona Facebook
- Firmowe konto Instagram
- Konto reklamowe
- Piksel Facebook
To cztery podstawowe obszary, które pozwolą na bezpieczne organizowanie działalności biznesowej, zarządzanie nią, a co za tym idzie: uruchomienie pierwszych reklam. Ale po kolei! Jak utworzyć konto firmowe w Menedżerze firmy?
Zanim zaczniesz…
Zanim zabierzesz się za tworzenie BM, zweryfikuj kilka elementów:
-
Upewnij się, że posiadasz osobiste konto na Facebooku. Do logowania do Menedżera będzie potrzebne Twoje hasło i nazwa użytkownika. Metoda ta jest znacznie bezpieczniejsza niż logowanie się za pomocą adresu e-mail i hasła.
Protip: jeśli zamierzasz pełnić funkcję administratora Menedżera firmy, przedstawiaj się na Facebooku realnymi, albo przynajmniej nieprześmiewczymi danymi czy avatarem. Na różnych etapach działalności Facebook może weryfikować Twój profil pod kątem prawdziwości.
-
W menedżerze firmy możesz utworzyć maksymalnie dwa konta firmowe. Jeśli już osiągnąłeś ten pułap, konieczne będzie zaangażowanie dodatkowej osoby do stworzenia firmowego konta.
Tworzenie konta firmowego w Meta
Rozpoczęcie korzystania z narzędzi biznesowych Meta jest bardzo proste i zaczyna się w tym miejscu: https://business.facebook.com/overview.
- Przejdź do strony
- Kliknij przycisk “Utwórz konto”
- Wpisz nazwę firmy, swoje dane i firmowy, przypisany do Ciebie adres e-mail, a następnie kliknij “Dalej”
- Wprowadź dane firmy i kliknij przycisk “Wyślij”
Gotowe!
Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy
Jak dostać się do Menedżera firmy?
Aby dostać się do nowo utworzonego konta Business Manager, wpisz w wyszukiwarkę adres: business.facebook.com. W tym widoku system poprosi Cię o zalogowanie się do BM (Twoimi danymi z Facebooka).
Wszystko gra? A zatem z pewnością widzisz rozbudowany panel po lewej stronie ekranu. W tym miejscu warto zahaczyć jeszcze o kilka punktów, by zyskać pewność, że Twoje konto firmowe jest odpowiednio zabezpieczone.
Uwierzytelnianie dwuskładnikowe w Business Managerze
2FA jest nieodzowne i wymagane przez system zwłaszcza na poziomie tworzenia czy podpinania kont reklamowych. Pierwszym krokiem po utworzeniu konta firmowego Meta powinna być więc konfiguracja sposobu uwierzytelniania. O tym, jakie opcje masz do wyboru, pisaliśmy w tym artykule.
Upewnij się, że system rozpoznaje Twoje ustawienia, wybierając z panelu przycisk “Centrum zabezpieczeń” z ikoną kłódki. Za Facebookiem:
“Ponieważ Twoja firma ma większe potrzeby w zakresie bezpieczeństwa, wszystkie osoby mające dostęp muszą używać uwierzytelniania dwuskładnikowego. Utrudnia ono innym dostęp do firmy i przejęcie kontroli nad jej zasobami”
Odpowiednio skonfigurowane 2FA wyświetli się jako Zweryfikowany użytkownik właśnie w tej zakładce BM.
Z technicznego punktu widzenia Twoje firmowe konto Meta zostało utworzone. Teraz pozostaje tylko podpięcie do niego strony, konta Instagram czy konta reklamowego. Dodatkowe instrukcje w tych obszarach znajdziesz w naszym kolejnym artykule, bądź na bieżąco!
A jeśli po drodze do stworzenia Business Managera napotkałeś jakiekolwiek problemy, podejmij z nami kontakt. Pomożemy!