Jak wykorzystać narzędzie Marketing Automation w reklamach na Facebooku?

Marketing Automation
Dodano 11.01.2021

Jakie możliwości daje nam narzędzie Marketing Automation w kontekście działań reklamowych na Facebooku? Poznaj je - na przykładzie SALESmanago!

 

Integracja SALESmanago z Facebook Ads.

Wysoka popularność kanału komunikacji marketingowej jakim jest Facebook była jednym z najistotniejszych powodów powstania bezpośredniej integracji pomiędzy nim, a systemem do Marketing Automation, jakim jest SALESmanago. 

Precyzując, chodzi tu głównie o zintegrowanie systemu z reklamami Facebook Ads. Ich podstawowym założeniem jest zwiększanie tempa rozwoju marki, budowanie jej świadomości wśród użytkowników Facebooka oraz wspomaganie działań sprzedażowych brandu. 

 

Wykorzystanie nieszablonowych grup odbiorców Custom Audience.

Spośród wszystkich funkcjonalności jakie daje nam integracja SALESmanago z Facebookiem, najważniejszą (w kontekście tematyki niniejszego tekstu) jest Custom Audience odpowiedzialna odpowiada za kierowanie reklam na konkretnych, ściśle sprecyzowanych odbiorców.

Najprostszą definicją pojęcia Custom Audience jest niestandardowa grupa odbiorców reklam na Facebooku. Narzędzie SALESmanago daje użytkownikowi opcję projektowania i uruchamiania nietypowych reguł automatyzacji, które w dalszych krokach odpowiadają za zbieranie preferowanego przez niego rodzaju wspomnianej grupy odbiorców. 

Efektem jest stworzenie możliwości kierowania reklam do nowych, niekonwencjonalnych segmentów klientów; do których nie mogłyby zostać one skierowane przy pomocy standardowych narzędzi. 

 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach marketingowych dla Twojej firmy

Skontaktuj się

 

Przykładowymi zachowaniami, które są monitorowane przez SALESmanago oraz pozwalają na tworzenie grup docelowych w tym systemie, są np.:

  • dodanie kontaktu,

  • przypisanie tagu do kontaktu,

  • osiągnięcie przez kontakt konkretnego etapu w lejku sprzedażowym,

  • osiągnięcie przez kontakt odpowiedniego scoringu,

  • wystąpienie dowolnego zdarzenia zewnętrznego (zakup, koszyk, wizyta itp.),

  • wypisanie się przez kontakt z listy subskrybentów newslettera,

  • odwiedzenie przez kontakt konkretnej podstrony na stronie www,

  • otwarcie wiadomości e-mail,

  • kliknięcie w konkretny link w wiadomości e-mail.

Dzięki właściwościom narzędzia do automatyzacji marketingu tej klasy możliwe jest tworzenie Custom Audience na podstawie własnych kryteriów, jak również stworzonych indywidualnie reguł automatyzacji bądź workflow. 

 

Przykłady kampanii na Facebooku z wykorzystaniem Custom Audience utworzonego w SALESmanago.

 

  1. kampania skierowana do osób zainteresowanych tym samym produktem, usługą lub segmentem/rodzajem produktów lub usług,

  2. kampania skierowana do osób, które kupiły konkretny produkt lub cechują się taką samą dynamiką zakupową (kupują coraz więcej, coraz mniej lub utrzymują stały poziom zakupów),

  3. kampania ratująca porzucone koszyki,

  4. kampania Lead Nurturing (edukacja i przygotowanie klienta do dokonania zakupu),

  5. kampania Win Back (aktywizacja nieaktywnych kontaktów, np. nieodwiedzających strony lub niedokonujących zakupu przez okres 30 dni),

  6. kampania zachęcająca do ponownego zapisu na newsletter osoby rezygnujące,

  7. kampania kierowana do klientów „VIP”, czyli tych którzy posiadają najwyższy scoring (scoring wyznacza poziom zaangażowania klienta względem sklepu) ze specjalną ofertą,

  8. formularz kontaktowy na stronie na Facebooku celem generowania leadów bezpośrednio na fanpage.

 

Podsumowując, integracja narzędzia marketing automation z Facebook Ads daje sporą ilość nowych, nietuzinkowych możliwości. Dzięki niej możemy urozmaicić grono odbiorców naszych reklam na Facebooku jak i znacznie wspomóc swoje działania związane z automatyzacją. Funkcjonalność ta nie cechuje się największą popularnością wśród innych obecnie dostępnych, dzięki czemu będziemy mogli uczynić nasze kampanie wyjątkowymi oraz z racji ich oryginalności - efektywniejszymi! 

 

Jakie korzyści dla Twojego biznesu przyniesie wyżej opisana integracja? Porozmawiajmy! Certyfikowani specjaliści marketing automation i SALESmanago przedstawią Ci wszystkie możliwości i zaproponują konkretne rozwiązania,  które usprawnią realizację działań marketingowych w ramach kampanii reklamowych.

Rozmowa nie zobowiązuje do współpracy.

Wypełnij brief

Opowiedz nam o swoich potrzebach, skontaktujemy się z Tobą, by omówić możliwości współpracy i zaproponować darmową ofertę

Wypełnij brief
Korzystanie z witryny Feb.net.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies. Jeżeli nie akceptujesz polityki cookies prosimy o opuszczenie strony.